کمبود ویتامین B12 مغز شما را کوچک می کند

کمبود  ویتامین B12 مغز شما را کوچک می کند

کمبود این ویتامین مغز شما را کوچک می کند
نتایج مطالعات فوق تایید كرد كه كمبود شدید اویتامین  ب 12با كاهش بازده این افراد در تست‌های ذهنی و نیز كوچك‌ترشدن اندازه مغز آنها ارتباط دارد.

نتایج یك آزمایش جدید نشان داد: سالمندانی كه مقدار ویتامین B12 در خون آنها پایین است، بیشتر در معرض خطر كوچكتر شدن و تحلیل مغز و همچنین از دست دادن مهارت‌های ادراكی قرار دارند.
دكتر كریستین تانگنی از متخصصان برجسته مركز پزشكی دانشگاه راش در شیكاگو و همكارانش این مطالعه را روی 121 شركت كننده 65 ساله و بالاتر كه در منطقه جنوب شیكاگو زندگی می‌كردند، انجام دادند.
نمونه‌های خونی این افراد از نظر میزان ویتامین B12 و متابولیت‌های مرتبط با این ویتامین كه می‌تواند نشان‌دهنده كمبود آن باشد، مورد آزمایش قرار گرفت. همچنین آزمایشاتی برای بررسی مهارت‌های حافظه‌ای و ذهنی‌ شركت كننده‌ها انجام گرفت.
بنابر گزارش روزنامه هرالدسان، حدود 5/4 سال بعد با تهیه تصاویر ام . آر . آی از مغز شركت‌كنندگان، اندازه این عضو حیاتی و سایر علائم آسیب‌های مغزی احتمالی در این افراد بررسی شد.
نتایج مطالعات فوق تایید كرد كه كمبود شدید ویتامین B12 با كاهش بازده این افراد در تست‌های ذهنی و نیز كوچك‌ترشدن اندازه مغز آنها ارتباط دارد.
نتایج این مطالعات به طور مفصل در مجله «نورولوژی» منتشر شده است.

هیچ نظری موجود نیست: