درمان کامل ایدز امکان پذیر است


پژوهشگران بیش از پیش قادر به پاسخ‌گویی به ابهامات در رابطه با بیماری ایدز هستند.
هم‌اکنون محققان می‌کوشند از مهار صرف این بیماری به سوی درمان کامل آن گذر کنند.
بیمارانی که مبتلا به ویروس "اچ آی وی" HIV هستند، برای مقابله با این بیماری از داروهای "ضد رترو ویروسی" استفاده می‌کنند.
 درست است که این داروها شفا بخش نیستند، اما داروهای "ضد رترو ویروسی" شامل موادی هستند که تاثیر آن، سبب آهسته کردن سرعت تکثیر و تولید ویروس"اچ آی وی" در بدن می‌شود. بیمارانی که استفاده از این داروها را قطع می‌کنند، معمولا با بازگشت ویروس "اچ آی وی" مواجه می‌شوند.

این نحوه‌ی درمان تا کنون سطح توانایی‌ پزشکان در رابطه با بیماری ایدز بوده است. اما اکنون محققان قصد دارند که دیگر تنها بیماری ایدز را مهار نکنند، بلکه آن بطور کامل درمان کنند.

جلوگیری از ساخت دی.ان.ای. در ویروس ایدز

یک مورد از این بیماری به محققان درباره درمان آن امید بخشید. این نمونه مربوط به کودکی بود که بعدها به نام "کودک می‌سی‌‌سی‌پی" معروف شد. در مارس سال جاری، کودکی که در رحم مادرش ویروس ایدز را گرفته بود. پس از بکارگیری گسترده از قرص‌های "ضد رترو ویروسی" بدن این کودک توانست بر ویروس "اچ آی وی" غلبه کند.

پزشکان به آن نوزاد در طول ۳۰ ساعت پس از به دنیا آمدنش داروهای ایدز دادند و بدین ترتیب از تشکیل "ذخیره پنهان" ویروس ایدز در بدن او جلوگیری کردند.

باقی مانده‌های کمی از دی.ان.ای. این ویروس می‌توانند درمیان مواد ژنتیکی بدن انسان پنهان شوند. این مواد، دیگر در طول عمر انسان توسط سیستم دفاعی بدن قابل یافتن و مقابله نخواهند بود. همین امر باعث می‌شود که این سلول‌ها تا آخر عمر بیمار در بدنش بمانند. به این سلول‌ها „resting memory cells“ گفته می‌شود، زیرا آنها هیچ‌گاه نمی‌میرند.

درمان سریع و جلوگیری از ورود ویروس ایدز به سیستم ژنتیکی بدن

حال این "ذخیره پنهان" و جلوگیری از تشکیل آن، هسته اصلی تحقیقات بین‌المللی برای درمان کامل پبیماری ایدز شده است. تنها راه جلوگیری از این ذخیره پنهان آن است که درمان بیمار به سرعت و همه‌جانبه انجام شود.

محققان فرانسوی تخمین زده‌اند که ۱۵ درصد بیماران ایدزی، اگر خیلی زود درمان خود را آغاز کنند، نهایتا قادر به کنترل ویروس ایدز هستند و دیگر احتیاج به داروهای قوی ندارند.

محققان کوشش می‌کنند با روش‌های جدید از ذخیره‌ی دی. ان. ای. ویروس ایدز در ۸۵ درصد بیماران دیگر جلوگیری کنند. برای انجام این کار آنها تحقیق‌های بسیاری را آغاز کرده‌اند: آزمایش درمان‌های متفاوت، از جمله استفاده از داورهای سرطانی و همچنین درمان ژنتیکی و استفاده از موادی که به تنظیم سیستم دفاعی بدن کمک می‌کنند.

به نظر دانشمندان مشکل بزرگی که هم‌اکنون در زمینه مقابله با بیماری وجود دارد استفاده آزمایشی از داروهای ایدز است. بکارگیری آزمایشی این داروها از تشخیص درست بیماری ایدز جلوگیری می‌کند.

opium.site: افزایش زنان مبتلا به ایدز در ایران؛ بیشتری مبتلا در گروه ...
opium.site: دستگاه خانگی تشخیص ایدز به بازار می آید (+عکس)
opium.site: متامفتامین و سکس و ایدز
opium.site: برای جلوگیری از ابتلا به ایدز قبل از مصرف مخدر ...
opium.site: خانواده بیماران مبتلا به ایدز در جلوی مجلس تجمع کردند
opium.site: روانگردان ها عامل گسترش بیماری ایدز در ایران هستند
opium.site: شیشه(متامفتامین ) غذا سکس و حساب دو دو تا چهار تا ...
opium.site: موسیقی هیپ هاپ Hip-hop سکس ماری جوانا و مخدر جدید مالی ...
opium.site: پست سکسی طرفدار دارد اما صلوات ندارد
opium.site: امشب سکس با زنان باید با کاندوم باشد و وحشت بر ایران ...
opium.site: کشف کاندوم حاوی متامفتامین (شیشه)در واژن دو زن +عکس

هیچ نظری موجود نیست: