اثرات ماده مخدر روانگردان مفدرون


اثرات ماده روانگردان افدرون
افدرون ماده مخدر رونگردانی از گروه دسته کاتینون است .
سر دسته کاتینون ها مخدر قات است که از گیاه خط ادولیس گرفته می شود و در ازمایشگاه هم به خوبی ساخته می شود .
 اثرات مفدرون را می توان با کشیدن شیشه و خوردن یک قرص اکستاسی.(نه کاملا) واندازه کمی کوکایین  و اندکی ال اس دی  برابر  دانست  
ایجاد خوشحالی و هیجان و عرق کردن و گرم شدن بدن ان بیشتر مشابه اکس است اثرات امفتامینی ان بیشتر مشابه کوکایین است و در مدت کوتاهی شخص فکر می کند که تجربه مصرف کوک را بدست اورده است .
طپش قلب باز شدن مردمک ها و اختلال در حافظ کوتاه مدت و اختلال در ضربان قلب از علایم مصرف مفدرون است .
تریسموس یا اسپاسم و گرفتگی عضلات به خصوص فک (دهن چفت و بسته می شود ) یکی از عوارض بد این ماده است .
دیدن رویای رنگی از علایم مصرف مفدرون است که بیشتر شبیه مواد روانگردان ال اس دی و اکستاسی است .
متابولیت های افدرون تا چند روز اثر روانگردانی خود را دارند و در طول این مدت انسان کمی بیشتر از حالت عادی احساس خوشحالی و نشاط می کند .و بوی عرق و ادرار تا چند روز عوض می شود
این ماده در 23 کشور غیر قانونی است و هنوز قانون جامع و مدونی برای ان موجود نیست این امر سبب شده است حتی در امریکا و انگلستان که مفدرون ممنوع است بتوان انرا به راحتی از طریق اینتر نت خریداری کرد .
اولین موارد گزارش شده ورود افدرون در ایران دستگیری باند دیوار چین در خرداد ماه سال 1389 بود ولیکن این ماده به صورت همراه مسافر از حدود سال 1388 به کشور وارد می شده است .و افراد اندکی با ان اشنا و از ان استفاده کردند .
با توجه به قیمت مفدرون و اثرات شبیه اکستاسی ان   احتمال اینکه قرص های مفدرون را  به جای اکستاسی در ایران بفروشند زیاد است . 
عکس زیر دختری در نیویورک و مصرف مداوم مفدرون

هیچ نظری موجود نیست: