كنترل افسردگي و اعتياد با تلفن همراه!


 در هنگامي كه تلفن همراه هوشمند تغييراتي در دماي بدن، ضربان قلب يا ميزان استرس فرد تشخيص دهد، با ارسال پيام به كاربر، به وي هشدار داده و مصرف داروي تجويز شده را به فرد يادآوري مي كند.
محققان اميدوارند بتوانند در آينده نزديك با استفاده از فناوري تلفن همراه هوشمند، سطح استرس و افسردگي افراد را اندازه‌گيري كرده و مانع از انجام رفتارهاي واكنشي نامناسب شوند.
تيم تحقيقاتي دانشكده پزشكي دانشگاه ماساچوست به سرپرستي «ادوارد بوير» در حال كار بر روي سيستمي به نام iHeal هستند.
در سيستم iHeal حسگرهاي زيستي در داخل يك دستبند كوچك تعبيه شده است. حسگرها ميزان فعاليت بدني، فعاليت الكتريكي سطح پوست، دماي بدن و ضربان قلب را بطور مداوم اندازه‌گيري مي‌كنند.
اطلاعات به صورت لحظه‌اي به تلفن همراه هوشمند ارسال شده و داده‌ها از لحاظ سطح استرس مورد تجزيه و تحليل قرار مي‌گيرند. در اين سيستم مي‌توان اطلاعاتي در خصوص وضعيت سلامتي و داروهاي مصرفي فرد را در تلفن همراه هوشمند ذخيره كرد.
در هنگامي كه تلفن همراه هوشمند تغييراتي در دماي بدن، ضربان قلب يا ميزان استرس فرد تشخيص دهد، با ارسال پيام به كاربر، به وي هشدار داده و مصرف داروي تجويز شده را به فرد يادآوري مي كند.
سيستم iHeal‌ بويژه براي افراد داراي سابقه سوء مصرف مواد مخدر و افسردگي حاد بسيار مؤثر است.
محققان دانشگاه نوث وسترن نيز در حال كار بر روي سيستم ديگري به نام Mobilyze هستند. در اين سيستم با استفاده از سامانه موقعيت ياب (GPS) نصب شده بر روي تلفن همراه هوشمند، طول محل حضور فرد در يك مكان مورد بررسي قرار مي‌گيرد.
بطور مثال اگر مدت حضور فرد در منزل بيش از حد طبيعي باشد، شتاب‌سنج سيستم ميزان فعاليت بدني فرد را مورد اندازه‌گيري قرار مي دهد. سيستم در صورت تشخيص كاهش سطح فعاليت بدني فرد و احتمال بروز رفتارهاي خطرناك، با خانواده يا دوستان فرد تماس مي گيرد.

opium.site: چرا خطر افسردگی، زنان را بیشتر از مردان تهدید میکند؟

opium.site: تنهایی احتمال ابتلا به افسردگی را زیاد می کند

opium.site: افراد دچار بیماری افسردگی بعد از درمان نباید حتی اندکی ...

opium.site: داروی ترک اعتیاد hangingبرای ترک شیشه .تریاک ...

opium.site: اعتیاد به هرنوع ماده مخدر نشان دهنده شخصیت ژن و هوش شما است.

هیچ نظری موجود نیست: