هالیوود با ساخت فیلمی درباره کارتل‌های مواد مخدر در مکزیک خطر می‌کند




جاناتان جاکویویچ


هالیوود با ساخت فیلمی درباره کارتل‌های مواد مخدر در مکزیک خطر می‌کند



سینمای ما – یک فیلم هالیوودی درباره کارتل‌های مواد مخدر در مکزیک ساخته می‌شود. جنگ مواد مخدر در این کشور آمریکای مرکزی توجه صنعت سینمای آمریکا را به خود جلب کرده و قرار است فیلمی با این مضمون در هالیوود ساخته شود.
قصه کتاب «ملکه جنوب» که مضمون اصلی آن درباره کارتل‌های مواد مخدر در مکزیک است، دستمایه یک فیلم نامه اقتباسی برای یک فیلم انگلیسی زبان هالیوودی است. جاناتان جاکویویچ کارگردان سینما، فیلم‌نامه فیلم را می‌نویسد. بازیگران اصلی ملکه جنوب گروهی از هنرمندان مکزیکی خواهند بود و کل صحنه‌های آن هم در همین کشور و اسپانیا فیلم‌برداری خواهد شد.
به گفته جاکویویچ؛ "از همان زمان که قصه این کتاب را خواندم شیفته‌اش شدم و تصمیم به ساخت آن گرفتم. خیلی سخت بر روی این قصه کار کرده‌ام و می‌خواهم یک فیلم جذاب و زیبا از آن خلق کنم. با این حال می‌دانم ساخت این فیلم کار بسیار مشکلی است و اولین هدف من، حفظ امنیت گروه سازنده آن در طول فیلم‌برداری است" اشاره کارگردان به مشکلات و خطراتی است که ممکن است هنگام تولید فیلم در مکزیک به وجود بیاید.
اوا مندس بازیگر مکزیکی‌تبار سینما نقش اصلی فیلم را به عهده دارد و جا‌ش هارتنت و بن کنیگزلی هم در آن حضور دارند.
کتاب «ملکه جنوب» به دلیل سوژه حساس و ملتهبی که دارد، پس از انتشار در مکزیک با مسائل و مشکلات خیلی زیادی روبرو شد. گروه‌های مافیایی مواد مخدر در این کشور، به شدت علیه کتاب موضع‌گیری کردند و حتی در برخی مکان‌ها نسخه‌های آن را جمع‌آوری کرده و به آتش کشیدند.
خط اصلی قصه کتاب درباره زنی مکزیکی است که پس از قتل فجیع نامزدش (که از سران اصلی پخش مواد مخدر در داخل کشور بوده است) راهی اسپانیا می‌شود. به‌زودی این زن خودش تبدیل به یکی از دلالان اصلی توزیع و پخش مواد مخدر در اسپانیا می‌شود، اما او در تمام این مدت در فکر انتقام‌گیری است و می‌خواهد قاتلان نامزدش که از سران عمده توزیع مواد مخدر در مکزیک هستند را از بین ببرد. همین حس انتقام‌جویی است که دوباره او را به مکزیک بر می‌گرداند و در این مکان است که او یک جنگ رسمی و علنی را بر علیه قاتلین نامزد خود آغاز می‌کند. بازندگان اصلی این جنگ هم مردم عادی – و به ویژه جوانان – هستند که در دام اعتیاد گرفتار می‌شوند.
از قصه «ملکه جنوب» به عنوان یک «صورت زخمی» مکزیکی (فیلم کلاسیک هاوارد هاوکس که در دهه هشتاد با بازی آل پاچینو دوباره‌سازی شد، اسم می‌برند. 


opium: فیلم های سینمایی در رابطه با مواد مخدر در ایران

opium: مواد مخدر و هنرمندانی که قربانی آن شدند + عکس

opium: اما استون قاچاقچی مواد مخدر می شود

opium: فیلم های سینمایی در رابطه با مواد مخدر LIMITLESSبدون محدودیت

opium: هالیوود با ساخت فیلمی درباره کارتلهای مواد مخدر در مکزیک خطر ...

هیچ نظری موجود نیست: