واکسیناسیون بدون سوزن تحت عنوان واکسیناسیون نانوپچ (The needle-free Nanopatch)

 http://www.aschoonerofscience.com/wp-content/uploads/nanopatch-223x300.jpghttp://www.news-medical.net/image.axd?picture=2011%2F8%2Fnanopatch.jpg
واکسیناسیون بدون سوزن تحت عنوان واکسیناسیون نانوپچ (The needle-free Nanopatch) بزودی به بازار خواهد آمد. این اکتشاف بعد از ابداع سرنگ که در ۱۵۰ سال پیش اتفاق افتاد، بزرگترین رخداد در این زمنیه به حساب می آید.
واکسن نانوپج (Nanopath Vaccine) حاوی هزاران برجستگی کوچک است که واکسن را به داخل پوست که حاوی سلول های ایمنی بسیار فراوانی است آزاد می کند (سلول های دندریتی که از نظر ایمنی بسیار کارامد است) در حالی که انجام واکسیناسیون از طریق سوزن، واکسن، وارد عضله شده که دارای سلول های ایمنی بسیار کمتری نسبت به پوست است. مطالعات اولیه بر روی حیوانات نشان داده است که مقدار واکسن آنفلوانزا به روش نانوپج به مقدار یک پنجاهم (۵۰/۱) مقدار نوع تزریقی واکسن آنفلوانزا، دارای اثرات مساوی ای هستند. واکسن نانوپج هم چنین انتقال عفونت و سایر صدمات ناشی سوزن را نداشته از انتقال بیماریهایی مثل HIV (ایدز) و هپاتیت ناشی از تزریقات نیز جلوگیری خواهد کرد ضمن اینکه بر خلاف واکسن های معمولی نیازی به نگهداری در یخچال ندارد
Mark-Kendallبه عقیده پروفسور Mark Kendall محقق مؤسسه زیست مهندسی (Bioengineering) و نانوتکنولوژی استرالیا که بر روی این پروژه فعالیت می کند، واکسن نانوپج را به خاطر کاهش شدید هزینه و انتقال بسیار راحت آن، یکی از هیجان انگیزترین اکتشاف در تکنولوژی های جدید دانست. او در ادامه افزود که در افریقا نزدیک به نیمی از واکسن ها به دلیل عدم رعایت زنجیره سرما در نگهداری واکسن ها به دلایل مختلف، غیر قابل استفاده می گردند. او بیان داشت که طرح این موضوع هشت سال پیش زمانی که در یک کنفرانس خسته کننده حضور داشته به ذهن ش رسیده است.
شرکتی به نام Vaxxas در استرالیا که با سرمایه گذاری بخش دولتی و تعدادی از شرکت های سرمایه گذاری در شرف تأسیس است تا واکسن های نانوپچ را تولید نماید.
این مطلب خلاصه شده مقاله   Dr Ananya Mandal, MD، سایت BMJ است

هیچ نظری موجود نیست: