قصه‌ تلخ اعتیاد زنان در دالان شهر

قصه‌ تلخ اعتیاد زنان در دالان شهر

اعتیاد، داستانی تلخ در هر جامعه‌ای محسوب می‌شود اما قصه‌ اعتیاد در بین زنان به مراتب بسیار تلخ‌تر است که نیاز به توجه ویژه از جانب تمام ارگان های مسئول است.


زنان روسپی در ایران معتاد به مخدر شیشه (متامفتامین ) - وبلاگ ...
عکس نوزادان به دنیا آمده از زنان و مردان معتاد به مواد مخدرو الکل
وبلاگ رسمی دکتر یزدان نیاز: مرگ و میر در بین زنان معتاد ...
کودکان زنان معتاد به شیشه، دچار تشنج می شوند - وبلاگ رسمی ...
آیا دختران و زنان معتاد به مخدر متامفتامین (شیشه ) - وبلاگ ...
عکس های زنان معتاد به مواد مخدرphoto drug addicts در کشور ...
زنان معتاد به شیشه تا مهریه و نفقه نگیرند طلاق نمی گیرند
بيش از ۲۰ درصد معتادان در ايران زن هستند - وبلاگ رسمی دکتر ...
فلورانس نایتینگل مظهر پرستاران دنیا معتاد به تریاک بود ...
تاتیانا روسپی معتاد به مخدر کروکودیل (تمساح ) - وبلاگ ...
عکس های سقط جنین زنان معتاد به مواد مخدر (اعتیاد فحشا و ...


به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، اعتیاد و سوء مصرف مواد مخدر اگر چه داستانی با پایانی تلخ و حتی شنیدن آن ناخوشایند است اما با شیوع مصرف مواد مخدر در کشور نیاز به توجه ویژه و بررسی تمام ابعاد آن از سوی مسئولان و جامعه‌شناسان را می‌طلبد .

در گذشته اگر صحبت از مصرف مواد مخدر و اعتیاد می‌شد، نگاه‌ها به سمت قشر خاصی از مردان می‌رفت که از وضعیت خانوادگی مطلوبی برخوردار نبودند. اما در چند سال اخیر اعتیاد دیگر مرد و زن نمی‌شناسد و مصرف مواد به گونه‌ای در میان زنان و دختران شیوع پیدا کرده که زنگ خطر آن چند وقتی است که به گوش می‌رسد.

خبرها و مطالعات انجام شده حاکی از این است که مصرف مواد مخدر در بین زنان در حال رواج است به گونه‌ای که اگر شیوع آن به همین منوال ادامه پیدا کند با مشکلات زیادی در آینده در حوزه زنان، بنیاد خانواده و کودکان معتاد روبه‌رو خواهیم بود.

براساس آمارهای منتشر شده در ۷ ماهه سال جاری حدود یک میلیون و ۳۲۵ هزار تن در کشور مصرف کننده مواد مخدر هستند که ۱۰ درصد آنان را زنان تشکیل می‌دهند. اگرچه در نگاه اول این تعداد کم به نظر می رسد اما ممکن است در آینده‌ای نزدیک همین تعداد کم تبعات ناگواری را به جامعه تحمیل کنند.


** تشویق زنان به مصرف مواد مخدر

در سال‌های اخیر شاهد هستیم که زنان و دختران به دلایل واهی از جمله زیبایی، افزایش تمرکز در هنگام مطالعه و لاغری تشویق به مصرف مواد می‌شوند.

افراد سود‌جو با عنوان این مطلب که مصرف مواد مخدر از جمله شیشه می‌تواند تأثیر معجزه‌آسایی در لاغری داشته باشد، زنان و دختران جوان را تشویق به استفاده از آنها می‌کنند.

مینو اصلانی رئیس سازمان بسیج جامعه زنان کشور با اشاره به شیوع مواد مخدر در بین زنان گفت: متأسفانه امروز اعتیاد به آرایشگاه‌های زنان و ورزشگاه‌ها نفوذ کرده است.

وی با اشاره به اینکه مهم‌ترین راهکار مبارزه با اعتیاد آگاه‌سازی خانواده‌ها است، عنوان کرد: خانواده ها با دادن هشدارهای لازم به فرزندان خود می‌توانند در کاهش تعداد معتادان نقش مؤثری داشته باشند.

ترویج مطالب نادرست مبنی بر اینکه مواد مخدر تأثیر شگفتی در افزایش تمرکز و لاغری دارد باعث کاهش سن اعتیاد در بین زنان شده است.

** سن اعتیاد بین دختران به زیر ۱۳ سال رسیده است

تشویق دختران به مصرف مواد مخدر سن اعتیاد را بین این قشر از جامعه به شدت کاهش داده است.

شهدخت ملا‌وردی معاون امور زنان ریاست جمهوری در رابطه با کاهش سن اعتیاد در بین دختران، گفت: سن شروع مواد مخدر در بین دختران به زیر ۱۳ سال رسیده است و الگوی مصرف نیز اکنون به سمت مواد صنعتی و روان‌گردان تغییر کرده که قابل تأمل و جای نگرانی دارد.

کاهش سن اعتیاد در بین زنان نگرانی‌های زیادی را به همراه دارد از جمله افزایش مادران معتاد و به تبع آن تولد نوزادانی که از بدو تولد با اعتیاد به دنیا می‌آیند، شیوع بیماری‌هایی به مانند ایدز و هپاتیت، هزینه‌های زیادی به دوش دولت در آینده‌ای نزدیک تحمیل می‌کند.

** تولد ۲ نوزاد معتاد در تهران

براساس آنچه گفته شد با کاهش سن اعتیاد در بین دختران در آینده‌ای نزدیک باید تولد نوزادانی باشیم که از بدو تولد با اعتیاد دست و پنجه نرم می کنند.

فاطمه دانشور رئیس کمیسیون اجتماعی و فرهنگی شورای شهر تهران با اشاره به افزایش آمار تولد نوزادان معتاد پایتخت به نسبت گذشته گفت:در گذشته گزارش ولادت ۳ تا ۴ نوزاد معتاد در هر ماه به دست می‌رسید اما در ماه‌های اخیر میانگین ۲ نوزاد در هر روز گزارش می شود.

وی تاکید کرد: اعتیاد و مصرف مواد در مخدر در بین زنان آنقدر شیوع پیدا کرده که این روزها شاهد خیل زیادی از زنان کارتن خواب معتاد در گوشه و کنار شهر هستیم که شب را به روز می رسانند و همین موضوع و تغییر چهره شهرها به اندازه‌ای حاد شده که سرانجام مسئولان به‌ فکر ساخت یک کمپ نگهداری زنان معتاد و بی‌خانمان در اطراف تهران افتاده‌اند.

اما در این‌جا سوال پیش می‌آید که چرا باید بگذاریم که اعتیاد در جامعه به‌ویژه در زنان تا این حد رواج پیدا کند؟

چرا از همان دوران ابتدایی جلوی شیوع آن گرفته نمی‌شود؟

و سرانجام چرا مسئولان در جمع‌آوری این زنان از سطح شهر تعلل می‌کنند؟

تاریخ انتشار : جمعه ۱۵ آبان ۱۳۹۴

هیچ نظری موجود نیست: