سایه «سه کام حبس» بر سر دانشجویان (مخدر گل ) ماری جوانا طبی است


سایه «سه کام حبس» بر سر دانشجویان (مخدر گل ) ماری جوانا طبی است 

به گزارش تیتر شهر: شیوع مصرف این ماده بین دانشجوها و جوانان توجه مسئولان را به خود جلب کرده و چند سالی است که با خرید و فروش و مصرف این ماده مخدر به صورت جدی برخورد می‌شود.
 بعد از مبارزه با خرید و فروش این ماده و دستگیری متخلفان، ‌مسئولان به فکر جلوگیری از شیوع این ماده افتاده‌اند و نگرانی خود را از ابتلای جوانان به ماری‌جوانا اعلام کرده‌اند.
 در همین ارتباط، ‌دیروز دبیر اتاق‌های فکر ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور گفته است: تحقیقات نشان می‌دهند گرایش دختران دانشجو به برخی داروهای روانگردان و مخدر افزایش یافته و این امر منجر به بروز نگرانی‌هایی شده‌است. 
انتظار داریم با شروع سال تحصیلی حوزه فرهنگی دانشگاه‌ها به منظور انتقال آموزش و مهارت به دانشجویان به‌ویژه دانشجویان دختر که در خوابگاه‌های دانشجویی یا خانه‌های مجردی زندگی می‌کنند با جدیت و حساسیت بیشتری کار کنند.
حمید صرامی، ‌ بعد از آن با بیان اینکه سیستم هوشمند مواد مخدر هرازگاهی ماده جدیدی را ارائه می‌کند و در پی افزایش مصرف‌کننده و مشتری‌مداری است، به باورهای غلط درباره مصرف ماده گل و ماری‌جوانا اشاره کرده و گفته است: گاهی این تصور وجود دارد که این مواد اعتیادزا نیستند، در صورتی که این دو ماده توهم‌زایی چند برابری نسبت به حشیش دارند و قطعا اعتیاد به آنها شرایط ناگواری را برای نوجوانان و جوانان در پی خواهد داشت، به همین دلیل وظیفه همه دستگاه‌های فرهنگی است که همان‌طور که نسبت به کراک افغانی و شیشه هجوم هوشمندانه صورت دادند نسبت به گل و ماری‌جوانا نیز این هجوم و آگاهی‌بخشی صورت گیرد تا نوجوانان و جوانان به گرداب مصرف این ماده پناه نبرند.

    تجاری شدن گل دلیل اصلی مقابله پلیس با آن
البته به‌رغم حساسیت‌هایی که درایران وجود دارد،‌ ماری‌جوانا پای ثابت مواد مخدر در آمریکا ست و بین جوانان و در مهمانی‌ها این ماده حرف اول را می‌زند و می‌توان گفت شیوع این ماده مخدر حالا دیگر همپای الکل پیش می‌رود. مصرف این ماده مخدر در بیشتر ایالت‌های آمریکا و برخی کشورهای اروپایی مجاز است و پیگرد قانونی خاصی ندارد.
 حمل این ماده مخدر دربرزیل و مکزیک مجاز است. همچنین کاشت این محصول در اوروگوئه به صورت محدود و برای مصرف شخصی آزاد است.
 ایالت نیویورک هم در سال 2014 فرمان استفاده پزشکی از ماری‌جوانا را صادر کرد.
 همراه داشتن مقداری اندک از این ماده هم در استرالیا، بلژیک، آرژانتین، هلند، چک و پرتغال نیز مجاز اعلام شده است. اما در ایران هم مصرف و هم حمل آن جرم معرفی شده و مجازات‌ هم دارد. با این وجود کافی‌است چند دقیقه در هرکدام از پارک‌هایی که کمی هم دور از چشم باشد چشم بچرخانید. جمع‌های دو یا چند نفره‌ای را می‌بینید که دور هم نشسته‌اند و به نظر می‌رسد سیگار دود می‌کنند، اما دود سیگارشان از حد معمول بیشتر است و گاهی سرفه‌های پیاپی چاشنی آن می‌شود. «ساقی‌های گل» هم آنقدر زیاد شده‌اند که اجازه نمی‌دهند بیش از چند دقیقه برای به دست آوردنش معطل شوی.
    تحلیل یک «ساقی» از بازار مصرف
«سه تا پک محکم، ‌یک نفس عمیق هم بکش و بعد همه را یه جا بده بیرون،‌ دفعه‌های اول سرفه می‌کنی اما بعد واست عادی میشه.» گفت‌وگو با یکی از این ساقی‌ها با همین جمله‌ها شروع می‌شود. اول از همه می‌گوید که فروش این ماده خیلی بیشتر از قبل شده و بعد به نوع مصرف کننده‌ها اشاره می‌کند. او می‌گوید که‌ ماری‌جوانا چند مدل مصرف کننده دارد. مصرف کننده‌هایی که دائم در حال مصرف هستند، ‌کسانی که در مهمانی‌ها و مجالس این ماده را استفاده می‌کنند و بالاخره بیشترین آمار مربوط به کسانی است که برای داشتن مقبولیت میان گروه‌های همسالانشان مصرف می‌کنند. «ولی چیزی که بینشان زیاده اکثرا افرادی هستند که از الکل نتیجه خوبی نگرفتن، یعنی اولین قشری که جذب ماری‌جوانا می‌شوند همین‌ها هستند. چون هم آسون‌تر از الکل حمل میشه هم اثرات کمتری داره.
 خیلی‌هم تو آهنگای رپ اسم گل و علف رو میشنون و بعد میرن دنبال مصرفش. البته خب خیلی هم واسشون جواب نمی‌ده و بعد از یک بار کشیدن دیگه مصرف نمی‌کنن.» کلاه لبه دارش را جا به جا می‌کند و روی دسته صندلی پارک می‌نشیند:‌ « بیشتر کسایی که گل می‌کشن از روی آگاهی و سواد این کارو می‌کنن. مشتری‌های ثابت ما خیلیاشون تحصیلکرده‌اند،‌ حتی اگه دانشگام نرفته باشن واسه تمرکز تو کارای هنری می‌خوان، از برخورد پلیس و اینکه آیا از دستگیری نمی‌ترسد می‌پرسم. 
بعد از اینکه از سابقه زیادش در این زمینه تعریف می‌کند،‌ می‌گوید:«برخورد پلیس تا چندسال پیش با الان فرق می‌کرد. قبلا حتی پلیس زیاد ماری را نمی‌شناخت. اما چند سالی هست که برخورد‌ها جدی‌تر شده و این پیگیری پلیس به نظرم به خاطر تجاری شدنشه.»





  • من به دشمن دانا و باهوش هر چند شیطانی مثل کانابیس...
  • چگونه گیاه شاهدانه هدیه بهشتی خداوند تبدیل به پنجه شیطان برای رسیدن به سعادت جهنمی و اسمان نهم شد 
    opium.site: من اثرات درمانی گیاه شاهدانه را ستایش می کنم
    اسopium.site: خداوند گل انسان رابا پنجه شیطان (حشیش ) افرید ؟؟
    opium.site: فرم های رایج ماری جوانا گل در ایران (زغال اخته -هیز -نیروانا ...
    opium.site: سوء استفاده جنسی ,و رواج فحشا و اعتیاد به مخدر شیشه ...
    opium.site: مخدر جدید گل سویه ماری جوانای کش افغان Kush Cannabis ...
    opium.site: افسانه جاسوسی ماری جوانای بکر زای G13 جی سیزده G-13 ...
    فلسفه و راز خلقت گیاه مقدس شاهدانه (ماری جوانا ) - opium.site - Blogger

  •      ایران ظرفیت مواجه شدن با ماری‌جوانا را ندارد

    سن مصرف ماری‌جوانا از دانشجویان گذشته و نگرانی‌ها را سمت مدارس هم معطوف کرده است. آسان بودن حمل و نقل این ماده مخدر مهم‌ترین دلیل پرطرفدار بودن آن بین افراد زیر 20 سال است. سال گذشته بود که یکی از دانش‌آموزان شهریار به دلیل مصرف «گل» از مدرسه به کمپ ترک اعتیاد فرستاده شد و بعد از بیرون آمدن از کمپ از مدرسه اخراج شد. البته مصرف مخدر گل و حشیش بین دانش آموزان بیشتر جنبه تفننی دارد. اما به خاطر اینکه می‌تواند زمینه اعتیاد به مواد دیگر مخدر را فراهم کند، نگران کننده است. از طرف دیگر یکی از مهم‌ترین علت‌های محبوبیت این مخدر جمله « گل که اعتیاد نمیاره»‌ است. اما درباره صحت این خبر اختلاف نظرهایی وجود دارد.
     و با توجه به اعتیاد ذهنی این ماده مخدر می‌توان گفت که ماری جوانا اعتیادآوراست. همان‌طور که مشاور دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر هم با اشاره به شیوع این ماده مخدر گفته است:‌ «برخی مطرح می‌کنند که این ماده اعتیادآور نیست در حالی ‌که گُل نیز ماده‌ای مخدر محسوب می‌شود و باید دستگاه‌های فرهنگی توجه بیشتری به آن داشته باشند و از آن غافل نشوند چرا که میزان توهم‌زایی آن 4 تا 6 برابر بیشتر از حشیش است.» فرید براتی‌سده، رئیس‌کل پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی هم در اینباره گفته است: «ماری‌جوانا از گروه کانابیسم‌هاست، به همین دلیل اعتیادآورند اما این اعتیاد ممکن است از نظر جسمی کمتر و دیرتر خود را نشان دهد. مصرف این گروه از مخدرها، هم به‌لحاظ جسمی مشکل ایجاد می‌کند هم در برخی موارد توهم‌زاست و هم به‌لحاظ اینکه در گستره وسیعی؛ از قلب گرفته تا دستگاه تولیدمثل تاثیر می‌گذارد رفتارهای پرخطر و محافظت‌نشده را تشدید می‌کند و در برخی مواقع هم رفتارهای خارج از عرف را ایجاد می‌کند».

    کوروش محمدی، رئیس انجمن آسیب‌شناسان ایران هم با تایید اعتیاد‌آور بودن این ماده مخدر، در پاسخ به این سوال که آیا مصرف ماری‌جوانا جزو آسیب‌های اجتماعی است،‌ می‌گوید: ماری جوانا از گیاه شادانه گرفته شده و جزو محرک‌هایی است که می‌تواند توهم ایجاد کند. شیوع مصرف این ماده به علت تبلیغاتی است که مافیای آن انجام می‌دهد. در تبلیغات این ماده مطرح می‌شود که این ماده آثار مخرب ندارد. اما این حقیقت ندارد. در حالی که عوارض ماری جوانا در ابتدای مصرف نشان داده نمی‌شوند و بعد از مصرف زیاد خود را نشان ‌می‌دهند. 
    به گفته این آسیب شناس اجتماعی فردی که به صورت مداوم این ماده را مصرف می‌کند امکان ابتلا به بیماری‌های روانی را دارد. او ادامه می دهد: ارزان قیمت بودن و آسان بودن مصرف این ماده مخدر باعث شده که بین جوانان و نوجوانان رواج یابد. علاوه بر این مصرف این ماده زمینه ساز مصرف مواد صنعتی مخدر دیگر است و به همین دلیل می‌تواند آسیب اجتماعی باشد. محمدی با اشاره به اینکه کشت ماری جوانا در کشور ما زیاد رواج ندارد، ‌اضافه می‌کند: این ماده بیشتر از همسایه‌های شرقی ما به کشور وارد می‌شود و ما کشت شاهدانه را به صورت عمده نداشتیم.
     البته به تازگی کشت این ماده در بعضی نقاط ایران مثل شیراز رواج پیدا کرده و علاوه بر آن کشت خانگی ماری جوانا برای مصرف هم زیاد شده است. او با توجه به اینکه مصرف این ماده در بیشتر کشورها مجاز است و بعضی جوامع حتی روی اقتصاد این ماده حساب کرده اند ادامه می دهد: در کشورهایی مصرف و حمل که این ماده مجاز است،‌مسئولین روی واردات و حتی فروش مواد مخدر مدیریت دارند. ا
    ما در ایران مدیریت مواد مخدر در دستور کار مسئولان نیست و به همین دلیل ما ظرفیت مواجه شدن با این ماده را نداریم. بنابراین اگر مصرف آن مجاز اعلام شود،‌زمینه عادی شدن مواد مخدر صنعتی دیگر شده و آسیب‌ها را در این زمینه بیشتر می‌کند همان‌طور که ما در زمینه سیگار و قلیان هم مدیریت نداریم و نمی‌توانیم به عنوان یک اقتصاد به این مساله نگاه کنیم. 


    منهم یواش یواش دارم عاشق گیاه شاهدانه و کانابیدیول می شوم
    از کار انداختن گیرنده حشیش - Opium.Site وبلاگ رسمی دکتر ...
    چرا من درمان افسردگی با سیلوسایبین را تائید می کنم
    چرا درمان افسردگی با کتامین آری با قارچ جادویی - Opium.Site ...
    درمان افسردگی با هورمون اکسی توسین، هورمون عشق - Opium ...
    درمان افسردگی با تزریق کتامین .Ketamine Injections for ...
    قارچ جادویی در درمان افسردگی معجزه می کند Magic ...
    درمان هراس و اضطراب (حملات پانیک ) - Opium.Site وبلاگ رسمی ...
    گل ساعتی ضد اضطراب آرامبخش - Opium.Site وبلاگ رسمی ...
    طنز تهیه ماده مخدر کراک در آشپزخانه منزل - Opium.Site وبلاگ ...
    داستان طنز مواد مخدر روانگردان جدید صنعتی در امریکا - Opium ...
    طنز اثرات سرخوشی مصرف مواد مخدر روانگردان - Opium.Site ...
    ساخت مواد مخدر جدید با استفاده از ماده مخدر متامفتامین (شیشه )
    مخدر روانگردان جدید صنعتی دو سی پی 2C-P چیست - Opium ...
    مخدر روانگردان جدید روز قیامت( آرماگدون) (Armageddon )
    چطور میزان مصرف ماده مخدر شیشه (متامفتامین ) - Opium.Site ...
    پروتکل دارویی درمان و ترک اعتیاد شیشه (متامفتامین )

    هیچ نظری موجود نیست: