کاهش روزانه مصرف الکل خطر مرگ را کاهش می‌دهد


کارشناسان می گویند که حدود ۴۶۰۰ نفر در انگلستان اگر فقط نیم واحد از میزان مصرف روزانه الکل (معادل یک لیوان شراب در هفته) خود را کم می کردند، زنده می ماندند.

گزارش دانشگاه آکسفورد هشدار می دهد که استفاده از الکل ریسک بسیاری از بیماری های مزمن را بالا می برد.

توصیه رسمی وزارت بهداشت دولت بریتانیا این است که مردان، روزانه بیش از سه یا چهار واحد، و زنان بیش از دو تا سه واحد الکل مصرف نکنند.

اما پژوهشگران می گویند دستور العمل های فعلی با بهینه سازی وضعیت سلامت عمومی سازگاری ندارد.

برآورد می شود که بیماری های مرتبط با الکل برای سازمان خدمات درمانی انگلستان سالانه ۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون پوند هزینه دارد.

گروه پژوهشی آکسفورد، اطلاعات مورد نیاز خود را از سرشماری ۲۰۰۶ تامین کرده و عادت مصرف الکل هفتگی ۱۵ هزار فرد بالغ در انگلستان را مورد بررسی قرار داده است.

به گزارش نشریه پزشکی بریتانیا، پژوهشگران برای بررسی میزان مرگ ناشی از ۱۱ "بیماری" که ارتباط آنها با استفاده طولانی مدت از الکل، قطعی ارزیابی شده، از یک مدل ریاضی استفاده کردند.

این بیماری ها شامل بیماری قلبی، سکته، فشار خون بالا، دیابت، بیماری بافت های کبد، صرع و پنج نوع سرطان بوده است.

دکتر ملانی نیکولز، سرپرست این تحقیق می گوید: "اگر این بیماران، سطح مصرف الکل خود را نیم واحد در روز کاهش می دادند، این امکان وجود داشت که بیش از ۴ هزار مرگ ناشی از سرطان، بیماری های قلبی، سکته و بیماری کبدی در انگلستان اتفاق نیفتد."

ولی محققان، به گفته خودشان، سعی نمی کنند که مردم را نصیحت کنند، فقط به آنها اطلاعات لازم را می دهند تا هر کس بتواند خودش تصمیم آگاهانه بگیرد.

آنها می گویند که در میان مردم، این باور به طور فراگیر وجود دارد که الکل از بیماری های قلبی جلوگیری می کند.

اریک اپلبای، مدیر اجرای موسسه "الکل کانسرن" می گوید که دستورالعمل های دولتی باید راه واقع بینانه ای را برای کاهش ریسک های مرتبط با نوشیدن الکل در اختیار عموم قرار دهد.
به گفته او "چون قدرت و درصد الکل در نوشیدنی های الکلی متفاوت است، ما برای سنجش میزان مصرف الکل از "واحد" استفاده می کنیم ولی فهم اینکه  در عمل، میزان مصرف الکل چه اندازه باید باشد، ممکن است مشکل باشد."
opium.site: خانه فرد معتاد به مشروبات الکلی چه شکلی است (الکلیسم ...

مرگ ناشی از مواد مخدر در ایران دو برابر شده است

opium.site: وابستگی به توئیتر از سیگار و الکل هم شدیدتر است

opium.site: ترک اعتیاد الکل .سیگار.تریاک.هروئین با یونجه

opium.site: علت Hangoverخماری ناشی از مصرف الکل و درمان خماری الکل



هیچ نظری موجود نیست: