افراد دچار بیماری افسردگی بعد از درمان نباید حتی اندکی غم بخورند

افرادی که  مبتلابه   بیماری  افسردگی هستند بعد از درمان نباید حتی اندکی غم بخورند والا بیماری افسردگی در انها عود می کند 
به گفته محققان، تنش‌های جزیی عاطفی و یا غم و اندوه اندک در افرادی که یک دوره افسردگی بالینی را پشت سر گذاشته و بهبود یافته‌اند، می‌تواند دوباره افکار افسردگی را در فرد بیدار نموده و خطر عود این بیماری را افزایش دهد.
به گزارش رویترز هلث از نیویورک، دکتر "زیندل وی سگال" از بیمارستان تورنتو در اونتاریو کانادا و همکارانش می‌گویند بهبود نسبی افسردگی می‌تواند "یک دوره حساسیت به تنش‌های عاطفی و افزایش خطر عود این بیماری" باشد.
در این مطالعه محققان ‪ ۳۰۱‬بزرگسال را که از اختلال شدید افسردگی بهبود یافته بودند مورد مطالعه قرار دادند و به بررسی این نکته پرداختند که آیا تغییرات فکری مرتبط با حالات روحی می‌تواند عود افسردگی را پیشگویی کند یا خیر.
در مرحله اول مطالعه، بیماران با داروی ضد افسردگی و یا رفتار درمانی ادراکی معالجه شدند.
در مرحله دوم ، ‪ ۹۹‬بیمار که بهبود نسبی بالینی یافته بودند به مدت ‪۱۸‬ ارزیابی‌های منظم بالینی از آنها انجام شد.
در مرحله دوم این مطالعه، حالت روحی غمگین در این افراد ایجاد شد و از آنها خواسته شد زمانی را در زندگی خود که احساس اندوه می‌کردند به یاد آوردند، هم زمان برای آنها یک موسیقی غم انگیز پخش کردند. مطالعات پیشین نشان داده بود این شیوه باعث غم و اندوه در شنونده می‌شود.
در مقایسه با بیمارانی که تحت رفتار درمان ادراکی قرار گرفته بودند، کسانی که داروهای ضد افسردگی مصرف می‌کردند تمایل به افکار افسرده پس از تحریک روحی بیشتر بود.
این یافته‌ها نشان می‌دهد "افرادی که سابقه افسردگی دارند حتی اندکی روحیه منفی هم می‌تواند برخی از نشانه‌های افسردگی را در آنها بازگرداند.

هیچ نظری موجود نیست: