آیا مخدر کروکودیل از ابشار نیاگارا عبور کرده است Krokodil in Canada?


آیا مخدر کروکودیل از ابشار نیاگارا عبور کرده است
گزارش  سه مورد مشکوک به مخدر کروکودیل در کانادا
 ورود یکی از کشنده ترین مواد مخدر به کانادا
 گزارش هایی که اخیرا منتشر شده از رواج  نوعی ماده مخدر بسیار خطرناک خبر می دهد.

مصرف کنندگان این داروی مخدر تزریقی در محل تزریق به نوعی عفونت خطرناک دچار می شوند که فرد را با عوارض مشابه عوارض ناشی از استعمال ماده Krokodil ( مخدر دزومورفین با قدرتی سه برابر  هروئین  و ارزان قیمت بسیار خطرناک که بصورت خانگی ساخته می شود)، روبرو می کند.

اگر خبرهایی که طی یکی دو هفته گذشته صفحات اول روزنامه ها و خبرهای اصلی شبکه های خبری را پر کرده اند صحت داشته باشند، شاهد ورود یک ماده مخدر بسیار خطرناک که سبب خوردگی پوست در محل تزریق شده و نسج و بافت های داخلی پوست را از بین می برد، به خیابان های شهرهای کانادا  می باشیم.

گزارش های منتشر شده حاکی است که ماده کروکودیل (از مشتقات هروئین) که حدود 10 سال پیش اولین بار به بازارهای روسیه راه یافت، سر از منطقه نیاگارا در انتاریو در آورده است. با این حال تا به این لحظه مقامات بهداشتی و درمانی در کانادا یا آمریکا، در نمونه های آزمایش شده،  وجود ماده کروکودیل که با نام desomorphine نیز شناخته می شود را تشخیص نداده و تایید نکرده اند.

این ماده با ترکیبی از کدئین  و موادی مانند بنزین، گاز فندک، تینر یا روغن های پاک کننده صنعتی ساخته می شود.

 نام Krokodil ( به زبان روسی و مشابه واژه Crocodile) از آن جهت روی این ماده گذاشته شده چون پوست بدن مصرف کننده را مانند پوست کروکودیل سخت و ناهموار می کند. این ماده که از راه تزریق استعمال می شود عوارض خطرناکی از جمله آسیب های مغزی، از بین رفتن بافت های پوستی، قانقاریا، قطع عضو و یا مرگ به بار می آورد. ابتلا به بیماری های عفونی مانند ذات الریه، مسمومیت های خونی، مننژیت، بیماری های کبدی و کلیوی، پوسیدگی لثه ها و عفونت های استخوانی نیز از دیگر عوارض استفاده از این ماده می باشند.

عوارض بسیار جدی که بیش از 100 هزار تن از مصرف کنندگان روسی و اوکرائینی  تاکنون به ان دچار شده اند در مقالات و گزارش های پزشکی ثبت شده است. اما تا به این لحظه، هیچگونه مدرکی دال بر وجود این ین ماده در داخل مرزهای کانادا بدست نیامده است.

مقامات وزارت بهداشت و درمان کانادا در ایمیلی که برای رسانه ها ارسال کرده اند آورده اند که از  گزارش ها در مورد احتمال ورود ماده  desomorphine به کانادا اطلاع دارند اما تا به این لحظه نمونه ای حاوی desomorphine دریافت نکرده اند.

در منطقه نیاگارا، گزارش ها در مورد ورود ماده کروکودیل به بازار یک سال پیش و از سوی AIDS Niagara سازمانی که با معتادان به مواد مخدر کار می کند، منتشر شد.

راندا تامپسون، یکی از کارکنان این سازمان گفت: روزی زنی به دفتر ما مراجعه کرد و مدعی شد که این دارو را در شهر دیده. با توجه به اینکه گزارش دیگری دریافت نکرده بودیم، چندان ادعای او را جدی نگرفتیم. ولی چند هفته قبل شخص دیگری به ما مراجعه کرد و اطلاع داد که دو تن از معتادان به خاطر ابتلا به عفونت در بیمارستان بستری می باشند. فردی دیگر با مراجعه به مرکز، زخم های ایجاد شده بر روی پوست بدنش در محل تزریق را به پرستاران نشان داد. ممکن است این زخم ها ناشی از عفونت های دیگر باشند ولی در هر صورت لازم است که با دقت مورد معاینه و بررسی قرار بگیرند.

خانم تامپسون در گفتگو با خبرگزاری CBC گفت که طی یکی دو هفته گذشته، چند نفر از معتادان با زخم ها و عفونت های پوستی با اینکه مسئولان سازمان AIDS Niagra اطلاعیه ای صادر کرده و نسبت به وجود این ماده خطرناک در منطقه هشدار داده اند ولی پلیس معتقد است که تا به این لحظه هیچگونه مدرک علمی و پزشکی ابتلا این افراد به عوارض ناشی از مصرف ماده کروکودیل و نه عفونت های دیگر را ثابت نمی کند.

 opium.site: روس ها با قرص کدئین مخدر دزومورفین (کراک )می سازند

 
 

 

هیچ نظری موجود نیست: