"یک مقام مرتبط با "مبارزه با مواد مخدر" گفته: "در سال 1353 حدود 15 میلیون معتاد شناسامه دار در کشور وجود داشت ولی هم اکنون با جمعیت 70 میلیونی، یک میلیون و 200 هزار معتاد در کشور وجود دارد که وضعیت کنونی نسبت به قبل از انقلاب شرایط مناسب تری را داراست."
این خبری است که خبرگزاری مهر آن را منتشرکرده است. دقت بفرمایید ؛‌سال 1353 ،‌ایران حدود 30 میلیون جمعیت داشت و آن وقت این آقا می فرمایند 15 میلیون معتاد شناسنامه دار داشتیم و قاعدتاً تًعداد دیگری هم معتاد محترم شناسنامه ندار در این مملکت بودند و لابد عجب دود دومی راه انداخته بودند معتادان شناسنامه دار و ندار !
واقعاً‌ معلوم نیست برخی مسوولان اساساً‌ چه اصراری دارندحرف بزنند ؟ باور کنید خیلی هایشان اصلاً‌حرف نزنند سنگین ترند!
آخر این چه حرف مسخره ای است که می گوید نصف ملت ایران در سال 53 معتاد بودند؟ حالا بماند نوزادان و کودکان که اگر آنها را منها کنیم ،‌لابد قریب به اتفاق جمعیت بزرگسال کشور ،‌معتاد بوده اند! و چه توهینی بالاتر از این می شود به یک ملت بزرگ روا داشت؟
واقعاً‌ آدم متاسف می شود که می بیند کارها بعضاً‌ به دست کسانی است که دردروغ گفتن هیچ حد و مرزی برای خود نمی شناسند!
یکی نیست به ایشان بگوید عزیزمن ! برادر من ! اگر می خواهید بگویید در انجام وظایف سازمانی خود موفق بوده اید - که لابد هم بوده اید!- کافی است از کارکردهایتان بگویید و خدا وکیلی نیازی نیست رسماً‌ نصف یک ملت را معتاد کنید و سر منقل بنشانید.
ترک ها  ،‌ضرب المثل قشنگی دارند با این مضمون: گلو ، ‌تنور سخن است ،‌ قبل از آن که سخن از دهانتان بیرون بیاید ،‌ در گلویتان بپزیدش!

عصرایران