80 درصد زندانیان اعتیاد دارند

80 درصد زندانیان اعتیاد دارند
خبرگزاری فارس: فرمانده انتظامی شهرستان کرمان‌ گفت‌: بیش از 80 درصد زندانیان اعتیاد دارند و اکثر سرقت‌های خرد با بحث مواد مخدر در ارتباط است.
خبرگزاری فارس: 80 درصد زندانیان اعتیاد دارند
80 در صد زندانیان اعتیاد به مواد مخدر دارند 20 در صد هم اعتیاد به زندان رفتن دارند
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، حسین حفارزاده در همایش مشترک شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان کرمان اظهار داشت: هیچ تهدیدی به اندازه مواد مخدر طی 100 سال اخیر جامعه را مورد هجوم قرار نداده است.
وی با بیان اینکه پایه بسیاری از جرائم اعتیاد است، ابراز داشت: بیش از 80 درصد زندانیان اعتیاد دارند و اکثر سرقت‌های خرد با بحث مواد مخدر در ارتباط است.
حفارزاده افزود‌: طی سال جاری پنج قتل در کرمان به وقوع پیوسته که همه به دلیل مصرف مواد مخدر صنعتی رخ داده است.
وی عنوان کرد: مصرف برخی مواد مخدر مانند شیشه هیچ حریم سنی ندارد و به عنوان مواد توهم‌زا و توان‌زا مصرف می‌شود.
فرمانده انتظامی شهرستان کرمان‌ مراکز تحصیلی و دانشگاه‌ها را از مهم‌ترین مکان‌هایی دانست که شیشه در آن به مصرف می‌رسد.
زادسر جانشین پلیس مبارزه با مواد مخدر استان کرمان نیز با ارائه گزارشی در مورد کشفیات 10 ماه‌ گذشته مواد مخدر در استان کرمان اظهار داشت‌: طی 10 ماه گذشته سال جاری بیش از 41 تن مواد مخدر‌، 50 باند توزیع و قاچاق‌، 7 هزار و 809‌ مرد‌، یک هزار و 30 ‌زن و یک هزار و 330 خودرو از قاچاقچیان و عاملان توزیع مواد مخدر دستگیر و کشف شده است.
وی بهترین راه مبارزه با مواد مخدر را شناخت مواد موجود در جامعه، آسیب‌ها و مضرات آنها و‌ اطلاع‌رسانی گسترده به آحاد مردم دانست و افزود‌: یکی از شگردهای تولیدکنندگان‌، تغییر مداوم انواع مواد مخدر است.
زادسر ابراز داشت: گاهی این موارد مخدر به صورت پاستیل‌، آدامس یا پودر خوشبو کننده در مغازه‌ها نیز به فروش می‌رسد که این امر سبب پایین آمدن شدید سن اعتیاد می‌شود تا حدی که ممکن است به سبب مصرف مداوم این تنقلات شاهد بروز اعتیاد در کودکان نیز باشیم.
شجاعی در مورد اقدامات حمایتی و درمانی مراکز زیر پوشش بهزیستی توضیحاتی ارائه داد و ابراز داشت: حلقه مفقوده‌ای که در آموزش‌های ما وجود دارد، بحث آموزش صحیح خانواده و آشنایی بیشتر آنها با زمینه‌های اعتیاد فرزندانشان است.
وی بر لزوم آشنایی و مبارزه با انواع جدید مواد اعتیادآور صنعتی و روانگردان تاکید و خاطرنشان کرد‌: به محض آشنایی جامعه با خطر اینگونه مواد‌، تولیدکنندگان به ساخت و توزیع مواد جدیدی اقدام می‌کنند تا بازار فروش آنها از رونق نیفتد.

هیچ نظری موجود نیست: