رئیس کمیسیون آموزش مجلس: ارتباط کمبود شادی و ابتلا به اعتیاد را قبول ندارم

رئیس کمیسیون آموزش مجلس:

ارتباط کمبود شادی و ابتلا به اعتیاد را قبول ندارم

 رئیس کمیسیون آموزش مجلس با بیان اینکه برخورد با معتادان باید ملایم باشد، گفت: معتاد با قاچاقچی و تولیدکننده مواد مخدر متفاوت است و همه دستگاه‌ها باید همکاری کنند تا درمان معتادان تسهیل شود.
ارتباط کمبود شادی و ابتلا به اعتیاد را قبول ندارم
به گزارش ایلنا، محمدمهدی زاهدی اظهارداشت: رویکرد اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر، مثبت است و در صورت تحقق نتایج مطلوبی را در سطح کشور به همراه دارد. مجلس نیز آمادگی کامل دارد که در این راستا مساعدت لازم را داشته باشد. البته فعالیت مجلس در این زمینه به صورت قانونگذاری و نظارت است.
وی افزود: در صورتی که مقدماتی برای اجرای این طرح لازم باشد مجلس هم این آمادگی را دارد که برنامه‌های لازم را برای تصویب آن انجام دهد البته مشکل برای مبارزه و پیشگیری از مواد مخدر در نهادهای اجرایی بوده که شامل دستگاه‌های مختلف است.
این نماینده مجلس با تاکید بر لزوم توجه جدی بر موضوع انسداد و کنترل مرز گفت: در رابطه با مواد مخدر صنعتی نیز باید برخورد جدی با تولیدکنندگان این مواد داشت. خانواده و مردم نیز باید همکاری کنند که معتاد درمان شود و به زندگی بازگردد. بیرون انداختن معتاد و ترک آن سبب پیچیده‌تر شدن فرآیند درمان می‌شود.
زاهدی با اشاره به اینکه برخورد با معتادان باید ملایم باشد، افزود: معتاد با قاچاقچی و تولیدکننده مواد مخدر متفاوت است و همه دستگاه‌ها اعم از وزارتخانه‌های کشور و بهداشت، سازمان‌های تامین اجتماعی و بهزیستی و شهرداری باید همه با هم همکاری کنند تا پیشگیری از اعتیاد و درمان معتادان تسهیل شود.
وی افزود: درآمد و سود اقتصادی قاچاق مواد مخدر بسیار زیاد است و به همین علت فروشندگان و قاچاقچیان مواد مخدر منفعت شخصی را بر منفعت ملی ترجیح داده و تلاش می‌کنند اراده جوانان را نشانه بگیرند و جسم و روح آنان را آلوده سازند.
این نماینده مجلس با اشاره به عوارض بسیار زیاد مخدرهای صنعتی تصریح کرد: مصرف مواد مخدر صنعتی بسیار خطرناک‌تر از نوع سنتی بوده و علیرغم اینکه ممکن است با ناخالصی همراه بوده و سبب بروز انواع بیماری و یا مرگ و میر فرد مصرف کننده شود، باعث شده فرد با مصرف این مواد دست به جنایاتی همچون قتل نزدیک‌ترین افراد خانواده خود زند.
زاهدی با تاکید بر اینکه برخورد با تولیدکنندگان مواد مخدر باید به صورت جدی انجام شود، اظهار کرد: برای ترک معتادان باید برنامه‌های مناسب تربیتی اجرایی شود چرا که این افراد بیمارند و باید اقدامات لازم برای بازگشت آنها به آغوش خانواده انجام شود.
وی با اشاره به اینکه برخی از افراد ناآگاهانه به سمت مواد مخدر صنعتی یا سنتی سوق می‌یابند، گفت: برخی بر این باورند که برای درمان افسردگی می توان به مواد پناه برد و آن را درمان کرد. نبود بازار کار و اشتغال به ویژه برای جوانان و نوجوانان سبب شده گاهی در این افراد افسردگی ایجاد شود و افسردگی گرایش به سمت مواد مخدر را بیشتر می‌کند.
رئیس کمیسیون آموزش مجلس بیان داشت: درمان افسردگی از طریق مواد مخدر بدترین راه ممکن است چرا که نه تنها سبب درمان افسردگی نمی‌شود بلکه فرد را آلوده به مواد مخدر می‌سازد.
زاهدی در مورد ارتباط کمبود شادی و اعتیاد افزود: این مسئله چندان درست نیست چرا که اگر کمبود شادی سبب اعتیاد می‌شد در کشورهای حاشیه خلیج فارس انتخابات نیست و حتی حق رانندگی برای زنان وجود ندارد و می‌توان گفت شادی بسیار اندک است و برای حتی یک گرم فروش مواد مخدرحکم اعدام صادر می‌شود. آیا در کشورهایی با سطح درآمد بالاتر و به عبارتی با فضای شادتر، اعتیاد نیست؟!
وی افزود: در بسیاری از شهرهای کوچک کشور افراد بسیار مذهبی دارد و شادی و سطح درآمد افراد کمتر است ولی آمار اعتیاد بسیار اندکی دارد. بنابراین اینکه گفته شود کمبود شادی سبب اعتیاد می‌شود را قبول ندارم چراکه مصداق‌های شهری و ملی این موضوع را تائید نمیکند.
این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: باید افرادی که اذعان دارند شادی در کشور اندک است ابتدا باید تعریف شادی را بیان کنند، چراکه به بدون داشتن تعریف درست و مناسب از شادی نمی‌توان گفت، شادی به اندازه کافی است یا خیر و آیا این مسئله سبب اعتیاد می‌شود؟

هیچ نظری موجود نیست: