مرگ با اکستاسی با پرکاری تیروئید Hyperthyroidism and Ecstasy Can Be a Fatal Combination

 پژوهشگران کانادایی می‌گویند به نظر می‌رسد یک دلیل مرگ افرادی که به دلیل مصرف ماده مخدر اکستاسی  جان خود را از دست می‌دهند، پرکاری تیرویید فرد مصرف‌کننده باشد.
به گزارش سرویس خبرهای بهداشتی رویترز، مرگ بر اثر مصرف اکستسی یا “متیل اندیوکسی متامفتامین ‪ “MDMA‬در مورد تمامی استعمال‌کنندگان این ماده صدق نمی‌کند و هنوز دقیقا روشن نیست که چرا برخی از این افراد در مقابل آثار زیانبار این ماده شدیدتر از دیگران واکنش نشان می‌دهند.

دکتر “استفن کیش” از دانشگاه تورونتو و مرکز مطالعه اعتیاد و بهداشت روانی و همکارانش در این تحقیق گفتند در مطالعات خود دریافته‌اند نسبت به تعداد زیاد استعمال‌کنندگان این ماده مخدر، میزان مرگ‌ومیرهای ناشی از مصرف اکستاسی ، که دمای بدن را به شدت بالا می‌برد، چندان زیاد نیست.
در تازه‌ترین شماریه مجله “علوم پزشکی قانونی”، گروه پژوهشگران به رهبری دکتر “کیش” ، مرگ یک زن ‪ ۲۴‬ساله  که بعد از استعمال اکستازی  دچار افزایش مرگبار دمای بدن شده بود را گزارش کرد  که با مشکلات پیچیده‌ای برای دیگر  ارگانهای بدن او همراه بود.
در نمونه خونی که سه تا چهار ساعت پس از مصرف اکستاسی از این زن گرفته شد، فقط اثار اکستاسی و متامفتامین به چشم می‌خورد.
به نوشته این محققان، هرچند رابطه علت و معلولی میان مصرف اکستاسی و مرگ این زن ثابت نشد، زیرا هورمون تیرویید یکی از موثرترین عوامل تنظیم دمای بدن است، اما به نظر آنان پرکاری تیرویید او را در وضعیتی قرار داد که افزایش شدید دمای بدن ناشی از اکستسی به مرگ او منجر شد.
این موضوع، تحقیقاتی را که اخیرا در مورد موشها انجام شده بود تایید می‌کند. در این تحقیق مشاهده شده بود دمای بدن موشهایی که دچار پرکاری مزمن تیرویید هستند، در مقایسه با موشهای عادی بسیار بالاتر است و در صورت قرار گرفتن در معرض اکستاسی شمار بیشتری از آنان می‌میرند.
در ارتباط با
مرگ با اکستاسی .خطر پرکاری تیروئید با مصرف اکستاسی ومصرف اکستاسی در افراد پرکار تیروئید  .اکستاسی و متامفتامین با پرکاری تیروئید خطر مرگ دارد

مرگ با قرص های اکستاسی تقلبی حاوی ماده مخدر متوکسی آمفتامین 4MAدر اروپا Tödliches Organversagen: Warnung vor neuen gefährlichen Ecstasy

مرگ ناشی از مواد مخدر در ایران دو برابر شده است

عکس و تصویر معتادین به مواد مخدر روانگردان اکستاسی .متامفتامین .کوکائین .هروئین شیشه .قبل و بعد از اعتیاد به مواد مخدر

اکستاسی بدون methyl deoxy methamphetamine اکستاسی که اکستاسی هست ولی متیل دی اکسی متاامفتامین ندارد

قرص های اکستاسی بدون ماده موثره MDMA حاوی بنزیل پپرازین (فلور )

خوشبو کننده هوا با مارک اکسپلوژن (به ترکون )حاوی ماده مخدر اکستاسی

متامفتامین و اثرات ان در اطفال و نوزادان

زندانیان دنیای متامفتامین Prisoners of Meth

متامفتامین ایجاد سرطان و طوفان سمی هورمونی می کند

مصرف متامفتامین در طویل مدت مصرف کننده ها را اوا خواهر می کند

مصرف متامفتامین در طولانی مدت معتاد را زامبی می کند

opium.site: شیوع هیپوتیروئیدی در معتادان به متامفتامین (شیشه)


Hyperthyroidism and Ecstasy Can Be a Fatal Combination

Ecstasy (MDMA) and hyperthyroidism?

Hyperthyroidism Increase Risk of Death Due to the Ingestion of Ecstasy

هیچ نظری موجود نیست: