چرا اسنیف کوکائین و ریتالین با اسکناس ؟اعتیاد به اسکناس100 دلاری و 1000 تومانی

90 در صد اسکناس ها در امریکا الوده به کوکائین هستند -

در این که اسکناس دم دسترس ترین وسیله برای اسنیف کوکائین است شکی نیست اما مسله جالب در این است که بسیاری از کسانی که از اسکناس برای اسنیف کردن ریتالین و کوکائین استفاده می کنند به اسکناس معتاد می شوند ؟
در چاپ هر اسکناسی از مواد مختلف شیمیایی استفاده می شود و مرکبی که برای چاپ اسکناس استفاده می شود خود یک ماده شیمیایی اعتیاد اور است .
جالب اینکه کشیدن کوکائین و ریتالین هر کدام اسکناس های مختلفی را می طلبد ؟؟ زیرا مرکب چاپ هر اسکناس با دیگری فرق دارد .
مثلا در ایران اسنیف ریتالین اکثرا با اسکناس هزار تومانی بیشتر ایجاد نشئگی می کند تا با اسکناس های دیگر و در امریکا هم اسکناس صد دلاری حال دیگری برای اسنیف کوکائین می دهد .
دولت امریکا برای اینکه وابستگی روحی و روانی معتادین به کوکائین به اسکناس های صد دلاری از بین برود (شاید این هم یک دلیل بود ) و جلوگیری از جعل اسکناس صد دلاری سال قبل بطور کل شکل و ماده مرکب چاپ صد دلاری را عوض کرد .
در زیر عکس های جدید 100 دلاری را می بیند
وزارت خزانه داری آمریکا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد، از این اسکناس صد دلاری جدید در بیست و یکم ماه آوریل (اول اردیبهشت‌ماه) و به منظور مقابله با جاعلان، در مراسمی در این وزارتخانه پرده برداری خواهد شد.













































وزارت خزانه داری آمریکا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد، از این اسکناس صد دلاری جدید در بیست و یکم ماه آوریل (اول اردیبهشت‌ماه) و به منظور مقابله با جاعلان، در مراسمی در این وزارتخانه پرده برداری خواهد شد.
«تیموتی گایتنر» وزیر دارایی، «بن برنانکی» رئیس بانک مرکزی، «روزی ریوس» خزانه‌دار و «مارک سالیوان» رئیس سرویس مخفی آمریکا، این اسکناس جدید را پیش از به گردش افتادن آن، به مردم معرفی خواهند کرد.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از واشنگتن، اسکناس صد دلاری با ارزش‌ترین واحد پولی در گردش در آمریکا و هدف مناسبی برای جاعلان است.
وزارت خزانه‌داری آمریکا تاکید کرد، دولت به منظور پیشی گرفتن از جاعلان و محافظت از مردم، پول رایج این کشور را مجددا طراحی می‌کند.
در این بیانیه خاطر نشان شده که افزایش آگاهی مردم، نخستین و بهترین خط دفاعی در برابر جاعلان اسکناس است.
اسکناس صد دلاری فعلی در سال 1996میلادی طراحی مجدد و ویژگی‌های جدیدی به منظور جلوگیری از جعل، در آن گنجانده شد.
براساس قوانین مصوب سال 1928، اسکناس صد دلاری جدید همچنان تصویر بنجامین فرانکلین، یکی از بنیانگذاران آمریکا را بر روی خود خواهد داشت.
در پشت این اسکناس نیز تصویر سالن استقلال در فیلادلفیای پنسیلوانیا، جایی‌که اعلامیه استقلال آمریکا در چهارم ژوئیه سال 1776در آن امضاء شد، حفظ خواهد شد.
روی این اسکناس ها همچنین جمله «به خدا اعتماد داریم» که از سال 1955 تاکنون براساس قانون، بر روی همه پول‌ها در آمریکا ثبت می‌شود، باقی خواهد ماند.

هیچ نظری موجود نیست: