عدم اشتغال مهمترین عامل بزهکاری، اعتیاد و طلاق در جامعه است

   انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود

معاون فرماندار نور:

عدم اشتغال مهمترین عامل بزهکاری، اعتیاد و طلاق در جامعه است

عدم اشتغال مهمترین عامل بزهکاری، اعتیاد و طلاق در جامعه است
معاون فرماندار نور گفت: عدم اشتغال مهمترین عامل بحران، تنش، بزهکاری، اعتیاد و طلاق در جامعه است.
به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از سرای نور، سعید یزدانی در جلسه کارگروه اشتغال با اشاره به دغدغه مسئولان نظام اظهار کرد: واگذاری بخشی از تسهیلات برای ایجاد اشتغال و فرصت‌های شغلی است.

وی افزود: عدم اشتغال مهمترین عامل بحران، بزهکاری، اعتیاد و طلاق در جامعه است و باید به اشتغال بویژه برای جوانان، افراد بی‌سرپرست و بد سرپرست توجه کنیم.

معاون فرماندار نور تصریح کرد: آمار اشتغال باید آمار ایجاد فرصت‌های شغلی مبنی بر درآمد باشد. اگر بتوانیم اعتباری که دولت برای ایجاد اشتغال تخصیص داده را به خوبی مدیریت کنیم به‌طور یقین به نتیجه مطلوبی خواهیم رسید.

این مسئول بیان کرد: به‌ دلیل ضعف نظارت بر اعتبارات و با توجه به اعتباراتی که دولت برای ایجاد اشتغال تخصیص داده همچنان بزرگ‌ترین معضل جامعه بیکاری است.

یزدانی اظهار کرد: با توجه به شرایط منطقه‌ای و مناطق حفاظت شده البرز مرکزی در حال حاضر ایجاد کارخانه‌های بزرگ در این شهرستان امکان‌پذیر نمی‌باشد.

وی خاطرنشان کرد: تنها راه اشتغال و رفع معضل بیکاری در شهرستان با توجه به ۶۰ درصد جمعیت روستایی، مشاغل‌خانگی است.

معاون فرماندار نور بیان کرد: با توجه به این‌که روستایی خود مولد است، اگر رویکرد ما نسبت به روستا تغییر کند و فرصت‌های جدید ایجاد شود حتی بخشی از جمعیت شهری برای زندگی جذب روستاها شده و این عامل سبب کاهش مهاجرت به شهرهای بزرگ، حاشیه نشینی و نابهنجاری است.

این مسئول تأکید کرد: ابطال تمبر و پرداخت مالیات از مشکلات اساسی در مشاغل خانگی است که نیاز به اصلاح و بازنگری دارد.

یزدانی با اشاره به اداره کار و تعاون، اداره صنعت و معدن و تجارت، صنایع دستی و گردشگری افزود: با توجه به این که عرصه کار و فعالیت در مشاغل خانگی مهیا است، باید اداراتی که متولی صدور مجوز و ایجاد مشاغل خانگی هستند با ارتباط منطقی زنجیره کار، بازار را برای مشاغل خانگی فراهم کنند تا تولید کننده دچار آسیب و ضرر نشود.

وی در پایان تصریح کرد: برای برون رفت از شرایط سخت اقتصادی باید اقتصاد مقاومتی را اجرا کنیم.

هیچ نظری موجود نیست: