اضطراب در کودکان باعث آسیب مغزی و کوچک شدن مغز می شود

اسیب مغزی کودکان به وسیله اضطراب

اضطراب در کودکان باعث آسیب مغزی می شود

آسیب مغزی کودکان به وسیله اضطراب
اندازه بخش‌هایی از مغز کودکانی که در زندگی شان اضطراب زیادی تجربه می‌کنند، در مقایسه با سایر همسالان شان،‌ کوچک‌تر است.
 در زندگی مدرن امروز، بزرگسالان اضطراب زیادی تحمل می‌کنند و به دوران کودکی غبطه می‌خورند که بدون اضطراب بازی می کردند.
واقعیت آن است که کودکان هم ممکن است دچار اضطراب شوند و مغزشان تحت تاثیر این اختلال قرار گیرد.

به گزارش روزنامه دیلی تلگراف، یافته‌های جدید پژوهشگران نشان می‌دهد بخشی از مغز که به حافظه مربوط می‌شود،‌ در کودکانی که از اضطراب مزمن رنج می برند در مقایسه با همسالان شان که اضطراب ندارند کوچک‌تر است.
این تفاوت تنها در اندازه فیزیکی مغز خودش را نشان نمی‌دهد، بلکه در توانایی‌های شناختی هم موثر است. کودکان مضطرب، در آزمون‌های حافظه فضایی و سنجش حافظه کوتاه‌مدت مشکلات بیشتری دارند.
دکتر جیمی هانسون، روانشناس دانشگاه ویسکانسین مدیسون و سرپرست این مطالعه می‌گوید:" همه خانواده‌ها با اضطراب دست و پنجه نرم می کنند. آنها باید به تاثیر این اختلال بر عملکرد مغزی کودک شان توجه کنند."
هنگامی که یکی از اعضای خانواده با بیماری مهلکی دست و پنجه نرم می کند یا مرتکب جرمی سنگین شده کودکان با اضطراب شدید دست و پنجه نرم می کنند.
پژوهش های مختلف نشان می دهند سلول های مغز کودکانی که با اضطراب دست و پنجه نرم می کنند زودتر پیر می شوند که نتیجه اش کاهش عمر آنها است.
اندازه‌گیری میزان اضطراب
دانشمندان دانشگاه ویسکانسین، مطالعه شان را از کار بر روی حیوانات الهام گرفته بودند که نشان می‌داد بین اضطراب و تغییرات مغزی -‌ به خصوص در قشر پیش‌ پیشانی مغز که در حافظه فعال نقش دارد، یا بخشی از حافظه که برای یادآوری سریع مورد استفاده قرار می‌گیرد - رابطه مستقیمی وجود دارد.
محققین با 61 کودک 9 تا 14 ساله گفت و گو کردند و از آن‌ها در مورد رویدادهای اضطراب ‌زای زندگی‌شان پرسیدند. آن‌ها همچنین از تصویربرداری ام.آر.آی برای عکس‌برداری از مغز شرکت‌ کنندگان استفاده کردند و به این نتیجه رسیدند که شکنج قدامی در مغز کودکانی که در طول زندگی شان با اضطراب زیادی مواجه شده‌اند، ‌فضای کم‌تری اشغال کرده است. شکنج قدامی، در قشر پیش‌پیشانی مغز قرار گرفته و به باور دانشمندان،‌ در طیفی از هیجانات و شناخت‌ها،‌ از جمله حافظه فعال فضایی یا امکان پردازش اطلاعات فضایی نقش دارد.
سرپرست این مطالعه می‌گوید:" البته این تفاوت بسیار جزیی است، اما همین تفاوت جزیی توانمندی‌های شناختی را تحت تاثیر قرار می دهد."
آسیب ماندگار
دکتر هانسون و همکاران اش به مکانیسم ارتباطی میان اضطراب و تغییرات مغزی پی نبرده اند، اما فرضیه‌های گوناگونی را بررسی می کنند.
هانسون می‌گوید:‌" مواجهه با سطوح بسیار بالای اضطراب می‌تواند روی مواد شیمیایی مغز - کورتیزول و دوپامین - تاثیر بگذارد.
او ادامه می دهد:" ‌ما بر آن نیستیم ثابت کنیم اضطراب تاثیر ماندگاری بر مغز افراد می گذارد. ما قصد داریم اثبات کنیم اضطراب و فشار روانی بر کودکان نقش مخربی بر مغز آنها می گذارد که نتیجه اش اعتیاد به مواد مخدر، کاهش عملکرد تحصیلی، خودکشی و ... است."
opium.site: افرادی که معتاد می شوند از همان کودکی سیم های مغزشون قاطی ...

هیچ نظری موجود نیست: