زرد چوبه Curcumin(کورکومین )برای افزایش حافظه و لاغری و پیشگیری از الزایمر

فرمول اسکلتی 
زرد چوبه حاوی ماده ای به نام کورکومین است البته این ماده در ادویجاتی مثل کاری هم یافت می شود 
رژیم غذایی که حاوی مقداری زردچوبه است می تواند چربیهای موجود در بافت های بدن را به سوخت و ساز رسانیده و سبب کم شدن وزن بدن گردد.
 برای ازدیاد چربی و انباشته شدن آن در بدن یک سلسله تغییرات و تحولاتی باید به وجود آید که آن را از نظر علمی Angiogenesis(رگ سازی ) می نامند. ترکیبات موجود در زردچوبه عملکرد رگ سازی را برای سلول های چربی  خنثی نموده و نمی گذارد غذا و اکسیژن از طریق مویرگهای جدید به بافت های چربی برسند(چربی سوز ) و در نتیجه این ماده در بدن انباشته نمی گردد و به ازدیاد وزن منجر نمی شود.
 ماده شیمیایی Curcumin کورکومین  که در زردچوبه وجود دارد یک  آنتی اکسیدانی قوی است (پلی فنول) در مقایسه با پلی فنول غذاهای دیگر، بهتر و راحت تر جذب بدن می شود.
زرد چوبه باعث ترشح انسولین می شود و قند خون را کاهش می دهد و برای افراد دیابتی بسیار خوب است 
مصرف زرد چوبه می تواند با از بین بردن پلاک های مغزی سرعت  بیماری الزایمر را  کاهش دهد و با افزایش فاکتورهای نوروتروفیک در مغز به افزایش حافظه کمک کند  

 کورکومین زردچوبه  خاصیت آنتی اکسیدانی فوق‌العاده بالایی دارد و هم چنین  خود زرد چوبه حاوی بسیاری از مواد شیمیایی مفید دیگر است.
 این ادویه در غذاهای هندی به وفور استفاده می‌شود و در آشپزی آسیایی‌ها و هم چنین آمریکایی‌ها نیز جایگاه مهمی دارد.
 نتایج آزمایشات بر روی زرد چوبه نشان می‌دهد که این ادویه خواص ضد التهابی  (مشابه بروفن )و ضد سرطانی فوق العاده‌ای دارد و با پیشگیری از تشکیل تومورها و بهبود عملکرد اعضای بدن و تحرک آنها، سبب افزایش طول عمر می‌شود. این ادویه روی ژن‌های مربوط به سرطان و نیز ژنهای مربوط به افزایش سن تاثیرگذار و باعث افزایش طول عمر می شود  برای بررسی نقش احتمالی کورکومین در پیشگیری از سندرم حاد گرفتگی تنفسی، سرطان کبد و پوکی استخوان پس از یائسگی، انستیتو ملی سلامت در آمریکا بودجه اختصاصی را در نظر گرفته است.

هیچ نظری موجود نیست: