ماری جوانا و حشیش در صدر پرمصرف ترین مواد مخدر در جهان

ماری جوآنا و حشیش با سیصد میلیون مصرف کننده در صدر فهرست مواد مخدر پر مصرف در جهان قرار دارد.
به گزارش انتخاب به نقل از روزنامه روسی ایزوستیا، در گزارش اداره مواد مخدر و جنایات سازمان ملل آمده است: بین یکصد و نوزده تا دویست و بیست و چهار میلیون نفر در جهان به طور دائمی و بقیه به طور تفریحی این مواد را مصرف می کنند.

مکان دوم فهرست به موادی مانند مرفین، کدئین، متادون و هروئین اختصاص دارد که در صنایع پزشکی به عنوان مسکن استفاده می شوند و به گفته کارشناسان سازمان ملل بین بیست و شش تا سی و شش میلیون نفر به طور دائمی این مواد را مصرف می کنند و سیزده تا بیست و یک میلیون نفر به آنها اعتیاد دارند.

علاوه براین سیزده تا نوزده و نیم میلیون نفر به کوکائین معتاد هستند و در مکانهای بعدی فهرست مواد روانگردان قرار می گیرند.

براساس این گزارش تعداد معتادان در جهان ثابت است و دویست و سی میلیون نفر یعنی پنج درصد جمعیت جهان حداقل یک بار در عمر خود مواد مخدر مصرف کرده اند. درحال حاضر تعداد بیماران مبتلا به اعتیاد مواد مخدر بیست و هفت میلیون نفر یعنی شش دهم جمعیت جهان است.
آمریکای شمالی و جنوبی بزرگترین مصرف کنندگان مواد مخدر هستند.

در گزارش سازمان ملل افزایش میزان مصرف مواد مخدر در میان جوانان کشورهای پیشرفته پیش بینی شده است. علاوه براین به گفته کارشناسان تعداد معتادان زن نیز در جهان رو به افزایش است.

۲۶ ژوئن (۵ تیرماه) روز جهانی مبازره با مواد مخدر در جهان

سن اعتیاد در ایران به ۱۵ کاهش یافته است

مرگ ناشی از مواد مخدر در ایران دو برابر شده است

مصرف‌کنندگان مواد مخدر در جهان تا سال ۲۰۵۰ میلادی ۲۵ درصد افزایش ‌یابد.

هیچ نظری موجود نیست: