احداث اردوگاه كار اجباری برای محكومین مواد مخدر یك ضرورت است

معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان:

احداث اردوگاه كار اجباری برای محكومین مواد مخدر یك ضرورت است

گرگان - معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان گفت: احداث اردوگاههای كار اجباری و بكارگیری محكومین و قاچاقچیان مواد مخدر در این مكانها یك ضرورت است.

احداث اردوگاه كار اجباری برای محكومین مواد مخدر یك ضرورت است
به گزارش ایرنا، 'علیرضا جمشیدی' امروز در سومین جلسه شورای اداری استان گلستان در حضور وزیر كشور افزود: ایجاد اردوگاههای كار اجباری طبق ماده 42 قانون مبارزه با مواد مخدر كشور سبب پاكسازی ، جلوگیری از شروع بزهكاری و پیشگیری و همینطور تقویت انگیزه مردم در مبارزه با عوامل توزیع مواد مخدر در جامعه خواهد شد.
وی در ارائه گزارشی از فعالیتهای شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اظهار داشت : پس از احداث مركز ترك اعتیاد اجباری توسكستان از تاریخ 11 آبان ماه 90 اولین مرحله دستگیری معتادین پرخطر استان را آغاز كردیم و تا كنون این جمع آوری پس از شناسایی اماكن و محل های آلوده طی 2 مرحله و بصورت گسترده صورت گرفته است.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان ادامه داد : در هر مرحله از جمع آوری پس از انجام معاینات و آزمایش های صورت گرفته عده ای از این معتادین به مراكز TC و بخشی از آنها به كمپهای ترك اعتیاد خود معرّف و باقیمانده معتادین كه پر خطر هستند بر اساس پروتكل ماده 16 به مركز درمانی و ترك اعتیاد اجباری توسكستان فرستاده می شوند.
جمشیدی با بیان اینكه بعد از ترك این افراد ارتباطمان را با آنها ادامه خواهیم داد گفت: پس از رهایی این افراد از دام مواد مخدر و پاك شدنشان ما همچنان با آنان در ارتباط بوده و حتی خانواده هایشان را در معرض سركشی قرار خواهیم داد .
وی افزود : به همین منظور و در راستای حمایت از این افراد پس از ترك اعتیاد ، ایجاد اشتغال ، حرفه آموزی و معرفی آنها به مشاغل مختلف و تحت پوشش كمیته امداد و بهزیستی قرار دادن خانواده های واجد شرایط این افراد را در دستور كار خود قرار داده ایم.
به گفته وی : در بخش دولتی در استان گلستان 13 مركز دارویی MMT و یك مركز TC و دو مركز ترك اعتیاد اجباری در حوزه مردان و زنان در حال فعالیت هستند كه گلستان از حیث داشتن مركز ترك اعتیاد اجباری زنان جزء سه استان پیشگام در كشور است .
جمشیدی ادامه داد : در بخش خصوصی كه مورد تأكید شخص وزیر كشور محترم نیز قرار دارد ، در استان گلستان 95 مركز درمان دارویی MMT و 18 كمپ غیر دارویی كه 15 مركز در اختیار مردان و سه مركز در اختیار زنان می باشد ، فعالیت می كنند.
وی تصریح كرد : در زمینه سازمانهای مردم نهاد ما تعداد 15 مركز مرتبط با درمان و 24 مركز پیش گیری را توسط این سازمانها فعال ساخته ایم.
دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر استان خاطر نشان كرد : امروز به لطف الهی و حمایتهای شخص وزیر كشور و استاندار گلستان تا كنون توانسته ایم در 5 شهرستان استان در همین مدت كوتاه بیش از 70 درصد پاكسازی داشته باشیم .
معاون سیاسی امنیتی استاندار در پایان ، تجهیز استان به دستگاه ایكس ری ، تقویت و تجهیز نیروهای انتظامی در مبارزه با مواد مخدر ، توسعه كمپهای ترك اعتیاد ، سخت گیری در استرداد اموال قاچاقچیان با هماهنگی دستگاه قضایی ، استفاده از ظرفیتهای بسیج در مبارزه با مواد مخدر ، مقدم داشتن اقدامات پیش گیرانه ، ابلاغ اعتبارات لازم در حوزه پیش گیری و احداث اردوگاه اجباری كار را از مهمترین پیشنهادات و انتظارات شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان برشمرد.
شایان ذكر است پیش از جلسه شورای اداری استان ، مركز ترك اعتیاد اجباری توسكستان توسط شخص وزیر كشور و استاندار گلستان بصورت رسمی و طی مراسمی افتتاح شد.
7467/579
انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ايرنا) / کد خبر 80162519 
 

هیچ نظری موجود نیست: