اعتیاد به مواد مخدر چیست؟

اعتیاد به مواد مخدر چیست؟

اعتیاد یک بیماری مزمن است که اغلب به صورت بیماری مغزیو روانی بروز می کند، بطوریکه باوجود زیانهایی که به فرد معتاد و اطرافیانش وارد می کند بازهم آنها را بسوی مصرف ناخواسته مواد مخدر سوق میدهد.

اعتیاد به مواد مخدر یک بیماری مغزی است زیرا مصرف آن به تغییراتی در ساختار و عملکرد مغز می انجامد . گرچه در بیشتر معتادین، مصرف مواد مخدر برای بار اول، به طور داوطلبانه صورت می گیرد .

تغییراتی که در مغز در اثر استفاده مکرر از مواد مخدر ایجاد می شود می تواند در دراز مدت روی کنترل و توانائی اتخاذ تصمیمات، تأثیر منفی گذاشته و علایم شدید میل به مصرف مواد مخدر را به بافتهای مربوطه ارسال نماید. در واقع به خاطر وقوع این تغییرات در مغز است که فرد معتاد نمی تواند به سادگی اعتیاد را کنار بگذارد. هرچند خوشبختانه درمانهایی جهت مقابله با تأثیرات قوی و همه جانبه اعتیاد وجود دارد که به معتادین کمک می کند تا مجددأ کنترل خود را بدست آورند.
تحقیقات نشان می دهد چنانچه داروهای درمان اعتیاد توأم با درمانهای رفتاری به کار برده شود، می تواند به عنوان بهترین و موفق ترین راه جهت درمان اکثر معتادین تلقی گردد.

روشهای درمانی مناسب برای یک یک بیماران مبتلا به اعتیاد و انجام مداوای همزمان پزشکی، روانپزشکی و رسیدگی به معضلات اجتماعی می تواند به بهبودی مداوم و یک زندگی عاری از مواد مخدر منتهی شود .
اعتیاد به مواد مخدر مشابه بیماریهای مزمن و عود کننده دیگر مانند دیابت، آسم یا بیماریهای قلبی را می توان به طور موفقیت آمیزی کنترل کرد و مانند سایر بیماریهای مزمن، عود کردن آن و روی آوردن مجدد به آن چندان غیر معمول نیست . هر چندعود کردن این بیماری نشانه بروز ضعف نیست ـهر چندعود کردن اعتیاد نشانه بروز ضعف نیست، بلکه نشان می دهد که درمان باید تجدید و تنظیم گردد یا اینکه درمان از نوع دیگری باید اعمال شود تا سلامت و کنترل بیمار به حالت اول برگرداننده شود.

تاریخچه اعتیاد و مواد مخدر درسینمای ایران

مغز فرزندان افراد معتاد به کوکائین ، مستعد پذیرش اعتیاد می شود

اعتیاد به روایت تصویر

تبليغ پزشكان براي ترك اعتياد مجاز نيست

200 میلیون نفر از مردم جهان به مواد مخدر اعتیاد دارند.

اثرات اعتیاد مادر به موادمخدر مختلف و تاثیرات ان بر روی جنین و نوزادان شیر خوارن

اعتیاد به مجیک ماشروم هم چیز بدی نیست باعث رونق اقتصادی و کشاورزی میشود

اعتیاد و سینما

علت اعتیاد داریوش اقبالی تزریق مرفین در جوانی بوده است

اعتیاد چیست؟

اعتیاد به مواد مخدر چیست؟


opium: معتاد همیشه اعتیاد خود را انکار می کند و انرا نمی پذیرد .انکار ...

opium: دوپامین .دوپامین چیست.تاثیر دوپامین در فرایند اعتیاد.

هیچ نظری موجود نیست: