ترک اعتیاد به کوکائین با نور اشعه لیزر Laser light zaps away cocaine addiction

ترک اعتیاد به کوکائین با نور اشعه لیزر Laser light zaps away cocaine addiction

تابش نوراشعه لیزر به لوب فرونتال  برای ترک اعتیاد به کوکائین
محققان آمریکایی با تاباندن پالس های نور لیزر به مغز موش های صحرایی موفق به روشن و خاموش کردن اعتیاد به کوکائین در این حیوانات شده اند.


تاباندن نور اشعه لیزر به قسمت  جلوی پیشانی می تواند ولع مصرف به کوکائین را کاهش دهد
متد ترک اعتیاد به مواد مخدر  کوکائین یکی از مواد مخدر اعتیادآور و مخرب محسوب می شود و روش های درمانی مختلفی برای رهایی از اعتیاد به این ماده توسعه یافته است. در مطالعه مشترک محققان موسسه ملی بهداشت (NIH)، مرکز تحقیقات دانشگاه کالیفرنیا در سانفرانسیسکو (UCSF) و کلینیک ارنست گالو از روش تاباندن پرتوهای لیزر به مغز برای ترک اعتیاد به کوکائین استفاده شده است.

محققان از پروتئین های حساس به نور موسوم به رودوپسین (rhodopsin) استفاده کرده و آنها را از طریق روش مهندسی ژنتیک داخل سلول های عصبی قشر جلوی پیشانی (prefrontal cortex) موش ها قرار دادند. این قشر مرتبط با تمایل و کنترل مصرف مواد مخدر شناخته می شود.

از طریق کابل های فیبر نوری که درون مغز موش های صحرایی کاشته شده بودند، نور لیزر به نورون ها تابانده شده و سلول ها فعال شدند؛ نتیجه به دست آمده نشان می دهد که با روشن کردن و تاباندن نور به نورون ها، اعتیاد به کوکائین از بین می رود.


ترک اعتیاد به کوکائین با نور اشعه لیزر در موش
در مقابل با غیر فعال کردن نورون ها یا خاموش کردن نور، رفتار اعتیاد به کوکائین بار دیگر در موش ها ایجاد شد.

تحقیقات نشان می دهد که هر دو گروه موش های صحرایی و انسان های معتاد به کوکائین دارای فعالیت کم قشر جلوی پیشانی مغز هستند. محققان معتقدند که روش تحریک مغناطیسی کرانیال (TMS) که از اتصال میدان الکترومغناطیسی به پوست سر استفاده می کند، برای ترک اعتیاد به کوکائین در انسان قابل استفاده خواهد بود.

نتایج این مطالعه در مجله Nature منتشر شده است.
opium.site: روش های ترک اعتیاد به شیشه (مت آمفتامین ) پروتکل ...
opium.site: روش علمی و عملی ترک اعتیاد به مورفین تریاک هروئین ...

opium.site: تحقیقات درباره روش ترک اعتیاد با دستگاه TMS (تی ام اس ...

متد ها ی ترک اعتیاد چیست روش های ترک اعتیاد چیست  راه های ترک اعتیاد چیست  فرم ها ی جدید ترک اعتیاد روش های جدید ترک اعتیاد متد جدید ترک اعتیاد متد علمی ترک اعتیاد روش علمی ترک اعتیاد  ترک اعتیاد به متامفتامین ترک اعتیاد به  مخدر شیشه ترک اعتیاد به کوکائین ترک اعتیاد به هروئین ترک اعتیاد به تریاک ترک اعتیاد به مواد مخدر ترک اعتیاد
موضوعات:ماده مخدر ,کوکائین ,ترک اعتیاد ,متد های ترک اعتیاد ,روش های ترک اعتیاد به مواد مخدر چیست ,روش های ترک اعتیاد چیست ,
بر چسب:ترک اعتیاد به کوکائین ,ترک اعتیاد به کوکائین با نور لیزر ,ترک اعتیاد به کوکائین با اشعه لیزر , رودوپسین (rhodopsin) ,اعتیاد به کوکائین ,معتاد به کوکائین ,Laser light zaps away cocaine addiction ,کنترل مصرف مواد مخدر ,کنترل ولع مواد مخدر ,روش تحریک مغناطیسی کرانیال (TMS) ,روش ترک اعتیاد با TMS ,متد های ترک اعتیاد چیست ,روش های جدید ترک اعتیاد ,راه های ترک اعتیاد به مواد مخدر ,پروتکل ترک اعتیاد به مواد مخدر ,متد های جدید ترک اعتیاد به مواد مخدر ,اصول ترک و درمان اعتیاد به مواد مخدر ,روش های علمی و عملی ترک اعتیاد به مواد مخدر ,ترک اعتیاد دکتر یزدان نیاز ,کنترل تمایل به مصرف مواد مخدر با اشعه لیزر ,اشعه لیزر و مواد مخدر ,استفاده از اشعه لیزر در ترک اعتیاد ,استفاده از میدان ها مغناطیسی در ترک اعتیاد ,استفاده از آهنربا در ترک اعتیاد به مواد مخدر ,تابش اشعه لیزر به مغز برای ترک اعتیاد ,

منبع:Laser light zaps away cocaine addiction
Laser Light Zaps Away Cocaine Addiction | ucsf.edu
Laser Therapy Switches Cocaine Addiction On, Off in Rats: Study

هیچ نظری موجود نیست: