نوشابه آمازونی guayusa با برگ حاوی کافئین درخت گوایوزا-Ilex guayusa

guayusa فروش یک نوشابه و نیرو بخشیدن به آمازون

21 نوامبر 2011
Dan MacCombie (State Dept./Jeff Baron)
دان مک کومبی، از بنیان گذاران شرکت روان آمازون گوایوسا می گوید، هدف او برقراری ارتباط میان سرخ پوستان اکوادور با بازار، بدون تنزل دادن سرزمین یا سنت های آنها است.
واشنگتن- کار شرکت تایلر گیج و دان مک کومبی تنها با عرضۀ یک محصول آغاز نشد بلکه با ارائۀ یک فکر شروع شد: حمایت از بخشی از آمازون که در اکوادور قرار دارد، با فروش محصولی متعلق به همان منطقه.

گیج و مک کومبی دوستانی صمیمی هستند که در دانشگاه براون همکلاسی بودند؛ آنها به مناطق مختلف روستایی در آمریکای جنوبی سفر کرده اند و توجه شان به اکوادور جلب شد، در آن جا گیج با جوامع محلی آمازون کار می کرد.

مک کومبی گفت، این جوامع با گزینه های دشواری روبرو هستند. آنها در ضمن این که می خواهند از خانوادۀ خود حمایت کنند، مایل به حفاظت از فرهنگ و محیط زیست نیز هستند که بخش مهمی از زندگی یشان را تشکیل می دهد. در عین حال، امکانات معیشتی محدودی در آن مناطق وجود دارد.

مک کومبی گفت، هنگامی که مشغول مطالعۀ الگوهای تجاری به عنوان اهرم بازار در حفظ محیط زیست بود، گیج، به مطالعه زبانشناسی قومی پرداخت و با شیوۀ ارتباط جوامع مورد علاقه اش با بازارهای جهانی از طریق تجارت عادلانه آشنا شد. آن ها با ادغام افکار خود، شرکت رونا با مسئولیت محدود را تأسیس کردند که دفتر اصلی آن در بروکلین، نیویورک واقع است.

محصولی که به آن امید بسته اند، نوعی نوشیدنی است که از دم کردۀ برگ های درخت گوایوزا تهیه می شود، گونه ای از انواع درخت خاس که در حاشیۀ جنگل های بارانی آمازون و نزدیک به کوهپایه های آند رشد می کند.
سرخ پوستان آمازون در اکوادور، قرن ها از گوایوزا استفاده می کرده اند؛ نوشیدنی ملایم و مطبوع شبیه به چای که میزان کافئین و تئوبرومین که یک ماده محرک است و L-theanine ، که یکی از انالوگ های اسید گلوتامیک است که ماده ای ضد استرس و ارامبخش روح و روان و مواد دیگر است 
   آنتی اکسیدان آن بیشتر از چای است. شرکت رونا این محصول چای مانند را به صورت باز و فله ای یا در بسته های شبیه به چای پاکتی به فروش می رساند؛ مک کومبی گفت قدم بعدی شرکت در اوایل سال 2012، تولید این نوشیدنی کم کالری به صورت شیشه های آماده است.

Leaves of the guayusa tree (Caroline Bennet)
برگ های گوایوسا را که نوعی از در خت راج است ، مانند چایی خُشک و دَم می کنند ولی میزان کافئین یا مواد ضد اکسید گوایوسا از چایی بیشتر است. سرخ پوستان اکوادوری طی قرنها از آن استفاده می کرده اند.
صنایع عمدۀ آمازون در اکوادور، عبارتند از نفت، الوار و آن چه مک کومبی آن را "محصولات ناپایدار" می نامد، یعنی دام، شکر، و ذرت. درخت گوایوزا در سایۀ درختان دیگر جنگل رشد می کند و این دلیل دیگری است که سرخ پوستان از جنگل ها حفاظت کرده و از ویرانی آنها جلوگیری کنند.
شرکت رونا به غیر از منابع دیگر، از سوی دولت های آمریکا و اکوادور برای تأسیس پنج نهالستان جهت پرورش درخت گوایوزا بودجه دریافت کرده و طرز پرورش آن را به کشاورزان یاد داده است. مک کومبی گفت، کشاورزان دو سال بعد از کاشت و برداشت می توانند از برگ های آن بهره برداری کنند و سالانه با سه بار برداشت برگ از درختان بالغ، و مادامی که شرکت رونا به گسترش بازار برای آنها ادامه دهد، می توانند درآمد خود را افزایش بدهند. محصول شرکت رونا در حدود 400 فروشگاه در ایالات متحده در دسترس مصرف کنندگان قرار دارد و قرار است تا فوریۀ سال 2012 در 600 فروشگاه دیگر هم عرضه شود. به علاوه، انتظار می رود بازار فروش این نوشابه در شیشه از فروش آن به صورت چای خشک مساعدتر باشد.

زمین های کشاورزان اکوادور آمادۀ سوددهی است. مک کومبی گفت، ما برای پرورش گوایوزا در جنگل های تنک تر با آن ها همکاری می کنیم و در آینده، این گونه را در کنار سایر درختان از قبیل درختان میوه و درختان سخت چوب هم پرورش خواهیم داد.

گیج و مک کومبی در کار با سرخ پوستان آمازون نمی خواهند آنان را در سطح بومیان اولیه نگه دارند؛ مک کومبی اشاره کرد که غالب آنها از تلفن موبایل و ایمیل استفاده می کنند.

او اظهار داشت، "سنت و سبک زندگی آنها به شیوه نوین است. رونا آنها را با بازار در ارتباط قرار می دهد."
  • خشونت و گرفتگی صدا با مصرف ماده مخدر کریستال شیشه ...
  • مقایسه اثرات سوء‌ مصرف مخدر کریستال شیشه در ایران ...
  • ایرانی ها ی نارکومانیاnarcomania از بیماری نارکوما...
  • وانوکسرین Vanoxerine
  • عرضه و فروش آزاد مواد مخدر در جاده ابریشم توسط ...
  • داروی گیاهی ترک اعتیاد مواد مخدر اکوامین Akuammin...
  • مخدر اسپایس در دوبی باعث برق گرفتگی بیضه گردشگران...
  • توقف رشد شیشه/ مخدر جدید جایگزین شیشه چیست؟
  • ماده مخدر کراک همان کروکودیل (دزومورفین ) است
  • پلیس داغستان موفق به کشف یک نیم تن ماده مخدر که ...
  • opium: کافئین خاصیت ضد سرطان دارد

    opium.site: ژن مسئول مصرف کافئین در بدن انسان شناسایی شد

    opium.site: مخدر یابا-شابا-باحال بولیا (متامفتامین +کافئین )

    هیچ نظری موجود نیست: