نماینده گان مجلس از عملکرد ضعیف ستاد مبارزه با مواد مخدر انتقاد کردند


عملکرد ضعیف ستاد مبارزه با موادمخدر

رئیس ستاد مبارزه با مواد مخدر ؟



عضو هیات رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس، با انتقاد از عملکرد ستاد مبارزه با مواد مخدر در ارایه گزارش عملکرد به مجلس، گفت: متاسفانه گزارش‌های ارایه شده از سوی این ستاد مبتنی بر واقعیت وشفافیت نبوده و آنچه تاکنون شاهد آن بودیم حضور مسئولان ستاد مبارزه با مواد مخدر در فصل بودجه برای جلب اعتبارات بوده است.

محمداسماعیل سعیدی در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری خانه ملت٬ با یادآوری آمار منتشره از سوی ستاد مبارزه با موادمخدر مبنی بر مرگ و میر روزانه 9 نفر بر اثر استفاده از مواد مخدر در کشور٬ گفت: رشد آمار مرگ و میر در اثر استفاده از مواد مخدر هشداری به بی توجهی مسئولان است.

نماینده مردم تبریز٬ اسکو وآذرشهر در مجلس شورای اسلامی٬ با ضعیف ارزیابی کردن عملکرد  نهادهای مسئول در مبارزه با مواد مخدر٬ افزود: ستادهایی که در زمینه مبارزه با موادمخدر در کشور فعال هستند عملکرد مناسبی ندارند.

وی با بیان اینکه مبارزه با مواد مخدر نیازمند تحرک جدی نهادهای مسئول است، یادآور شد: هم اکنون نه تنها شاهد کم کاری ستاد مبارزه با مواد مخدردر برخورد با پدیده اعتیاد هستیم بلکه ستادهای زیرمجموعه این نهاد هم عملکرد قابل قبولی از خود ارایه نکرده‌اند.‌

سعیدی ادامه داد: واقعیت آن است که ستادهایی که کارایی لازم را نداشته و نمی‌توانند با تصمیم‌گیری‌های منطقی جامعه را به سمت و سوی درست هدایت کنند خود به افزایش آمار معتادان در کشور دامن می‌زنند.

وعده‌های بی‌عمل مسئولان آمار رو به افزایش معتادان را رقم زد

این نماینده مردم در مجلس نهم٬ با انتقاد از رشد صعودی تعداد معتادان در کشور و مرگ ومیر‌های ناشی از آن٬ گفت: متاسفانه با وجود وعده‌های مسئولان در زمینه کاهش گرایش به مصرف مواد مخدر و جلوگیری از توزیع آن شاهد افزایش رو به رشد این معضل هستیم که جای تامل دارد.

سعیدی با بیان اینکه افزایش آمار معتادان در کشور تهدیدی برای سلامت جامعه است٬ افزود: مسئولان باید با در نظر گرفتن معضل اعتیاد به بررسی علل گرایش قشرهای مختلف جامعه به سمت مصرف مواد مخدر بپردازند.

خلاءهای موجود در مبارزه با اعتیاد کم نیست

نماینده مردم تبریز٬ آذرشهر و اسکو در مجلس نهم٬ ادامه داد: باید خلاءهای موجود در مبارزه با معضل اعتیاد  از جمله برنامه‌ریزی٬ آموزش٬ پیشگیری٬ جمع‌آوری یا برخورد با متخلفان در جامعه مشخص شده و با اتخاذ تدابیر مناسب از رشد آن جلوگیری کرد.

عضو هیات رئیسه کمیسیون اجتماعی در مجلس نهم٬ با بیان اینکه ستاد مبارزه با مواد مخدر باید بازنگری کلی در برنامه‌ها و شیوه عملکردی خود داشته باشد٬ گفت: کسانی که جزو باندهای قاچاق مواد مخدر هستند هر روز به شیوه جدیدی دست زده که اگر تدابیر مناسبی از سوی مسئولان اتخاذ شود بی‌شک نقشه‌های آنان نقش بر آب خواهد شد

ضرورت تغییر رویکرد ستاد مبارزه با مواد مخدر با ایجاد تنوع در نوع مواد

وی با تاکید بر اینکه تنوع و تحول در نوع مواد مخدر عرضه شده در بازار ضرورت تغییر نگرش و رویکرد ستاد مبارزه با مواد مخدر را نشان می‌دهد٬ تصریح کرد: ارایه طرح‌های جدید از سوی سازمان مبارزه با مواد مخدر و نیز رفع خلاءهای قانونی در این زمینه به کاهش آمار معتادان در کشور کمک می کند.

سعیدی با یادآوری وجود خلاء قانونی در زمینه ورود مواد مخدر روان‌گران در چرخه مصرف٬ افزود: باید با بررسی قوانین موادی که نیازمند تجدیدنظر هستند را مورد بازنگری قرار داد.

نماینده مردم تبریز٬ اسکو و آذرشهر با انتقاد از ضعف عملکرد ستاد مبارزه با مواد مخدر در ارایه گزارش عملکردی به مجلس، گفت: آنچه که تاکنون شاهد آن بودیم حضور مسئولان ستاد مبارزه با مواد مخدر در فصل بودجه برای جلب اعتبارات بوده است.

وی ادامه داد: در سال جاری نیز با توجه به بررسی بودجه در مجلس گزارش مختصری از سوی سازمان مذکور به کمیسیون ارایه شد٬ در حالی که ارایه این نوع گزارش‌ها تاکنون برای کاهش آمار معتادان یا آمار مرگ ومیر در اثر استفاده از مواد مخدر موثر نبوده است.

شیوه گزارش دهی به نهادهای نظارتی مورد بازنگری قرار گیرد

عضو هیات رئیسه کمیسیون اجتماعی در مجلس نهم٬ با تاکید بر اینکه شیوه گزارش دهی به سازمان‌ها و نهادهای نظارتی از سوی ستاد مبارزه با مواد مخدر باید مورد بازنگری قرار گیرد٬ گفت: متاسفانه گزارش‌هایی که تاکنون از سوی ستاد مذکور به مجلس ارایه شده با هدف جلب نظر نمایندگان برای تامین بودجه آن‌ها بوده است.

این نماینده مردم در مجلس نهم٬ با بیان اینکه باید گزارش‌های ارایه شده از سوی سازمان مبارزه با مواد مخدر به نهادهای نظارتی مبتنی بر واقعیت و با شفافیت کامل باشد٬ تصریح کرد: بیان صریح مسایل و مشکلات٬ ارایه راهکارهای جامعه و کامل در این زمینه در کنار درخواست کمک از سایر سازمان‌ها به رفع مشکل اعتیاد و آمار بالای آن کمک می‌کند.



مجلس آماده ورود به حل معضل اعتیاد

وی با ضروری خواندن ورود مجلس به معضل اعتیاد در جامعه به عنوان دغدغه‌ اصلی مردم٬ گفت: اگر تمامی دستگاه‌ها خود را متولی مشکل اعتیاد بدانند مبارزه با آن آسان تر از قبل خواهد بود.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با مثبت ارزیابی کردن ورود بسیج به معضل اعتیاد و اجرای دقیق طرح مبارزه همه‌جانبه با مواد مخدر و روانگردان‌ها به صورت پایلوت در 5 شهرستان کشور٬ تصریح کرد: تمامی ارگان‌ها باید مسئولیت معضل رفع اعتیاد را بر دوش بگیرند تا شاهد کاهش آمار معتادان در کشور باشیم.

سعیدی با انتقاد از عملکرد وزارت کشور در برخورد با مواد مخدر، افزود: وزارت کشور نتوانسته به وظیفه خود در زمینه شناسایی معتادان٬ مبادی ورود مواد مخدر به کشور و نیز پیشگیری از اعتیاد به طور کامل عمل کند.

نماینده مردم تبریز٬ آذرشهر و اسکو در مجلس نهم٬ با مسئول خواندن ناجا٬ بهزیستی٬ مجموعه‌های آموزشی کشور٬ وزارت بهداشت و درمان و نیز دستگاه‌های امنیتی در اوج‌گیری آمار اعتیاد و به دنبال آن مرگ و میر در اثر مواد مخدر٬ گفت: متاسفانه غفلت تمامی دستگاه‌های مرتبط اعتیاد را به غولی بزرگ برای تهدید سلامت و امنیت جامعه بدل کرده است.

وی با انتقاد از ضعف نظارت در محیط زندان‌ها٬ تصریح کرد: متاسفانه ضعف نظارتی در زندان‌ها توزیع مواد مخدر و نیز آمار معتادان در زنندان‌ها را افزایش داده است.



زندان در مبارزه با معضل اعتیاد کارساز نیست

این نماینده مردم در مجلس نهم٬ با بیان اینکه زندان در مبارزه با پدیده و معضل اعتیاد کارساز نیست٬ تاکید کرد: جلسات هم‌اندیشی بیشماری در کمیسیون اجتماعی مجلس با محوریت اعتیاد و توزیع مواد مخدر در زندان‌ها برگزار شده که تمامی کارشناسان به این موضوع که زندان راهکاری بر کاهش معضل اعتیاد نیست اذعان دارند.

سعیدی با بیان اینکه انجام اقدامات پیشگیرانه از ورود افراد به زندان جلوگیری خواهد کرد٬ گفت: با ورود افراد به زندان‌ها باید در انتظار تبعاتی چون اعتیاد فراگیر بین تمامی زندانیان و بیماری‌هایی چون ایدز باشیم.

وی با بیان اینکه به همان نسبت که تعداد ورودی افراد به زندان‌ها افزایش می‌یابد نظارت بر آنان نیز کاهش خواهد یافت٬ تصریح کرد: راهکار مقابله با اعتیاد زندانی کردن فرد معتاد نیست.



جوانان تفریحی ندارند

این نماینده مردم در مجلس نهم٬  در تشریح علل گرایش افراد به مصرف مواد مخدر٬ افزود: نبود آگاهی کافی٬ ضعف آموزش‌های لازم و نیز بی‌توجهی مسئولان به رفع نیازهای جوانان از عواملی است که تمایل افراد به مصرف مواد مخدر را افزایش می‌دهد.

نماینده مردم تبریز٬ آذرشهر و اسکو در مجلس نهم٬ با بیان اینکه مسئولان باید ببینند چه میزان امکانات رفاهی برای جوانان در جهت کاهش تمایل آنان به مصرف مواد مخدر در کشور ایجاد کرده اند٬ تصریح کرد: متاسفانه محدود بودن استفاده از تفریحات سالم خود عاملی است که جوانان را به سمت و سوی مصرف مواد مخدر سوق می‌دهد.

عضو هیات رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس یادآور شد: کاهش تمایل نوجونان و جوانان به مصرف مواد مخدر نیازمند ایجاد جایگزین های مناسبی است که متاسفانه مسئولان از آن غافل شده‌اند


  • اطلاعات نادرست و اظهارات ناشیانه درباره مواد مخدر...
  • انسان در سال ۲۰۶۴؛ از زندگی ابدی تا هویت‌های جنسی
  • ماشرون ماده مخدر جدید صنعتی قارچ مقدس نیست (ال اس...
  • مسئولین در ایران ال اس دی را تبدیل به ماشروم و قا...
  • بازار مشرون ماشروم قارچ مقدس ال اس دی و دزومورفین ...
  • آزادی پرطرفدارترین ماده اعتیادآور جهان و خواص و مض...
  • مجیک ماشروم (قارچ مقدس )همان ال اس دی و از مشتقات...
  • شکل انواع مواد مخدر زیر میکروسکوپ به چه صورت می با...
  • کلمات شما ميتواند زندگي ديگران را دگرگون کند
  • انسان‌های غارنشین هم اهل سالم‌خواری نبودند
  • مركز درمان سوء مصرف مواد دکتر پاک زاد Addiction ...
  • سم‌زدایی از معتادان، نخستین گام در راه دشوار درمان...
  • خشونتی که شوهرم بر من و دخترم روا داشت، زگیل تناسل...
  • موج سوم ابتلا به ایدز در کمین زنان
  • بازتاب نادرست روابط جنسی در فیلم های پورنوگرافی
  • اعتیاد به زندگی بدترین نوع اعتیاد است ؟



  • عملکرد ضعیف ستاد مبارزه با مواد مخدر در مقابله با مخدر گل توجیه پذیر نیست


    هیچ نظری موجود نیست: