«توهمات شنوايي» از عوارض مصرف آمفتامین و متآمفتامین‌ است

يك روانپزشك: «توهمات شنوايي» از ديگر عوارض مصرف آمفتامین و متآمفتامین‌ است 

6223.jpg
یک روانپزشک با بیان این مطلب که توهم و هذیان از عوارض شایع مصرف آمفتامین و متآمفتامین است، گفت: درمان این افراد تنها با قطع کامل مصرف مواد و اقدام به تجویز داروهای روانپزشکی و حتی بستری اجباری امکانپذیر است.
دکتر علی فرهودیان در گفت‌وگو با خبرنگار «اجتماعي» ایسنا منطقه دانشگاه علوم پزشکی تهران، با اشاره به اینکه مصرف آمفتامین و متآمفتامین در ایران بالاست، افزود: این مواد علاوه بر اثرات معمولی روی مغز مانند احساس شادی و نشئگی، بر روی سایر قسمت‌های بدن مانند عروق خونی و افزایش دمای بدن تاثیر می‌گذارند.
وی توهم و هذیان را از علائم بارز مصرف این مواد دانست و افزود: فرد در اثر مصرف طولانی مدت این مواد، واقعیت سنجی خود را از دست می‌دهد و نمی‌تواند خیالات خود را از واقعیت موجود تفکیک کند و در نتیجه آن را به شکل واقعیت برای دیگران توصیف می‌کند.
فرهودیان ادامه داد: با از دست دادن واقعیت سنجی مغز؛ فرد اقدام به رفتارهایی می‌کند که برای خود و دیگران خطرناک است؛ ضمن اینکه علایم می‌تواند برای مغز خطرناک و منجر به تخریب بیشتر مغز شود.
وی بیان کرد: افرادي که دچار هذیان می‌شوند که همسرشان به آنها خیانت کرده، ممکن است در پاسخ به این خیانت خیالی، اقدام به خشونت و قطع عضو همسر خود کنند.
این روانپزشک توهمات شنوایی را از دیگر عوارض این مواد عنوان و اظهار كرد: ممکن است با صدایی به فرد دستور داده شود که خودت را از جايی پرت کن كه فرد برای رهایی از صدا، این کار را انجام دهد.
وی در پایان خاطرنشان کرد: درمان این افراد تنها با قطع کامل مصرف مواد و اقدام به تجویز داروهای روانپزشکی و حتی بستری به صورت اجباری، امکان پذیر است.

opium.site: توهم شنوایی ..پاراکوزیا paracusia

opium.site: توهم فرماندهی Command hallucinations

opium.site: توهم بینایی با وایاگرا (سیلدنافیل ) یک تجربه باSildenafil

opium.site: Ergine ارگینLSA ماده مخدر توهم زای گیاهی مشابه با ال اس دی

opium.site: توهم چیست

opium.site: فانتوسمی ( phantosmia )توهم بویایی

opium.site: متامفتامین با دیفن هیدرامین می تواند قدرت شناخت مغز و ...

opium.site: توهم و مواد مخدر توهم زا و داروهای توهم زا HALLUCINATION ...

 

هیچ نظری موجود نیست: