ادامه ممنوعیت حشیش و یا آزادی مصرف آن

Cannabisodlilng. Arkivfoto: Ted S. Waren/Scanpix
عکس مربوط است به یک مزرعه کشت بنگ در آمریکاArkivfoto: Ted S. Waren/Scanpix
بحث مربوط به مصرف بنگ (شاه دانه) در سوئد داغ است. یوهان آندر بری کتابی را اخیرا انتشار داده است به نام ( cannabusiness ، هنر قانونی کردن یک ماده مخدر) . او عقیده دارد که دیدگاه ها به این ماده مخدر در حال تغییر است .
یوهان آندربری می گوید که همه پرسی اخیر در کالیفرنیا نقش زیادی در ایجاد بحث قانونی کردن ماری جوانا داشت. همچنین اخبار مربوط به درگیری های مسلحانه در آمریکای لاتین ما بین قاچاقچیان مواد مخدر و نیروهای دولتی ، این نگرش را تقویت می کند که با قانونی کردن برخی از مواد مخدر ، تجارت قاچاق از بین می رود. او به نکته اساسی دیگری نیز اشاره می کند که در ایجاد تمایل جوانان به کشیدن بنگ نقش اساسی دارد.
گزارش ادامه ممنوعیت حشیش و یا آزادی مصرف آن گزارش ادامه ممنوعیت حشیش و یا آزادی مصرف آن
گزارش ادامه ممنوعیت حشیش و یا آزادی مصرف آن
فرهنگ عامه پسند رایج در فیلم ها و سریال های آمریکائی ، انگلیسی و یا دیگر نقاط دنیا نقش بزرگی  در رواج ماده مخدر حشیش دارند. در این قیلم ها کشیدن یک سیگار ماری جوانا مانند سرکشیدن یک گیلاس مشروب ، امری عادی است.
 در یک همه پرسی مورد ازاد کردن حشیش در  نوامبر سال گذشته که در کالیفرنیا ، به رای گذاشته شد. هر چند که نتیجه این همه پرسی ، رای به ادامه ممنوعیت این ماده مخدر بود، اما بحث های مربوط به این امر در سوئد بسیار بالا گرفت. برای مثال ماریا لارشون وزیر سلامت عمومی  در همان زمان گفت که اگر این ماده مخدر در کالیفرنیا آزاد می شد ، تغییر خطرناکی در جامعه اتفاق می افتاد که تاثیرات آن جهانی می بود.
بررسی های انجام شده توسط مرکز اطلاعات الکل و مواد مخدر، نشان می دهد که مصرف اینگونه مواد به خصوص حشیش در بین جوانان افزایش داشته است. اما همگان در مورد خطر ماده مخدر بنگ هم عقیده نیستند. یوهان آندربری به پژوهش هائی اشاره می کند که در نشریه معتبر لانست هم به چاپ رسیده است و در آن نه تنها خطر اینگونه مواد بلکه تاثیرات اجتماعی آن نیز مورد توجه قرار گرفته است و نتیجه این بود که الکل و سیگار هر دو از کانابیس یا بنگ خطرناک تر هستند.
اما پر یوهانسون دبیر کل اتحادیه سراسری  به جامعه عاری از مواد مخدر، عقیده ندارد او عقیده دارد که اسیب الکل از حشیش بیشتر است .
او می گوید که اینکه ما مشکلات اجتماعی و قضائی زیادی با الکل داریم، دلیل نمی شود که یک ماده مخدر دیگر را آزاد کنیم. او اضافه می کند که راه حل این مسئله این است که از صدمات الکل بر جامعه کم کنیم.اگر بتوان ممنوعیت حشیش را ادامه داد باید این کار را انجام دهیم.

هیچ نظری موجود نیست: