ایران در مبارزه با مواد مخدر شکست خورده است


عضو کمیسیون اجتماعی مجلس: در مبارزه با مواد مخدر در ایران  شکست خوردیم/دومین مصرف کننده مواد مخدر در جهانیم
آمارهای درست و واقعی را نمی دهند و ما از این آمارها ، برآوردها و برنامه ریزی ها را ارائه می دهیم و مجبور به ارائه تخمین هایی از برخی مراجع و آمارهای بین المللی هستیم
داریوش قنبری عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: عنوان شده که ما دومین کشور استفاده کننده از مواد مخدر در دنیا هسیتم ، این آمار اگر صحیح باشد ، واقعا بحران خطرناکی برای کشورمان است.

وی افزود: اعتیاد روز افزون واقعیت تلخی است که الان در کشور وجود دارد و متاسفانه روز به روز شاهد گسترش پدیده نگران کننده اعتیاد در کشور هستیم.

نماینده مردم ایلام تصریح کرد: یکی از مشکلات کشور در زمینه معضل مواد مخدر، ضعف آمارهایی است که مسئولان مربوطه ارائه می دهند ، آمارهای درست و واقعی را نمی دهند و ما از این آمارها برآوردها و برنامه ریزی ها را ارائه می دهیم و مجبور به ارائه تخمین هایی از برخی مراجع و آمارهای بین المللی هستیم.

وی خاطرنشان کرد: آمارهایی هم وجود دارد که مراکز خاصی در کشور تهیه می کنند و بعضا هم به کمیسیون اجتماعی ارائه می شود که در آنها جمعیت معتادین به مواد مخدر از یک و نیم میلیون نفر تا هفت میلیون نفر متغیر است.

قنبری ادامه داد: نمی شود با توجه به این اختلافات فاحش آماری ، یکی از آنها را مبنای عملکرد و برنامه ریزی ها قرار دهیم ؛ اما باید قبول کنیم که دومین کشور مصرف کننده مواد مخدری در جهانیم و این جای تامل و تاسف دارد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس مصوبات زیادی را برای مبارزه با مواد مخدر و با هدف کاهش عرضه و محدود کردن تقاضا تصویب کرده است؛ اما مساله موجود این است که این معضل با تصویب چند قانون و مصوبه مجلس حل نمی شود ؛ آنچه مهم است بحث عملکرد و کارهای اجرایی است که ما عزمی جدی در آن نمی بینیم و شاهد موفقیت چشم گیری نیستیم.

وی افزود: علیرغم هزینه های هنگفتی که صورت گرفته ، مبارزه با مواد مخدر در کشور ما ، مبارزه ای ناموفق و شکست خورده است.

قنبری تصریح کرد: ما با مسئولان اجرایی مبارزه با مواد مخدر جلسات منظمی داریم که در این جلسات عملکرد آنها مورد نقد و بررسی قرار می گیرد اما متاسفانه عملا کارآیی خاصی در زمینه مبارزه با مواد مخدر نداشته اند، به هر حال باید سریعتر برای این معضل بزرگ چاره اندیشی شود

opium.site: نشئگان گفتند »ریتالینی ریتالینی حیا کن نشئگی را ...

opium.site: ای لشکر نشئگان آماده باش آماده باش برای فتح نشئگی آماده ...

هیچ نظری موجود نیست: