ترامادول خطری برای جوانان ایران

ترامادول قرص ضدافسردگی و شادی آور است اما برای انسان بسیار خطرناک تر از تریاک، حشیش، مواد مخدر سنتی وحتی قرص اکستازی و آمفتا مین است.
روزانه 5 تا 10 نفر به خاطر کاربردنادرست قرص ترامادول در بیمارستان لقمان حکیم تهران بستری می شوند که بیشتر آنها، کسانی هستند که ترامادول را برای مصارف غیر درمانی بکاربرده و مسموم شده اند. به گفته دکتر شاهین شادنیا ، دبیر انجمن سم شناسی و مسمومیتهای ایران، ترامادول یک داروی آرامش بخش و ضد درد است که در گونه های قرص و آمپول ساخته می شود و شوربختانه جوانان ایرانی آنرا برای شادی و خوشگذرانی بکار میبرند.
شادنیا با اشاره به جوان بودن بیشتر کسانی که داروی ترامادول میخورند، افزود: سن بیشتر کاربران ترامادول بین 20 تا 30 سال است که هر دو جنس دختر و پسر را در بر میگیرد.
گسترش مصرف این دارو در بین جوانان در حالی است که 100 میلی‌گرم ترامادول معادل 10 میلی‌گرم مرفین خوراکی است و بر همین پایه هر قرص ترامادول را می توان برابر با 62 میلی‌گرم تریاک دانست.
گفته میشود آمار خوردن این قرص در برخی جوانان ایرانی گاه به 30 خشاب در روز می‌رسد، که این سوءمصرف برای فرد به مراتب کشنده تر از تریاک، حشیش، مواد مخدر سنتی وحتی قرص اکستازی و آمفتا است.
از پیامدهای ‌مصرف نادرست این قرص میتوان به روان‌پریشی و اختلال مغزی، دو‌بینی شخصیتی، ناتوانی در تصمیم‌گیری، عدم تعادل در راه رفتن و خشکی‌دهان اشاره کرد. همچنین بیشتر مصرف‌کنندگان این قرص به افرادی تهاجمی، غیرقابل کنترل و پرخاشگر تبدیل می‌شوند.
به گفته ی دکتر شادنیا ، دلیل مصرف زیاد این قرص در ایران آسان در دسترس بودن آن است که میتوان آنرا در هر داروخانه ای فراهم نمود. 

opium: قرص ترامادول

opium: ترامادول
opium: مصرف قرص ترک اعتیاد دراگون (DRAGON) با ترامادول مرگ آور ...

هیچ نظری موجود نیست: