مرگ ناشی از مصرف قرص برنج در كشور در حال افزایش است

می دانید چرا امارمرگ ناشی از مصرف قرص برنج  در ایران بالا رفته است 
من می دانم ولی این  اینترنت کم سرعت  و قطع شدن دم به دم ان نمی گذارد یک مقاله کامل در این باره بنویسم .

مرگ ناشی از مصرف قرص برنج در كشور در حال افزایش است

ساری - رییس سازمان پزشكی قانونی كشور نسبت به افزایش مرگ ناشی از مصرف قرص برنج در كشور هشدار داد و گفت : تنها در سال گذشته 463 نفر در كشور بر اثر مصرف این نوع قرص ، فوت كردند.

1391/02/20 - 04:07
به گزارش خبرنگار ایرنا ، دكتر ' احمد شجاعی ' روز چهارشنبه در حاشیه همایش مدیران پزشكی قانونی كشور در ساری در گفت و گو با خبرنگاران ، آمار مرگ ناشی از مصرف قرص برنج در كشور در سال 89 را هم 406 نفر ذكر كرد.
وی گفت : در سال 87 و 88 نیز به ترتیب 214 و 228 نفر در كشور بر اثر مصرف قرص برنج جان باختند.
رییس سازمان پزشكی قانونی كشور بیشترین میزان مرگ و میر ناشی از مصرف قرص برنج را مربوط به تهران دانست و گفت : تنها پارسال 205 مورد مرگ ناشی از مصرف این قرص در تهران ثبت شد.
وی افزود : استان گیلان نیز با 99 نفر و مازندران با 41 مورد به ترتیب بعد از تهران بیشترین قربانیان مصرف قرص برنج را پارسال به خود اختصاص دادند.
دكتر شجاعی در عین حال گفت كه با هماهنگی وزارت بهداشت و سازمان جهاد كشاورزی مقرر شد توزیع قرص برنج از این پس فقط در انحصار دولت قرار گیرد.
قرص برنج تركیب خطرناكی از فسفیدهاست كه برای جلوگیری از آفت‌زدگی برنج انبار شده مصرف می‌شود.
به علت سمی بودن بیش از حد این قرص، مصرف یك چهارم این قرص موجب مسمومیت شدید و استفاده از نصف این قرص سبب مرگ انسان می شود .
این قرص‌ بیشتر در نواحی شمالی كشور به منظور حفظ و نگهداری برنج در انبارها و جلوگیری از تخریب آن‌ها توسط حشرات و همچنین دفع آفات سایر غلات انبار شده استفاده می‌شود‌.
رییس سازمان پزشكی قانونی كشور همچنین در این گفت و گو ، پیشرفت های صورت گرفته در بخش پزشكی قانونی كشور از جمله استفاده از ' دی ان ای ' ، تجهیزات بررسی و آزمایشگاهی را تشریح كرد.
وی گفت : هم اكنون پزشكی قانونی در 10 منطقه كشور به سالن آزمایشگاهی دی ان ای مجهز شده است كه تا پایان امسال بهره برداری از این سالن ها آغاز خواهد شد.
وی به تربیت نیروهای متخصص و امكانات به روز برای این مراكز نیز اشاره كرد و افزود : برای این مورد اعتبار خاصی امسال تخصیص یافته است.

opium.site: قرص فسفید آلومینیم ( فسفوتوکسین) اکستاسی تقلبی ...

opium.site: قرص برنج شادی آور نیست

هیچ نظری موجود نیست: