آغاز موجی از مصرف خوراكی ماده مخدر شیشه

http://lytherus.com/wp-content/uploads/2011/09/hr_the_walking_dead.jpg

opium.site: مردی برای افزایش شهوت و محبت به نامزد خود مخدر شیشه داد و ...

opium.site: استفاده از متامفتامین (شیشه) به صورت خوراکی برای ایجاد ...

یک کارشناس اعتیاد گفت :موجی از مصرف خوراکی ماده مخدرشیشه ( متامفتامین ) در ایران شروع شده است و باید برای نئشگی بیشتر متامفتامین (شیشه)بیشتری خورد ؟

یك كارشناس اعتیاد با اعلام افزایش مصرف تزریقی ماده مخدر شیشه (متامفتامین )، گفت: این امر خطر بروز رفتارهای پرخطر از جمله انجام سكس های دسته جمعی، ناایمن و بدون مراقبت و انتقال HIV و دیگر بیماریهای عفونی را افزایش می دهد. دكتر روان پژوه در گفت وگو با خبرنگار «اجتماعی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به راه های مختلف مصرف آمفتامین ها از جمله شیشه اظهار كرد: مصرف از طریق استنشاق، چشیدن، تدخین، خوردن و تزریق در حال حاضر در كشور رواج دارد و این شیوه ها هر كدام زمان بروز و طول اثر متفاوتی دارند.
وی افزود: تزریق آمفتامین ها از الگوی مصرف مواد مخدر بینگ به معنای مصرف افسارگسیخته مواد مخدر پیروی می كند و بدین ترتیب شیشه پس از ورود به بدن به سرعت بر روی دستگاه عصبی مركزی اثر می گذارد اما این اثر كوتاه مدت است و باید گفت استنشاق و تدخین اثر بلندتری دارند.
این روان پزشك در ادامه با هشدار نسبت به افزایش مصرف خوراكی شیشه عنوان كرد: این نوع مصرف با تاخیر بیشتری اثر می گذارد و نیاز به مصرف مقدار بیشتری ماده مخدر دارد و باید گفت این اثر دوام طولانی تری دارد.
این كارشناس اعتیاد در ادامه با اشاره به اثرات مختلف كوتاه مدت و بلندمدت شیشه و دیگر مواد محرك بر جسم و روان افراد اظهار كرد: شیشه، یخ، اكس تیسی و غیره از جمله مواد محركی هستند كه در خانواده آمفتامین ها و متافتامین ها جای می گیرند. این مواد از نظر نوع اثر با مواد مخدر سنتی متفاوتند و بر روی دستگاه عصبی مركزی اثر می گذارند.
روان پژوه افزود: آمفتامین ها به محض ورود به بدن بر دستگاه عصبی مركزی اثر می گذارند و سبب ترشح مواد انتقال دهنده پیام عصبی از جمله دوپامین، سرتونین، نورآدرنالین می شوند و بدین ترتیب بر دستگاه عصبی مركزی اثر می گذارند.
وی در ادامه عنوان كرد: از این میان محرك ها و آمفتامین ها عمدتا بر روی ترشح دوپامین در بدن اثر می گذارند و دوپامین انتقال دهنده ای است كه باعث ایجاد احساس لذت در بدن می شود و در هنگام انجام رفتارهایی نظیر خوردن، رابطه جنسی و كلیه رفتارهای لذت جویانه ترشح می شود و این رفتارها را هدایت می كند و با مصرف محرك ها فرد احساس لذت فراوانی می كند.
این روانپزشك در ادامه عنوان كرد: از دیگر تاثیرات مصرف این مواد باید به بالا رفتن ضربان قلب، بی قراری و هیجان زیاد، افزایش فشار خون، تمایل به پرحرفی، تهوع و استفراغ، بروز احساس اضطراب اشاره كرد ضمن اینكه تاكید به این عوامل به اضافه افزایش درجه حرارت بدن می تواند منجر به بروز تشنج و دیگر تظاهرات خطرناك در فرد مصرف كننده شود.
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/9/92/Skullclose.jpg/250px-Skullclose.jpgروان پژوه ادامه داد: مطالعات نشان داده كه استفاده از این مواد باعث بروز احساس لذت فراوان در كوتاه مدت می شود اما در بلند مدت روی شناخت و قضاوت فرد اثر می گذارد و برداشت او از واقعیت و ادراكش از محیط را دچار تغییر می كند و افراد به تظاهراتی مانند توهم دچار می شوند.
این كارشناس اعتیاد همچنین اظهار كرد: تكرار مصرف آمفتامین ها منجر به بروز اعتیاد وابستگی به این مواد می شود و در دراز مدت سبب اختلالات خلقی، افسردگی، بروز اضطراب، پرخاشگری، آشفتگی ذهنی، توهمات شنوایی و جسمی و انواعی از اختلالات روانپریشی می شود و حافظه و تفكر فرد را مختل می كند و این افراد رفتارهای آسیب زا و ناگواری را بروز می دهند.
http://www.booksinsync.com/images/300_Alexander_Kai_Dark_Scythe_-_by_Metha_Metharom.jpgوی افزود: از اثرات جسمی بلندمدت مصرف این مواد، افزایش فشار خون، بروز اختلال در رگ های قلبی و عروقی، فراهم شدن زمینه بروز سكته های قلبی و مغزی، تشنج، اختلالات خواب و غیره است و زندگی را برای افراد بسیار مشكل می كند.
این روانپزشك در ادامه با بیان اینكه از دیگر اثرات مصرف ماده محرك شیشه كاهش اشتهاست عنوان كرد: این امر زمینه بروز سوء مصرف بیشتر این مواد را در بین جوانان افزایش داده است و ضمن اینكه تعدادی از دانشجویان نیز به خاطر افزایش مدت تمركز اقدام به استفاده از این مواد می كنند و لازم است در زمینه عوارض محرك ها آگاهی رسانی شود تا دیگر شاهد مصرف ناآگاهانه این مواد نباشیم.

وی در پایان گفت: برخی نیز با انگیزه لذت جویی و افزایش كاركرد میل جنسی این مواد را مصرف می كنند و این امر خطر ابتلای این افراد را به HIV، ایدز، هپاتیت و دیگر بیماریهای عفونی افزایش می دهد.
آغاز موج مصرف خوراکی ماده مخدر شیشه-رواج مصرف خوراکی شیشه .شیشه خوراکی
در ارتباط با .دوز خوراکی متامفتامین .دوز خرواکی شیشه .موج مصرف خوراکی شیشه .مصرف خوراکی متامفتامین .مصرف ماده مخدر .مصرف ماده مخدر شیشه به صورت خوراکی .متامفتامین .شیشه .شروع شیشه خواری .شروع استفاده از شیشه به صورت خوراکی .شایع شدن مصرف شیشه به صورت خوراکی .تزریق وریدی شیشه .تزریق عضلانی شیشه .تزریق وریدی متامفتامین خوردن مخدر شیشه در حاملگی .ایدز و مخدر شیشه .پارتی و مخدر شیشه .مخدر شیشه و همجنس بازی هپاتیت و مصرف شیشه .

opium.site: methamphetamine addiction treatment in the IRAN

opium.site: تزریق پسودوافدرین (متامفتامین )در داخل الت برای درمان ...

opium.site: پزشکان ایران اعلام کردند راه ترک اعتیاد به متامفتامین ...

opium.site: متامفتامین مخدر همجنسگرایان مرد درPNP پارتی و پلی ...

opium.site: مصرف یک دوز از ماده مخدر متامفتامین (شیشه )در حاملگی ...

opium.site: دوز کشنده متامفتامین (شیشه)چقدر است

opium.site: تزریق وریدی متامفتامین Injecting Methamphetamine

opium.site: دوز مصرف خوراکی و تزریقی و دودی و اسنیف ماده مخدر ...

نویسنده 

مصر ف ماده مخدر شیشه (متامفتامین )  به صورت خوراکی به مراتب کشنده تر  است و تمامی مرگ  ها  در ایلات متحده امریکا با مصرف متامفتامین (شیشه ) به صورت خوراکی بوده است 


هیچ نظری موجود نیست: