بلعیدن فوری کافئین «اِرو شات» (AeroShot)

 http://eater.com/uploads/aeroshot-caffeine-aerosol-dispenser.jpg
به نظر می‌رسد برای بعضی‌ها دیگر زمان نوشیدن قهوه و نوشابه‌های انرژی‌زا آن هم تنها برای تامین کافئین بدن، سر آمده و بلعیدن فوری پودر این ماده‌ی اعجاب‌انگیز را بیشتر ترجیح می‌دهند. محصول جدیدی برای هواداران وابسته به کافئین طراحی شده است تا بتوانند به سادگی پودر کافئین را از کپسول‌هایی به کوچکی یک رژلب، از راه دهان یک‌جا وارد بدن کنند. این محصول جنجالی که از ماه ژانویه ۲۰۱۲ در دو ایالت ماساچوست و نیویورک آمریکا به قیمت نزدیک سه دلار توزیع شده، «اِرو شات» (AeroShot) نام دارد.
اِرو شات حاوی ۱۰۰ میلی‌گرم پودر کافئین بدون کالری است که برابرست با میزان کافئین یک فنجان بزرگ قهوه. روشن است که پودر کافئین با سرعت بیشتری از یک نوشیدنی قهوه در بدن جذب می‌شود و اثر می‌گذارد. البته با به درون کشیدن پودر داخل این کپسول٬ علاوه بر کافئین٬ مجموعه ویتامین‌های ب هم به بدن می‌رسد. همچنین همزمان پودری به مزه‌ی لیمو در آن حل می‌شود و کافئین را طمع‌دار می‌کند. با شش بار سرکشیدن، همه‌ی محتویات داخل کپسول خورده خواهد شد.
طراحان این محصول مدعی هستند که افرادی که به مصرف کافئین اعتیاد دارند، به‌سادگی می‌توانند کافئین مورد نیاز خود را در جیب بگذارند و هرجا که می‌روند به‌راحتی آن را مصرف کنند و دیگر نیازی به بردن فنجان قهوه یا قوطی‌های ردبول ندارند. اِرو شات کار را برای علاقه‌مندان کافئین در کتابخانه، هواپیما، سالن‌های ورزشی و همچنین در رانندگی‌های طولانی مدت و هرجایی که بردن مایعات در آن‌جا سخت و ممنوع باشد، ساده کرده است.
اما اِرو شات منتقدانی هم دارد. منتقدان سرسخت آن حتا به اداره‌ی غذا و داروی ایالات متحده آمریکا شکایت کرده‌اند که باید این محصول دوباره ارزیابی شود؛ چرا که از پودر خالص کافئین می‌توان به عنوان ماده‌ی مخدر استفاده کرد. اما در پاسخ به این انتقاد، اِرو شات اعلام کرده است که تعریف آن‌ها از مشتری، افراد بالای ۱۸ سال هستند و کپسول آ‌ن‌ها طوری طراحی شده که از راه دهان خورده شود و این محصول استنشاقی نیست.
البته باید بدانید که استفاده از این کپسول‌ها ممکن است به مرور دوز کافئین بدن را بالا ببرند و شما را معتاد کنند، چون خیلی سریع حساب مقدار مصرف کافئین از دست شما خارج می‌شود. به هرحال نوشیدن قهوه همچنان زمان بر است و شما قاعدتا نمی‌توانید ده فنجان بزرگ قهوه را در یک ساعت بنوشید. دوز بالا و استفاده‌ی آسان و سریع از کافئین سبب شده است که پزشکان نیز درباره توزیع این محصول نگران باشند.
 http://bifty.com/wp-content/uploads/2011/10/aero-shot-pure-energy.jpg
روی بسته‌بندی اِرو شات هشدار داده شده است که بیش از سه بار در روز استفاده نشود. هرچند برای افرادی که به نوشیدن قهوه‌های سبک عادت دارند، تجربه اِرو شات می‌تواند مصرف کافئین بسیار سنگین تلقی شود و آن‌ها را دلزده کند.
شرکت سازنده‌ی اِرو شات برای تبلیغ محصول خود اعلام کرده است که این کپسول‌ها فاقد هرگونه مواد افزودنی مضر هستند که در نوشابه‌های انرژی‌زا یافت می‌شوند.
این محصول پیش از این، در سال ۲۰۰۷ برای اولین بار در فرانسه تولید و توزیع شده بود.

opium.site: نوشابه آمازونی با برگ حاوی کافئین درخت گوایوزا-Ilex ...

opium.site: مخدر یابا-شابا-باحال بولیا (متامفتامین +کافئین )

opium.site: مصرف زیاد نوشیدنیهای کافئین دار در ماههای اول بارداری خطر ...

opium.site: کافئین-تظاهرات بالینی مسمومیت حاد با کافئین -مسمومیت ...

هیچ نظری موجود نیست: