پروتیین کیناس ام زتا (PKMzeta)ماده ضد فراموشی خاطرات وبازیابی خاطرات از دست رفته ؟

 http://cerebralsuccess.com/wp-content/uploads/2012/02/what_are_nootropics-300x259.png
بازیابی خاطرات از دست رفته ؟
آیا فکر کرده اید چطور می شود اگر شما قادر باشید هر انچه را که تاکنون حفظ کرده اید به یاد داشته باشید ؟
 و دیگر هیچگاه نتوانید انها  فراموش کنید؟
 در واقع  به این معنا که مغز شما قادر باشد تا به مبهم ترین بخش های حافظه درازمدت شما   از زمان تولد  دسترسی پیدا کند، و همه خاطرات کودکی شما  آنگونه که به نظرمی  آید که   به همین تازگی ها  شکل گرفته اند؟
 دانشمندان برای اولین بار با پژوهش بر روی موش ها توانسته اند با دستکاری یک آنزیم در مغز خاطره های درازمدت و ضعیف را تقویت کنند.
 یافته های این پژوهش نه تنها درک ما از حافظه را بهبود  می بخشد، بلکه این امید را نیز فراهم می سازد که راه های درمانی برای  بیماری آلزایمر و دیگر بیماری های نابود کننده حافظه پیدا شود.

در این مطالعه، پژوهشگران از ویروس هایی استفاده کردند تا ژن هایی را به ناحیه های از پیش تعیین شده ای در مغز موش ها منتقل سازند، با این هدف که میزان ماده ای که پروتیین کیناس ام زتا (PKMzeta) نامیده می شود را افزایش یا کاهش دهند.
مطالعه های پیشین نشان داده است که بازداری  آنزیم کیناس ام زتا (PKMzeta) حافظه دراز مدت موش ها را به کلی پاک کرده است، و پژوهشگران می خواستند کشف کنند اگر بر عکس آن پروتیین  کیناس ام زتا (PKMzeta) ایجاد شود چه رخ خواهدداد.
تاد ساکتر، عصب شناس دانشگاه ایالتی نیویورک در مرکز پزشکی داون استیت   با هدایت پژوهشگران موسسه علمی وایزمن اسراییل  این تحقیق را  انجام دادند  و در مجله علمی ساینس انتشار یافت، 
مسئول این تحقیقات گفت : "آنچه که نو و هیجان انگیز است، و باید  بی پرده  بگویم  و تا اندازه ای غیر منتظره است ، این است که [افزایش میزان] PKMzeta کاری را انجام داد که تاکنون هیچگاه نشان داده نشده بوده است:  و این به ان معنا است  که خاطره های کهنه، محو و ضعیف تقویت [تجدید حیات] شود." ...
Study: Scientists Revive Old, Fading Memories
Time (Magazine) By Maia Szalavitz , March 3, 2011
طنز
یعنی فردا یک امپول می زنی  از زمانی که توی رحم مادرت بودی تا الان را جز به جز به یاد می اوری؟
بدی ان این است زمانی که  بچه بودی تو قنداق بودی بابا و مامان فکر می کردند هیچ چیز نمی فهمی  بله دیگه ؟؟  

هیچ نظری موجود نیست: