علت Hangoverخماری ناشی از مصرف الکل و درمان خماری الکل

Hangover
خماری حالتی است که بعد از مصرف مشروب به مقدار زیاد به انسان دست می دهد . 
غالبا روز بعد از مصرف مشروب شخص دچار خماری Hangoverمی شود . 
سردرد تهوع حساسیت به نور و صدا و بی حالی بی قراری اسهال  تشنگی از علایم خماری ناشی از الکل هستند  
دمای بدن و ضربان قلب  در خماری افزایش می یابد و شخص دچار اشکال در تمرکز و اضطراب  نفخ شکم  می شود  
بوی بد دهان و افسردگی از علایم دیگر خماری با لکل هستند علت بوی بد دهان و  عدم تمرکز فکر ایجاد متابولیت های اسیدی هستند که بر اثر مصرف الکل در کبد ایجاد می شوند   
درمان های سنتی  
خوردن نبات با عرق  نعناع  و ویتامین ب 6 می تواند بسیار کمک کننده باشد  
خوردن ماالشعیر   نیز  بد نیست  
اما درمان های دیگر
تنها درمان واقعی خماری زمان است. اگر دیگر الکل استفاده نشود، علائم خماری باید بین 8 تا 24 ساعت از بین بروند. کارهای زیادی هست که برای تسکین برخی از شدیدترین علائم خماری می توان انجام داد.
· آب یا نوشیدنی های انرژی زا – تاثیرات الکل بر کم آب شدن بدن دلیل بسیاری از مشکلات مربوط به خماری است—سردرد، گیجی و احساس سبکی سر. سریعترین راه برای تسکین این علائم نوشیدن مقدار زیادی آب است. نوشیدنی های انرژی زا و ورزشی نیز نه تنها کم آبی بدن را بهبود می بخشد، بلکه الکترولیت های لازم را جایگزین می کند.
· مُسکن ها – آسپیرین و ایبوپروفن می توانند سردرد و درد عضلانی ناشی از خماری را از بین می برند اما نباید درصورت دل درد و حالت تهوع استفاده شوند. 
 این داروها به خودی خود دستگاه گوارش را اذیت می کنند و ممکن است بر علائم گوارشی خماری اضافه کنند. طی خماری نباید از استامینوفن استفاده شود زیرا متابولیسم الکل مسمومیت استامینوفن را افزایش می دهد. همچنین، ایبوپروفن نیز اگر درصورت کم آبی بدن مصرف شود گاهی اوقات موجب نارسایی کلیه مخصوصاً در افرادیکه عملکرد کلیوی ضعیفی دارند، شود.
· تخم مرغ – ازآنجاکه تخم مرغ حاوی سیستئین است که استالدهید موجود در بدن را تجزیه می کند، خوردن آن صبح بعد از نوشیدن مشروبات الکلی می تواند به از بین بردن سم متابولیکی ناشی از الکل در بدن کمک کند.
· موز – الکل نیز مانند همه مواد ادرارآور، پتاسیم بدن را تخلیه می کند. خوردن موز یا سایر میوه های سرشار از پتاسیم، در زمان خماری می تواند پتاسیم و الکترولیت های موردنیاز بدن را تامین کند. نوشیدنی های انرژی زا نیز معمولاً منبع خوبی از پتاسیم هستند.
· سوپ گوشت – اگر بخاطر علائم خماری قادر به خوردن غذاهای جامد نیستید، می توانید سوپ گوشت را امتحان کنید. این می تواند به جایگزین کردن نمک و پتاسیم از دست رفته نیز کمک کند.
· میوه و آبمیوه – مصرف میوه و آبمیوه در زمان خماری، انرژی شما را بالا برده و ویتامین ها و موادمغذی از دست رفته را نیز در بدن جبران می کند و این به بدن کمک می کند سریعتر از سمیت آزاد شود. درنتیجه میوه ها و آبمیوه ها می توانند به کاهش شدت علائم خماری کمک کند.
خط آخر
نوشیدن مقدار زیادی آب طی شب و قبل از خواب می تواند علائم ناشی از کم آب شدن بدن بخاطر نوشیدن مشروبات الکلی را کاهش دهد. اما تنها چیزی که می تواند علائم خماری را به بهترین وجه تسکین دهد گذشت زمان است.
opium.site: خانه فرد معتاد به مشروبات الکلی چه شکلی است (الکلیسم ...
opium.site: آیا بوی دهان و عرق بدن و گوز و چس معتادان به مخدر شیشه ...
opium.site: شیر دوشی و لیسیدن قورباغه های روانگردان برای ایجاد نشئگی

opium: خماری چیست .علایم خماری چیست .

opium: چرا آنها مواد مخدر و الکل مصرف میکنند؟

opium: وابستگی به توئیتر از سیگار و الکل هم شدیدتر است

opium.site: تاریخچه خماری ایرانیان -History of opium in Iran

opium: علت ممنوعیت شرعی حشیش در اسلام چیست؟

 

هیچ نظری موجود نیست: