متیراپون داروی برای فراموشی خاطرات ناگوار و دردناک

متیراپون داروی برای فراموشی خاطرات ناگوار و دردناک http://frenchtribune.com/sites/default/files/imagecache/article/stress-hormone.jpgددت بخور غم نخور ؟
متیراپون در درمان  PTSD
http://www.pharmawiki.ch/wiki/media/Metyrapon_1.png
بر اساس مطالعات انجام شده، مصرف داروی «متیراپون» می‌تواند به کاهش توانایی مغز در یادآوری خاطرات ناگوار منجر شود.
دانشمندان مرکز تحقیقات دانشگاه مونترئال دریافتند که با مصرف متیراپون می‌توان از یادآوری خاطرات ناگوار و ناخوشایند تا حدودی جلوگیری کرد؛ چالش بزرگ این تحقیق تغییر نیافتن خاطراتی که یکبار در مغز ذخیره شده است، بود.
بنا به گفته یکی از محققان این طرح پژوهشی، «متیراپون» دارویی است که موجب کاهش سطح «کورتیزول» می‌شود؛ کورتیزول هورمون استرسی است که در یادآوری حافظه دخالت دارد.
براساس گزارش دیلی ساینس، تغییر هورمون کورتیزول و تغییر حالت آن به شکل جدید می‌تواند احساسات منفی و خاطرات ناگوار را کاهش دهد. نتایج حاصل از این تحقیق نشان می‌دهد که کاهش سطح هورمون استرس به هنگام یادآوری خاطرات ناگوار می‌تواند موجب اثرات طولانی مدتی از جمله اختلال در یادآوری خاطرات منفی شود.
در این تحقیق که بر روی ۳۳ نفر انجام گرفت، افراد به ۳ گروه تقسیم بندی شدند؛ در گروه اول افراد از یک دوز از داروی متیراپون استفاده کردند؛ گروه دوم ۲ برابر و گروه سوم ۳ برابر گروه اول از این دارو مصرف کردند و پس از ۴ روز که اثرات دارو از بین رفت، در بازگشت و یادآوری حوادث ناگوار گروهی که کمترین میزان مصرف را داشتند، بیشترین میزان یادآوری حوادث ناگوار را داشتند.
این مطالعه امید افراد مبتلا به سندروم اختلال استرس تروماPTSD را در درمان افزایش می‌دهد؛ متیراپون یا با نام تجاری متوپیرون در تشخیص نارسایی آدرنال و گاهی در درمان سندروم کوشینگ  مورد استفاده قرار می‌گیرد.


فوبوس
جالب اینکه  داروی متیراپون از روی ماده حشره کش ددت نمونه برداری و ساخته شده است زیرا ددت DDT هم روی غده ادنال اثر کرده و باعث کاهش هورمون کورتیزول می شود .و بعضی ها به شوخی می گویند اگر کمی مرگ موش حاوی DDT بخوریم هم غم و غصه هایمان را برای همیشه فراموش می کنیم ؟؟؟؟؟؟؟
دد ت بخور غم نخور
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/7/7b/DDT_jug.jpghttp://www.tc.umn.edu/~allch001/1815/pestcide/sim/ddt.jpg

هیچ نظری موجود نیست: