شناخت معتاد /نامه ای به خانواده ام/من مبتلا به اعتیاد هستم/مشکل من را برایم حل نکنید/# چه نئشه باشم و چه هوشیار سعی نکنید برای من سخنرانی کنید یا درس اخلاق دهید/قولهای من را قبول نکنید/عصبانی نشوید/همه حرفهای را که می گویم باور نکنید/مشکل من را سرپوشی نکنید/مثل من از واقعییت فرار نکنید/من نیاز به کمک دارم، نیاز به دکتر، به روانشناس، به مشاور

شناخت معتاد


نداشتن آگاهی در مورد ماهیت اعتیاد و اینکه چرا یک معتاد به طور مخصوصی رفتار می کند یکی از دلایل اصلی ایجاد استرس و عصبانیت در اعضای خانواده می باشد .
این قسمت بینش و آگاهی لازم در مورد اینکه چرا افراد مواد مخدر مصرف می کنند و اینکه چگونه اعضای خانواده ها می توانند به عزیزان خود کمک کنند که بر مشکل اعتیاد غلبه کنند، را فراهم می کند .

نامه ای به خانواده ام


خانواده های ناشناس FAMANON سازمان جهانی ای می باشد که به خانواده ها و دوستان تحت تأثیر اعتیاد و مشکلات رفتاری وابسته به آن کمک و حمایت می کند.

FAMANON نامه ای را از طرف افراد مبتلا به اعتیاد ارائه داده است که بتوان با بینش بهتر احتیاجات و طرز تفکر آن افراد را بررسی کرد.

لطفأ توجه داشته باشید که این یک نامه ساختگی می باشد و درمورد همه مبتلایان صادق نمی باشد ، اما یک نظر عمومی است برای اعضاء خانواده که چگونه می توانند با یک فرد مبتلا به اعتیاد کنار بیایند.
  • من مبتلا به اعتیاد هستم و نیاز به درمان دارم.
  • مشکل من را برایم حل نکنید،این فقط باعث می شود احترام به شما و خودم را از دست بدهم.
  • چه نئشه باشم و چه هوشیار سعی نکنید برای من سخنرانی کنید یا درس اخلاق دهید، بد دهنی و سرزنش کردن یا بحث کردن ممکن است شما را کمی راحت کند ولی باعث می شود وضعیت من را بدتر کند.
  • قولهای من را قبول نکنید. نوع بیماری من باعث می شود که به آنها عمل نکنم هر چند که قصد عمل به آنها را داشته باشم. قولها فقط راهی هستند برای به تاخیر انداختن دردها، مرتب قول و قرارها را عوض نکنید واگر قراری گذاشته شد به آن پایبند باشید.
  • عصبانی نشوید، این باعث نابودی شما و احتمال از بین رفتن هر کمکی از شما به من می شود.
  • سعی کنید که نگرانی شما برای من باعث نشود که کارهایی را انجام دهید که خودم باید برای خودم انجام دهم.
  • همه حرفهای را که می گویم باور نکنید، بیشتر اوقات خودم هم واقعییت را نمی دانم چه برسد به گفتن آن.
  • مشکل من را سرپوشی نکنید و نسبت به پیامدهای اعتیادم چشم پوشی نکنید ، ممکن است که شما بحران را کمتر کنید ولی مشکل بیماری من را هم بدتر می کنید.
  • از همه مهمتر مثل من از واقعییت فرار نکنید، بیماری و وابستگی من به اعتیاد در اثر ادامه اعتیاد وخیم تر می شود
  • شروع کنید به آموختن، درک کردن و طرح ریختن برای شفا دادن، خانواده های ناشناس گروهی می باشند که به خانواده های در موقعییت شما کمک می کنند.
  • من نیاز به کمک دارم، نیاز به دکتر، به روانشناس، به مشاور، همچنین به افرادی که در برنامه خودیاری مشکلات اعتیاد را از پیش پای خود برداشته اند، و بالاخره به قدرتی مافوق قدرت خودم نیازمندم.

هیچ نظری موجود نیست: