چرا آنها مواد مخدر و الکل مصرف میکنند؟

چرا آنها مواد مخدر و الکل  مصرف میکنند؟

چرا آنها مواد مخدر مصرف میکنند؟


مشکل بتوان درک کرد چرا کسی الکل یا مواد مخدر مصرف میکند. در این مورد اغلب دلایل بی شمار و پیچیده ای وجود دارد. طبیعی است که احساس نا امیدی. ترس ، خشم و گیجی به شما دست بدهد وقتی پی ببرید که یکی از اعضاء خانواده مواد مخدر یا الکل مصرف می کند.

استعمال مواد مخدر و الکل بخاطر اینست که افراد می خواهند تغییراتی در نوع اندیشه ، احساس و رفتارشان بوجود آورند. دلایل بی شماری وجود دارد که ممکن است کسی بخواهد اندیشه ، احساس یا رفتارش را عوض کند:

  • ممکن است تجربه تغییر دیدگاهشان را سرگرم کننده بیابند ممکن است از احساس هیجان و اعتمادی که از طریق مصرف بعضی مواد مخدر و الکل حاصل می شود لذت ببرند.
  • ممکن است مواد مخدر و الکل را برای فرار از مشکلات مصرف کنند .بعضی از افراد برای فراموش کردن مشکلاتشان از این مواد استفاده می کنند .
  • ممکن است تحت فشار دوستان باشند یا خود را در موقعیتی ببابند که مصرف مواد کاملأ عادی تلقی می شود. برای مثال، بسیاری از مردم ممکن است برای اولین بار مصرف الکل را در یک جمع دوستانه که دیگران در حال می گساری هستند تجربه کنند .
  • مردم بی شماری مصرف الکل و مواد مخدر را به طریقی و در مقطع خاصی از زندگی اشان تجربه کرده اند.چشیدن الکل اغلب راهی برای تجربه کردن دنیای بزگترهاست که در میان جوانان خیلی عادی است.
  • بسیاری این تجربه را تا حد مصرف منظم پیش می برند، بطوریکه در بعضی از اوقات به اسم" تفریحی" مواد مخدر پاره ای از زندگی آنها می شود. این یک نوع ریسک کردن است که بیشتر مردم آسیب کمی می بینند. بسیاری از مردم در بریتانیا الکل را به این شیوه مصرف می کنند.
  • بعضی مردم به طور مرتب در موقع می گساری از الکل و مواد مخدر استفاده نادرست می کنند تا جائیکه عمدأ مقدار فراوانی از مواد مخدر را همراه با مواد دیگر استفاده می کنند. افراد ممکن است بخاطر رهائی از فشار روحی و درد در زندگی روزمره اینکار را انجام دهند، به این اعتقاد که این طریقه ای است که می توانند اوقات خوشی داشته باشند یا فشارها را کم کنند و همچنین بهانه ای برای رفتارهای غیر اجتماعی مثل خشونت داشته باشند .

در میان کلیه دلایل بالا در ارتباط با مصرف مواد مخدر و الکل یک چیز مشترک وجود دارد: فرد با اینکه مواد مخدر یا الکل مصرف می کند هنوز به آن وابسته نشده است . آنها می توانند بانتخاب خود استعمال مواد مخدر یا الکل را به آسانی متوقف کنند حتی اگر برای چند روز باشد. بهرحال تقریبأ 5 تا 10 در صد مردم که بصورت تفریحی مواد مخدریا الکل مصرف می کنند آنقدر به این کار ادامه می دهند تا بصورت معتاد در می آیند.

"وابستگی" یعنی آنجا که دیگر توان شخصی برای کنترل مصرف مواد مخدر یا الکل از بین رفته است. چرا این اتفاق می افتد کاملأ قابل درک نیست، ولی همین قدر بنظر می رسد که اثر جانبی مصرف مواد مخدر یا الکل و همچنین نقش عوامل وراثتی بی تاثیر نیست.

عوامل دیگر بنظر می رسد شرایط نامناسب مالی/ اجتمائی باشد، مانند بی خانمانی ، بیکاری، سابقه کودک آزاری مانند آزار جنسی و استعمال به عنوان راه حلی برای کنار آمدن با درد و احساسات غیر قابل تحمل.

شخص وابسته به مواد مخدر یا الکل به سختی قابل کنترل و متوقف شدن می باشد .اینگونه افراد نمی توانند بانتخاب خود، بهمان سادگی که افراد غیر وابسته قادر بانجام این کار می باشند مصرف مواد یا الکل را کنار بگذارند. بطور مشخص افراد معتاد برای توقف مصرف مواد نیاز به درمانهای تخصصی دارند.

بعضی از مواد مخدر اعتیادآورتر از مواد مخدر دیگر می باشند، برای مثال نیکوتین و هرویین دو نمونه از اعتیادآورترین مواد مخدر بحساب می آیند.

                      opium.site: خانه فرد معتاد به مشروبات الکلی چه شکلی است (الکلیسم ...     

هیچ نظری موجود نیست: