ریتالین ,Methylphenidate , Ritalin

ریتالین یک  داروهای محرک (Stimulant) موجود در داروخانه های کشور است .
این دارو با نام تجاری Ritalin و نام علمی Methylphenidate مورد اسفاده ی درمانی کسانی است که دچار عدم تمرکز حواس یا به طور مختصر ADHD میباشند، (اغلب بچه های مدرسه ای و البته بزرگ تر ها)
نکته ی جالب اینجا است که این داروی ارزان قیمت همان کوکائین خودمان است، درست همان است
با این تفاوت که ریتالین یک ساعت طول میدهد تا تاثیر خودش را نشان دهد، ولی کوکائین در چند ثانیه این کار را میکند
این تفاوت، ناشی از تفاوت کارکرد و ترکیبات این دو ماده نیست، بلکه به دلیل استفاده ی Oral ریتالین در مقابل استفاده ی crush & inhale یا همان Sniff کوکائین است.
پس اگر شما قرص های سفید را به جای خوردن، خرد کنید و با بینی بالا بکشید، دیگر تفاوتی باقی نمیماند.


نکته ی جالب دیگر در این مساله نهفته است که ریتالین چیزی نزدیک 20 درصد بیشتر از کوکائین transporter های دوپامین را Block میکند (این عدد برای 2-3 لاین کوکائین برابر 50 درصد و برای یک دوز معمولی ریتالین 70 درصد است) پس اشتباه نکنید، ریتالین یک محرک ضعیف خوراکی برای کودکان نیست.


و در آخر باید تاکیید کنم همان طور که میدانید، مسائل روانی، شرایط محیطی و استفاده از موادی مثل الکل و ماریجوانا و نوشیدنی های انرژی زا میتواند تاثیرات این دارو را افزایش دهد.


از عوارض آنی ناشی از مصرف این دارو میتوان اضطراب، بی قراری، سر درد و نیز نشانه های Hypersensitiv شدن مثل تب و غیره را نام برد، که هیچکدام آزار دهنده نیستند ( به اصطلاح عوارض خاصی نداره).


تنها چیزی که پیشنهاد میکنم در دوز های بالا مواظب آن باشید، مسائل تنفسی است. در دوز های بالا از انجام کارهایی که تنفس را مشکل میکند بپرهیزید، وگرنه یه وقت خفه میشوید.


و اما نسخه:
کسانی که در زمینه ی از خود بی خود شدگی تجربه دارند، میتوانند برای شروع 30 تا 50 میلی گرم را در دوز اول استفاده کنند. (برای انتخاب دوز میزان تجربه در از خود بی خود شدگی و نیز استفاده یا عدم استفاده ی دیگر مواد به طور همزمان عوامل تعیین کننده ای هستند)


کسانی هم که تجربه ندارند، کلا بی خیال شن، چون از خود بی خود شدن نیازمند طی مراحل بسیاری است که پیشنهاد نمیکنم شروع آن کوکائین یا ریتالین باشد 

8. opium: ریتالین خوب یا بد

6. opium: فرمول ریتالین .ساختمان ریتالین.پپریدین و ریتالین ...

4. opium: ایا با ریتالین می توان مورفین را ترک داد

3. opium: سیگاری ریتالین smoking ritalin

1. opium: ریتالین هوش یا حافظه کدام را افزایش می دهد

هیچ نظری موجود نیست: