روش های درمان و ترک اعتیاد به ماده مخدر کراک و متامفتامین با داروهای گیاهی بر اساس پروتکل پرومتا ی امریکا

خداوند دردی را نیافریده است مگر انکه درمانش را قبلا افریده باشد 
یکی از راههای درمان اعتیاد به ماده مخدر متامفتامین پروتکل درمانی پرومتا است که چند سالی است در ایلات متحده امریکا موفقیت های زیادی را کسب کرده است .
با توجه به اینکه در ماده مخدر کراک در ایران نیز مواد امفتامینی مثل امینورکس و متامفتامین و و مواد محرک مثل کافئین وجود دارد بسیاری از داروها را می توان در درمان هر دو ماده مخدر کراک  و متامفتامین هم زمان استفاده کرد .
بر اساس یک انطباق شیمیایی  داروهای که در پروتکل درمانی پرومتا مصرف می شود  با مواد گیاهی و در جهت بومی کردن پروتکل درمانی ماده مخدر متامفتامین (شیشه)  من اقدام به بررسی گیاهان دارویی در ایران کرده و متوجه شدم که ترکیبی از سه گیاه در ایران می تواند در درمان اعتیاد به ماده مخدر با پروتکل پرومتا ی امریکا برابر کند 
پروتکل پرومتا  بر اساس سه دارو است 
فلومازنیل که یک انتا گونیست گیرنده های بنزودیا زپین ها است 
گابا که روی گیرنده های گابا اثر می کند 
داروی انتی هیستامین هیدروکسی زین 
در پروتکل پرومتا که اساس ان از بین بردن هوس و علاقه به ماده مخدر متامفتامین است ابتدا با دادن فلومازنیل تزریقی گیرنده های بنزودیازپین را بلوک می کنند  و بعد داروی گاما امینوبوتیرک اسید می دهند در صورتی که از لحاظ فارماکوشیمی و فارماکو اناتومی این مسله داری تناقض زیادی است که در اینجا به این مسله نمی پردازیم .
بلکه بعلت در دسترس نبودن فلومازنیل بطور روتین و تزریق ان ابتدا ما این دارو را از لیست داروهای درمانی در ترک اعتیاد به متامفتامین خارج کرده و به دنبال جایگزین برای ان هستیم و درمان را با دو داروی دیگر ادامه می دهیم .
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/b/bb/Beta-Carboline.svg/200px-Beta-Carboline.svg.pngچه ماده ای را می توان جایگزین فلومارنیل کرد ؟
در این  بین مواد  گیاهانی که دارای بتا کربولین هستند مورد بررسی و ازمایش قرار گرفت .بتا کربولین ها 
علاوه بر خاصیتMAOI  قوی که دارند با گیرنده های بنزودیازپین باند شده و  داری اثرات معکوس کردن  اگونیستی بر روی گیرنده ای بنزودیازپین هستند .و در دوز کم و زیاد دارای دو اثر کلینکی متقاوت است و در دوز کم خواب اور و در دوز زیاد محرک است .
در بین گیاهان در ایران بیشترین  و راحتترین  راه دست یابی به مواد بتا کربولین استفاده از اسپند است .
در یک پروسه ساده مقدار زیادی ماده هرمالین  را از اسپند استخراج کرده و به جای فلومازنیل در پروتکل درمانی ترک اعتیاد به متامفتامین مورد استفاده قرار گرفت .
جالب اینکه ماده هارمالین علاوه بر اینکه توانست به خوبی جایگاه فلومازنیل را پر کند به دلیل خواص درمانی در افسردگی  نیاز به داروهای ضد افسردگی را از بین برد و به مراتب عملکرد بهتری از فلومازنیل داشت در ضمن اینکه ما را از استفاده از این داروی گران و خارجی بی نیاز کرد 
پایان قسمت اول 
  • شیشه، طاعونی که ذره ذره می‌کشد Methamphetamine
  • قارچهای مقدس Magic Mushroom
  • قارچهای مقدس بخش اول Magic Mushroom
  • تبلیغ قطره کوکائین در سال 1885 به عنوان دارویی ب...
  • تبلیغ قطره هروئین برای سرماخوردگی اطفال
  • دی متیل تریپتامین DMT: The spirit molecule
  • OPIUM.SITE
  • روش های ترک اعتیاد به شیشه (مت آمفتامین ) پروتکل ...

  • opium: پزشکان ایران اعلام کردند راه ترک اعتیاد به متامفتامین (شیشه ...

    opium.site: عکس های از نوزادان به دنیا آمده از زنان و مردان معتاد به مواد ...

     ترک کراک   ماده مخدر کراک   متامفتامین   ترک اعتیاد به کراک   ترک کراک  ترک متامفتامین

    ترک شیشه  ترک متامفتامین به روش پرومتا   روش پرومتا  

    مخدر اِسپَند (Peganum harmala L) هارمالین(حرمله) - فوبوس phobus


    هیچ نظری موجود نیست: