کودکان پنج ساله در بریتانیا برای افسردگی و اضطراب تحت درمان قرار می‌گیرند.

گفته می‌شود که شمار کودکان و نوجوانان مبتلا به مشکلات روانی در بریتانیا رو به افزایش است
                        
 حتی کودکان پنج ساله در بریتانیا برای افسردگی و اضطراب تحت درمان قرار می‌گیرند.
آمار نشان می‌دهد که گروه‌های پزشکی در ساسکس بریتانیا با بیش از یک هزار کودک زیر ۱۸ سال در همین رابطه در تماس هستند و در سولنت نیز ۳۲۴ نفر برای مشاوره معرفی شده‌اند.

نسخه‌های نوشته شده برای داروی پروزاک از آوریل تا سپتامبر سال پیش، در آکسفوردشایر ۲۶ درصد و در برکشایر ۱۳ درصد افزایش را نشان می‌دهد.
نمایندگان مجلس بریتانیا اخیرا بودجه اضافی ۲۲ میلیون پوندی را برای مقابله با درمان مشکلات و بیماری‌های روحی کودکان تصویب کردند.
متخصصان می‌گویند کودکان به طور روزافزون به دلیل بیکاری، مشکلات مالی و استفاده والدینشان از مواد مخدر و روانگردان و الکل تحت فشار و استرس قرار می‌گیرند.
فوریه امسال، سازمان خدمات بهداشتی بریتانیا (ان اچ اس) و مرکز خدمات بهدشت روانی نوجوانان گفت ۳۳۰ کودک زیر یازده سال و نزدیک به ۸۳۰ نوجوان ۱۲ تا ۱۸ سال را که دچار افسردگی و اضطراب هستند، زیر نظر دارد.
بی بی سی با تائید خانواده جک که هشت سال دارد و متخصصان بهداشت روانی، به مرکزی که او به خاطر اضطراب تحت درمان بود، دسترسی پیدا کرد.
او از ۱۸ ماهگی به دلیل نشان دادن هراس عمیق از ترک کردن مادرش، تحت نظر متخصصان رفتار کودک بوده است.
جو راسل، روانشناس کودک، می‌گوید احتمالا این اضطراب‌ها از زمانی که او متولد شده، شروع شده است.
جو راسل می‌گوید خانواده او دچار مشکلاتی بودند، برخی فشارهای ناشی از بیکاری و مشکلات مالی و بعد زمانی که او بچه نوپایی بیش نبود، والدینش از هم جدا شدند.
در دوران روان درمانی، بی بی سی مشاهده کرد که جک مقدار زیادی نوار چسب دور دستش پیچید و سپس آنها را دور اسباب بازی‌های پلاستیکی گرداند و آنها را از پنجره آویزان کرد.
آقای راسل می‌گوید جک در ذهنش، این حیوانات پلاستیکی را در موقعیتی شکننده و نامطمئن قرار می‌داد.
جوی، مادر جک می‌گوید پسرش را می‌شناسد و اضافه می‌کند که به طرف او اشیایی را پرتاب کرده و درون درها، سوراخ‌هایی ایجاد کرده است.
او می‌گوید که می‌داند که پسرش از همان سنین اولیه با سایر کودکان "فرق" داشت.
مادرش می‌گوید جک مثل ابر بهاری است، ناگهان غریدن می‌گیرد.
او اضافه می‌کند که پسرش بسیار دوست داشتنی و مهربان است اما رفتارش جنبه دیگری هم دارد.
مادرش می‌گوید حال جک پس از چند سال روان درمانی بهتر شده اما هنوز "بالا پایین دارد."
سازمان خدمات بهداشت منطقه سولنت که ساوتهامپتون و پورتموث را در بر می‌گیرد، می‌گوید ۳۲۴ فرد کم سن و سال که با افسردگی رو به رو هستند، در حد فاصل سپتامبر ۲۰۱۰ و اوت ۲۰۱۱ به این مرکز مراجعه کرده‌اند و کوچکترین آنها، پنج سال داشته است.


"جک" در زمان درمانش عروسک‌های خود را با نخ از پنجره‌ای مرتفع آویزان می‌کرد
همچنین گفته شده است که ۳۷۸ بیمار زیر ۱۶ سال تحت انواع شیوه‌های روان‌درمانی قرار گرفته‌اند، روش‌هایی که از جمله رفتاردرمانی شناختی، کنترل اضطراب، هنردرمانی و بازی‌درمانی را در برمی‌گیرد.

مشکلات ماندگار

خردسالترین این بیماران کودکی ۲ ساله بوده است که به یک متخصص روان‌درمانی کودکان ارجاع داده شده است.
باربارا اینکسون، متخصص روانشناسی بالینی در سازمان خدمات بهداشت منطقه سولنت، می‌گوید که افزایش سالانه‌ ۱۰درصدی در تعداد این گونه مراجعان دیده می‌شود.
البته بانک اطلاعات آنها تنها دلیل مراجعه بیمار را ثبت می‌کند و تشخیص پزشکی متعاقب آن را در بر نمی‌گیرد.
خانم اینکسون می‌گوید که "تردیدی نیست که سطح اختلالات احساسی، از جمله افسردگی و اضطراب وسواسی غیرارادی [OCD] و مراجعان به مراکز خدمان سلامت روانی کودکان و نوجوانان در حال افزایش است."
سازمان خیریه "ذهن‌های جوان" می‌گوید که پیگیری درمان در مدارس و جامعه بهتر از مطب‌های روان درمانی است، محیط‌هایی که به گفته این سازمان ممکن است کودکان را به ترس و تشویش بیندازند.
دولت به تازگی بودجه‌ای ۲۲ میلیون پوندی را برای مقابله با مشکلات روانی کودکان اختصاص داده که بنا است صرف مددکاران اجتماعی و گسترش پیشرفته‌ترین شیوه‌های روان‌‌درمانی شود.
از هر ده کودک بین ۵ تا ۱۶ سال بریتانیا، یکی مشکلی روانی در سطح تشخیص بالینی دارد. در میان بزرگسالانی هم که مشکلات روانی طولانی مدت دارند، نیمی از آنها اولین نشانه‌های مشکل خود را پیش از ۱۴ سالگی نشان داده‌اند.
سارا برنان، دبیر سازمان خیریه "ذهن‌های جوان" می‌گوید: "ثابت شده است که درمان زودهنگام می‌تواند از ابتلای کودک یا نوجوان به مشکلات روانی جدی‌تر و ماندگارتر جلوگیری کند."
به گفته او "اگر می‌خواهیم جلوی به وجود آمدن نسلی را که از مشکلات روانی عمیق رنج می‌برند بگیریم، لازم است که در سلامت روانی کودکان و نوجوانان سرمایه‌گذاری بیشتری بکنیم."

opium.site: تنهایی احتمال ابتلا به افسردگی را زیاد می کند

opium.site: افراد دچار بیماری افسردگی بعد از درمان نباید حتی اندکی ...

opium.site: درمان افسردگی و ترک اعتیاد با پرتقال

هیچ نظری موجود نیست: