کشت مجیک ماشروم culture magic mushrooms

https://attra.ncat.org/images/mushroom/mush_culture_diagram.gif

http://www.mamagrib.ru/images/mc_fig1.gif

پرورش و کشت مجیک ماشروم در عین سادگی کمی پیچیده است .
ابتدا باید محیط کشت را اماده  و استریل کنید زیرا در کشت قارچ مجیک ماشروم دو مسله مهم است استریل بودن محیط و حرات رطوبت .
ابتدا محیط کشت مناسب  قارچ مورد نظر را تهیه کنید هر قارچی محیط کشت مخصوصی دارد .یکی از موادی که در کشت اغلب قارچ ها بکار می رود  پوسته  برنج  است .
مواد لازم را برای محیط کشت تهیه و با هم مخلوط کنید و انرا در داخل زود پز قرار داده و با اب حرارات دهید تا استریل شود .
قسمتی از محیط کشت را  در داخل یک لیوان قرار داده و سر انرا با یک فویل پوشانده تا میکروب داخل ان نشود .

http://www.a1b2c3.com/drugs/pictures/mmgg01d.gifhttp://www.lycaeum.org/~sputnik/Plants/shrooms/MMGG/PREP-2.GIFhttp://www.a1b2c3.com/drugs/pictures/mmgg01a.gif
طریقه تزریق اسپور داخل لیوان


ابتدا اسپور هر قارچ را در داخل یک سرنگ استریل قرار داده و به مقدار لازم به ان اب  مقطر اضافه کنید بعد از ۲۴ تا ۴۸ ساعت که اسپورها ورم کر
ده و اماده می شوند انرا از کنار لیوان به داخل ان تزریق کنید بعد از چند روز مسیلیوم ها بر روی محیط کشت داخل لیوان تشکیل می شوند بعد انرا به ارامی و با احتیاط به محیط کشت اصلی خود که در داخل یک باکس پلاستیکی است منتقل نماید  مواظب باشید در موقع انتقال از لیوان به محیط کشت مسیلیوم ها دچار گسیختگی و جدا شده گی نشوند .
محیط کشت باید دارای یک ترمومتر (می توانید از بخاری اکواریوم و یا یک قوری برقی کهنه استفاده کنید )باشد و میزان رطوبت باید بر اساس نوع قارچ مجیک ماشروم تنظیم شود .هر چند یک وقت یک بار می توانید با اسپری کردن مقداری الکل سفید محیط کشت قارچ مجیک ماشروم را استریل نگاه دارید.
لینک های زیر کتاب های الکترونیک درباره پرورش مجیک ماشروم است .
http://rapidshare.com/files/46565601/Ebook_-_Mushrooms_-_The_Mushroom_Cultivator.pdf

http://rapidshare.com/files/46565601/Ebook_-_Mushrooms_-_The_Mushroom_Cultivator.pdf

هیچ نظری موجود نیست: