بیش از 110 هزار نیروی نظامی امریکایی در سال 2011 از داروهای مخدر روانگردان استفاده کرده اند

           http://previous.presstv.ir/photo/20120409/myriam20120409043835340.jpg
http://www.fitpage.de/produkte/lex/drugs/images/P05315B5.jpgاستفاده از داروهاي مخدر روانگردان توسط نيروهاي آمريكايي

شيوع افسردگي و بيماريهاي رواني در ميان نيروهاي آمريكايي مستقر در عراق روز به روز بيشتر مي شود و دولت اوباما نيز مانند دولت بوش كوچكترين توجهي نسبت به اين مسئله ندارد.

    روزنامه آمريكايي «لس آنجلس تايمز» در قالب مقاله اي گزارش داد كه در سال گذشته ميلادي مصرف داروهاي ضد افسردگي، مواد مخدر، مسكن و آرام بخش و داروهاي ضد روان پريشي و ضد اضطراب براي بيش از 110 هزار نظامي فعال ارتش آمريكا تجويز شده است.
    «بارت بيلينگز» يكي از روانشناسان سابق ارتش آمريكا با اشاره به اينكه در مقايسه با گذشته درمان دارويي نظاميان آمريكايي افزايش داشته است، اعلام كرد: من به تصادفي بودن افزايش خودكشي و آدمكشي ها در ارتش آمريكا باور ندارم.در اين خصوص يك خلبان آمريكايي به نام «پاتريك برك» كه عادت داشت هنگام پرواز يك بمب افكن «بي وان» هر چهار ساعت از قرص « Dexedrine» استفاده كند، سال گذشته ميلادي به دليل هذيان گويي هاي ناشي از مصرف اين قرص يكي از دوستان خود را مورد ضرب و شتم قرار داد و يك ماشين سرقتي را به گاردريل هاي خيابان كوبيد.
    برك به سرقت ماشين، رانندگي در حين مستي و دو مورد ضرب و شتم متهم شد و اين در حالي است كه چهار روانپزشك نظامي اين طور نتيجه گيري كردند كه اين نظامي آمريكايي از هذيان گويي هاي ناشي از مصرف الكل، بي خوابي و مصرف 40 ميلي گرم داروي « Dexedrine» رنج مي برده است.

http://www.uscloseup.com/sites/default/files/styles/news-room-150x100-article/public/file_image/us_troopssss.jpgدر حالي كه مقامات نظامي آمريكا مدعي اند كه استفاده از چنين داروهايي در ارتش با آنچه توسط غيرنظاميان استفاده مي شود قابل مقايسه است، اما روانپزشكان و وكلايي كه استفاده بيش از حد از داروهاي روانگردان توسط موكلان خود را عامل رفتارهاي نابجا و مشكلات سلامتي آنها مي دانند، عكس اين قضيه را باور دارند و رفتارهاي غيرطبيعي نظاميان را به شرايط دشوار و تحميل شده به آنها در جنگ هاي آمريكا مي دانند.
     تجربه روزانه صحنه هاي دلخراش، عدم توانايي نشان دادن احساسات و مجاز نبودن به همدردي با قربانيان اشغالگري آمريكا موجب پيدايش تعارضات روحي شديدي در سربازان آمريكايي در كشورهاي مورد اشغال واشنگتن شده است. بسياري از اين سربازان خود را مسبب تشديد بحران زندگي در عراق و افغانستان مي دانند اين موضوع بيش از همه در عراق مشاهده مي شود.
 نظاميان آمريكايي مستقر در اين كشور علاوه بر مشكلات روحي با معضل افسردگي نيز دست به گريبان هستند. اين بيماري با نام “سندرم عوارض استرس سربازان” شناخته مي شود.
     نكته ديگر در اين مورد لزوم استفاده از داروهاي ضدافسردگي توسط سربازان براي ادامه ماموريتهاي نظامي در كشورهاي تحت اشغال آمريكا است. چرا كه اين سربازان براي كارايي فيزيكي خود محتاج به درمان تعارضات رواني خود از طريق اين داروها هستند. آمار مركز درمان بيماريهاي رواني آمريكا نشان مي دهد در حال حاضر 12 درصد از سربازان آمريكايي در عراق و 17 درصد آنها در افغانستان از داروهاي ضدافسردگي براي انجام ماموريتهاي خود و داروهاي قوي خواب آور براي استراحت استفاده مي كنند. اين ميزان حدود 20 هزار سرباز آمريكايي مستقر در عراق و افغانستان را شامل مي شود.
     مجله تايم اين پديده را به گونه اي ديگر توصيف كرده و مي نويسد: با توجه به سنت تابو بودن مراجعه يك سرباز به پزشك در ارتش آمريكا بايد فهميد كه شمار زيادي از سربازان مشكل دار تا حد امكان مشكلات خود را مطرح نمي كنند و به همين دليل شمار واقعي سربازان دچار مشكلات روحي بسيار بيشتر از ارقام اعلام شده است. در حال حاضر استفاده از داروهاي ضد افسردگي در ميان نظاميان آمريكايي بسيار بيشتر از مصرف مردم عادي است. يك پژوهش در سال 2004 نشان داد پزشكان آمريكايي براي بيماران خود 147ميليون نسخه حاوي چنين داروهايي تجويز كرده اند.

opium.site: دستکم 10میلیون نفردر ایران با اعتیاد دست به گریبانند

opium.site: Trihexyphenidyl مصرف قرص آرتان توسط سربازان ...

Over 110000 US forces used psychotropic meds in 2011 - Press TV

opium.site: دکسدرین دکستروآمفتامین Dexderine

هیچ نظری موجود نیست: