آیا من معتاد هستم؟

آیا من معتاد هستم؟

بنا به تجربیات ما  بسیاری از مبتلایان به اعتیاد به دلیل نداشتن دانش و اطلاعات در مورد اعتیاد و یا با انکار کردن مشکلاتشان در رابطه با مواد مخدر والکل و شرم از اینکه برچسب "معتاد" و "الکلی" را به نشانه داغ ننگ به آنها نسبت می دهند ، در پنهانی رنج می برند.

ترس و نادانی از سیستم درمان، مانع درخواست کمک بسیار افراد شده. در این بخش فارس برای شما اطلاعات گوناگونی در مورد بیماری اعتیاد تهیه دیده تا شما بهتر بتوانید تصمیم بگیرید که با مواد مخدر/الکل
درگیر می باشید یا خیر.

بیماری اعتیاد


تعاریف زیر بر اساس تعاریف انجمن ملی میخوارگی و وابستگی به اعتیاد در امریکا در مورد گرایش به اعتیاد و الکل میباشد:
  • اعتیاد / اعتیاد


  • به الکل . یک بیماری عمده ، مزمن با سابقه وراثتی و روانی میباشد که عوامل محیطی بر توسعه و ظهور آن تأثیرگذار میباشد . این بیماری اغلب بسیار پیشرفته و مهلک میباشد بطوریکه به یک بیماری دوره ای و پیوسته شناخته شده است . در این بیماری استفاده از الکل و مواد مخدرغیر قابل کنترل است و افراد با مصرف مواد و الکل علی رغم عواقب وخیم آن به آن مشغول می شوند، اختلالات فکری و انکار نمودن بیماری یکی ازعلامتهای قابل توجه به این بیماری میباشد .
  • مقدماتی

  •  .

    ( primary در رابطه با ماهیت میخوارگی / اعتیاد بعنوان یک بیماری که موجودیت آن ممکن است در کنار یا جدا از شاخه های بیماری های روانی دیگری باشد که ممکن است به آن وابسته باشند . primary پیشنهاد میدهد که میخوارگی بعنوان یک اعتیاد، علائم و حالت یک بیماری اساسی نمیباشد.
  • اغلب پیشرفته و مهلک


  • .به معنای یک بیماری دراز مدت که مزمن میشود و تغییرات فیزیکی، عاطفی و اجتماعی اغلب در اثر میخوارگی مدام پیشرفت می نماید. افراط در میخوارگی / اعتیاد به مواد موجب پیچیدگی های ارگانیک در ارتباط با مغز، جگر، قلب یا دیگر ارگانها شده و اقدام به خودکشی ، ارتکاب به قتل، تصادفات موتور سواری و سایر جراحات ناشی از رویدادها موجبات مرگ زودرس را فراهم می کند.
  • کنترل معیوب

    . به معنای عدم توانائی در محدود کردن استفاده از الکل و مواد مخدر است یا محدود کردن جدی میخوارگی به هر مناسبت . محدود کردن دوره های نوبت نوشیدن، مقدار مصرف و یا عواقب رفتار ناشی از میخوارگی.
  • اشتغال


  • . در ارتباط با مصرف الکل و مواد مخدر است که توجه و روی آوردن زیاد به الکل / مواد مخدر ، تأثیرات آن و یا مصرف آنرا نشان میدهد . ارزش نسبی که افراد اغلب برای الکل قائل می شوند باعث میشود که انرژی خود را بجای صرف مسایل مهم در زندگیشان صرف مصرف الکل نمایند .
  • عواقب وخیم.
  • مشکلات ناشی الکل و مواد مخدر یا زیانهای حاصله از آن در ارتباط با سلامت فیزیکی است . ( مانند: علایم ترک الکل، بیماری جگر، ورم معده،کم خونی، اختلالات اعصاب). عملکرد روانی;( مانند اختلالت ادراکی ، تغییرات در سلوک و رفتار)عملکرد مناسبات با دیگران;( مانند مشکلات زناشوئی و کودک آزاری، اختلالات روابط اجتماعی). عملکرد شغلی;(مانند مشکلات موجود در مدرسه و محل کار) و قانون،مشکلات مالی یا مشکلات روحی روانی .
  • انکار ـ

    اینجا نه تنها از دیدگاه روانکاوی یک نوع مکانیزم دفاعی روان شناختی بکار میرود که ناظر بر انکار اهمیت رویدادهاست ، بلکه در یک سطح گسترده تر مانور روان شناختی طرح شده ای را شامل می شود تا آگاهی از این حقیقت را تقلیل دهد که مصرف الکل / مواد مخدر سبب مشکلات فردی میباشند تا یک راه حل برای آن مشکلات . انکارکردن بخش جدا ناپذیری ازاین بیماری است ومانع بزرگی در راه نیل به بهبودی بشمار می رود

هیچ نظری موجود نیست: