ریتالین حافظه هوش دوپامین کوکائین

ریتالین
بسیاری از رسانه های ایران ریتالین را ماده مخدری مشابه کوکائین می دانند اما ؟
ریتالین یک شمشیر دو دم است .که یک  لبه ان نبوغ و در لبه دیگر اعتیاد است ؟
ریتالین  باعث ازاد شدن دوپامین در سیناپس های عصبی نمی شود بلکه همانند داروی ضد افسردگی از باز جذب ماده دوپامین و نورادرنالین جلوگیری می کند .
در واقع ریتالین تنها کاری که می کند میزان دوپامین ازاد شده را ازتخریب نجات داده و با افزایش ان در سیناپس های عصبی  انتقال پیام های عصبی را تسهیل می کند .
بونسی در میو کلینیک نشان داد که  بر عکس بقیه مواد مخدر که باعث افزایش دوپامین در همه نقاط مغز می شوند ریتالین با افزایش دوپامین در قسمت امیگدال و بادامی شکل مغز که دستجات زیادی از سلولهای حافظ  و یاد گیری در ان هستند باعث افزایش حافظ و  قدرت یاد گیری می شود .
60 دقیقه بعد از مصرف یک دوز ریتالین میزان دوپامین در مغز افزایش می یابد و اگر ریتالین را با دوز مناسب و در زمان مناسب مصرف بکنند بدون انکه اثرات نشئگی افزایش دوپامین ظاهر شود و گیرندهای دی 1 و دی 2 تحریک شوند می توان از خواص  افزایش تمرکز و حافظ ان بدون اینکه به ان وابستگی و اعتیاد ایجاد شود بهره مند شد .
طرفند های خاصی برای استفاده از ریتالین برای افزایش حافظ و یادگیری و افزایش هوش وجود دارد که متاسفانه مصرف کنند ه گان نمی دانند و اکثرا بدون برنامه خاصی که برای استفاده از ریتالین برای افزایش هوش و حافظ تدوین شده است مبادرت به استفاده از ریتالین می کنند و به جای اینکه به نابغه ای تبدیل شوند به یک معتاد مبدل می شوند

هیچ نظری موجود نیست: