استفاده از سلاح الکتریکی برای دستگیری معتادین به شیشه (متامفتامین )مرگ آور است

سلاح الکتریکی برای معتادین  به متامفتامین (شیشه)مرگ‌ آور است؟
شوک ناشی از سلاح الکتریکی امکان دارد باعث ایجاد اختلال در کار قلب معتادین به شیشه (متامفتامین ) و مرگ انها شود

سلاح الکتریکی برای معتادان به شیشه (متامفتامین ) مرگ‌آور است؟

متامفتامین موجود در برخی مواد مخدر قطعاً سرخوشی‌های کاذبی دارد، اما تأثیرات جانبی بیماری‌زا و آزارنده بسیاری را هم برای مصرف‌کنندگان به همراه دارد. برخی معتقدند زمانی که از باتوم الکتریکی یا تِیزِر روی چنین افرادی استفاده شود، آن تأثیرات آزارنده چندین برابر خواهد شد و عواقب ناخوشایندتری خواهد داشت.
به گزارش پاپ‌ساینس، استفاده روزافزون از مواد مخدر حاوی متامفتامین در برخی کشورها باعث شده زمانی که پلیس مجبور به استفاده از تیزر برای دستگیری برخی افراد معتاد می‌شود، میزان مرگ این افراد افزایش یابد. آخرین مطالعات برای آزمایش این بوده که آیا ابزارهای کنترل الکترونیکی (نظیر تیزرها) ممکن است به واکنش‌های مرگ‌بار قلب معتادان متامفتامینی منجر شود یا خیر. البته در این آزمایش‌ها به جای انسان از گوسفند استفاده شده است!

ابزاری که در این آزمایش‌ها استفاده شده، تیزر ایکس26 است؛ یک وسیله‌ی اِعمال قانون که می‌تواند از فاصله‌ی 10 متری به مظنونان شلیک کند. محققان به شانزده گوسفند بیهوش مقداری هیدروکلرید متامفتامین تزریق کردند و این حیوانات را شوک دادند.

برخی از گوسفندها که وزن‌شان کمتر از 31 کیلوگرم بود، علائمی حاکی از حملات قلبی ناشی از مصرف متامفتامین بروز دادند. اما هیچ کدام از گوسفندهای سبک یا سنگین علائم انقباض نامنظم عضلات شکمچه (ventricular fibrillation) نشان ندادند که معمولاً باعث ضربان نامنظم قلب و احتمالاً مرگ می‌شود.

این مطالعه که نتایج آن در Academic Emergency Medicine منتشر شده، حاوی چند هشدار است. علاوه بر این‌که بخشی از هزینه‌های این آزمایش را شرکت تیزر اینترنشنال پرداخت کرده، در میان نویسندگان تحقیق دو پزشک از مشاوران و سهام‌داران شرکت نیز دیده می‌شوند که یکی از آن‌ها از اعضای گرداننده تیم پزشکی تیزر اینترنشنال نیز هست.


با این همه، تیزر هنوز در موقعیت‌های حاد استفاده از اسلحه علیه مظنونان فواید زیادی دارد. ابزارهای تیزری هم‌اکنون تنوع زیادی دارد؛ از جمله فشنگ‌های تیزری شات‌گان می‌توانند گلوله‌ای با کالیبر 12 را تا فاصله‌ی 30 متری شلیک کنند. این شرکت هم‌اکنون مشغول طراحی نارنجک‌اندازهایی با این خاصیت به سفارش پنتاگون است.

البته برخی از کارمندان این شرکت، خود را در آزمایش‌ها هدف این شلیک‌ها قرار داده‌اند تا ایمنی این محصولات را تضمین کنند.

قطعاً پلیس ترجیح می‌دهد برای موقعیت‌های خطیری نظیر درگیری با معتادان متامفتامین از گزینه‌های کمتر خطرناکی استفاده کند. احتمالاً همگان با این موضوع موافقند که استفاده کمتر از تیزر بهتر است، اما همین تیزر به روش‌های مرگباری چون تفنگ‌های معمولی در برخورد با مجرمان در شرایط خاص ارجحیت دارد. با این همه، فعالان حقوق حیوانات از این آزمایش‌ها سخت برآشفته‌اند و احتمالاً خود را برای اعتراض به این کار آماده می‌کنند! 

 

opium: استفاده از متامفتامین (شیشه) به صورت خوراکی برای ایجاد ...

opium: شیر سینه مادر معتاد به شیشه (متامفتامین ) نوزاد پسر 23 ماهه اش ...

هیچ نظری موجود نیست: