بیشترین قرصهای اکس در کشورهای بلژیک و هلند تولید می شود و ناخالص ترین قرصهای اکس به کشورهای جهان سوم و از جمله ایران صادر می شود.

بیشترین قرصهای اکس در کشورهای بلژیک و هلند تولید می شود و ناخالص ترین قرصهای اکس به کشورهای جهان سوم و از جمله ایران صادر می شود. 
امروزه مواد مخدر به ندرت به طور خالص یافت می شود زیرا تولید کنندگان در زمان تولید ناخالصیهای بسیاری را با اهداف مختلف به آنها اضافه می کنند.ترکیبات شیمیایی قرصهای اکستازی بسته به آزمایشگاههای مخفی که در آنجا تولید می شود متفاوت است زیرا شرایط و روش تولید اثرات بسیاری در تولید این قرصها می گذارد. 
آمفتامین ها گروهی از مواد صنعتی هستند که از جمله آنها می توان به متامفتامین، متیلن دی اکسی یا اکستازی اشاره کرد. 
از قرصهای اکستازی با عنوان قرصهای شادی آور و قرصهای پارتی یاد می شود که رنگ قرص، اندازه و شکل آن هیچ کدام نشان دهنده دوز بالای این قرصها نیست. قرصهای اکس به انواع و اشکال مختلفی وجود دارند که اخیرا نیز تولیدکنندگان اقدام به تولید این مواد صنعتی به صورت کپسول و دستی کرده اند. 
یکی از مسائل جدی در بررسی اثرات روانی و اجتماعی سوء مصرف قرصهای اکستازی این است که پیوسته انواع جدیدی از این قرصها روانه بازار می شوند که دارای ترکیبات شیمیایی جدید و متفاوتی هستند.فرایند ساخت مواد روانگردان فرایندی است غیر استاندارد و کنترل نشده که در زیرزمینهای مخفی انجام می شود برهمین اساس در حین تولید این مواد انواع مختلفی از مواد جانبی نیز تولید می شود که عمدتا سمی و خطرناک هستند. 
بزرگترین تولید کننده قرصهای اکس دو کشور بلژیک و هلند هستند که به صورت غیر قانونی و زیرزمینی به تولید قرصهای روانگردان پرداخته و به سایر کشورها ترانزیت می کنند.خلوص قرصهای اکستازی کشف شده در سال 86 به مراتب بیشتر از قرصهای کشف شده در سال 88 بود که این کاهش درجه خلوص تنها مختص ایران نبوده و در تمام کشورها رخ داده است.عمده قرصهای اکستازی در کشورهای اروپایی تولید
    می شود و ناخالص ترین آن به کشورهای جهان سوم از جمله ایران ترانزیت می شود.طی بررسیهایی که سال گذشته بر قرصهای روانگردان کشف شده از سوی پلیس انجام شد به این نتیجه رسیدیم که تنها 13 درصد قرصهای کشف شده جزء خانواده روانگردان بوده و مابقی تنها دارای افزودنیها و ناخالصیهای خطرناک و سمی هستند.جامعه پزشکی ایران باید تحقیقات گسترده ای را جهت شناسایی عوارض ناشی از ناخالصی این قرصها انجام دهد تا بتوان از این پژوهشها برای درمان معتادان به قرصهای روانگردان استفاده کرد.

opium.site: قرص های اکستاسی بدون ماده موثره MDMA حاوی بنزیل ...

opium.site: همه قرص های اکستاسی در کشور هلند تقلبی هستند


هیچ نظری موجود نیست: