سردار اشتری :در مبارزه با مواد مخدر به سازمانهای بین المللی اتکا نداریم

    انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود

انسداد مرزهای مناطق اولویت دار


فرمانده نیروی انتظامی از انسداد مرزهای همه مناطق اولویت دار کشور خبر داد.

 
به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما؛ سردار سرتیب حسین اشتری در حاشیه همایش سراسری معاونان و رئیسان پلیس مبارزه با مواد مخدر در جمع خبرنگاران گفت: همچنان مناطقی داریم که هنوز انسداد در آن ها انجام نشده است و نیازمند تجهیزات الکترونیکی و فیزیکی لازم هستیم.

وی ابراز امیدواری کرد: با همکاری و پشتیبانی دولت در سال آینده بقیه مرزها مسدود شود.

سردار اشتری افزود: برای خرید تجهیزات و امکانات کنترل مرزها و همچنین اقدامات کنترلی در حوزه مبارزه بامواد مخدر پیشنهادهای لازم به دولت ارائه شده تا در بودجه سال 95 و برنامه پنج ساله ششم توسعه لحاظ شود. 

وی گفت: با حمایت هایی که انجام می شود در حوزه کنترل مرزها دست ناجا برای خرید تجهیزات روز و مبارزه با مواد مخدر در مقایسه با گذشته بازتر می شود. 

سردار اشتری افزود: نیازمندی های خود را در این حوزه اعلام کرده ایم اما هنوز نتیجه ای نگرفته ایم البته امیدواریم بخشی از مشکلات ما حل  وفصل شود. 

فرمانده نیروی انتظامی درباره کمک های سازمان ملل در امر مبارزه با مواد مخدر گفت: اتکای ما به سازمان های بین المللی نیست و گزارش های خود را به سازمان های مربوط ارسال کرده ایم.

سردار اشتری افزود: این در حالی است که بیشتر سازمان های بین المللی به این مسئله قائل هستند که پلیس ایران با جدیت در مقابله با مواد مخدر گام برمی دارد و سند این مدعا تعداد شهدایی است که تقدیم کرده ایم. 

وی گفت: البته تاکنون هیچگونه کمک و پشتیبانی لازم از سوی سازمان های بین الملل انجام نشده است.  
سرداراشتری همچنین درباره افزایش حقوق کارکنان ناجا با توجه به بودجه سال آینده افزود: در حوزه معیشت و حقوق کارکنان پیشنهاداتی به ستاد کل نیروهای مسلح و دولت ارائه داده ایم که امیدواریم در این زمینه گشایشی صورت گیرد.
فرمانده نیروی انتظامی درباره حذف اعدام قاچاقچیان نیز گفت : باید ببینیم دستگاه قضایی به چه نتیجه ای می رسد البته هر اقدامی که بازدارندگی داشته و اثربخش باشد باید به آن عمل کنیم.
در مبارزه با مواد مخدر به سازمانهای بین المللی اتکا نداریم

 سردار اشتری گفت« هر چند گزارش های مبارزه با مواد مخدر را برای سازمان های بین المللی ارسال می کنیم و آنها می دانند که پلیس ایران با قاطعیت در این مسیر قرار دارد اما کمکی از سوی آنها به ما نمی شود.

وی افزود: ما در راه مبارزه با مواد مخدر خیلی به سازمان های بین المللی اتکا نداریم در حالی که آنان می دانند پلیس جمهوری اسلامی ایران مهمترین سند مبارزه اش با مواد مخدر شهدایی است که تقدیم می کند.

هیچ نظری موجود نیست: