چگونه با تنهایی مقابله کنیم؟ !I don't wanna be alone

1-علت تنهایی خود را مشخص کنید
آیا علتش این است که خودتان را به نوعی محدود کرده اید؟آیا به خاطر قطع رابطه با کسی یا مرگ یک عزیز است که احساس تنهایی می کنید؟
آیا یک رابطه صمیمانه را کم دارید؟آیا این تنهایی اجتماعی به علت فقدان یک دوست است؟آیا به این دلیل است که هنوز جزوی از جامعه خود نشده اید؟

2-با علت تنهایی خود بجنگید
به هر چیزی غیر از تنهایی خود فکر کنید.تنهایی و افسردگی اغلب همراه یکدیگرند،در حقیقت سر چشمه افسردگی،فقدان فعالیت هایی است که شما از انجام آن ها سر بازمی زنید.با دویدن و رها کردن ذهن خود در زمان فعالیت و نیز تصور خود در یک مکان شاد،حواستان را از این موارد پرت کنید.گوش کردن به موسیقی حین دویدن و حتی کتاب خواندن نیز می تواند کمک کننده باشد.با استفاده از قوه تخیل ،خودتان را از لحاظ ذهنی،به مکان و زمان دیگری منتقل کنید.

3-با کسی درباره تنهایی تان حرف بزنید
وقت آن رسیده است که به جای فرار از تنهایی،با آن روبه رو شوید.بیشتر مردم از این مرحله می گذرند،زیرا آمادگی صحبت کردن و حتی دیدن روی دیگران را ندارند.صحبت درباره مشکل و نادیده گرفتن این مسئله که این موضوع کنترل زندگی تان را به دست گرفته است،می تواند تفاوت بزرگی در زندگی شما ایجاد می کند.

4-زیاد نخوابید
بسیاری از مردم با خوابیدن زیاد سعی می کنند بر تنهایی خود غلبه کنند،در حالی که باید بدانند خواب،افراد را افسرده تر می کند. یادتان باشد نور خورشید بهترین دوست شماست و توجه به چیزهای کوچکی مثل هوا و نور می تواند ذهنتان را مشغول نگه دارد ونیز ورزش کردن،برای شما می تواند بسیار عای باشد،چرا که ذهن را به مسیر متفاوتی منحرف می کند. تلویزیون،خواب ،پر خوری وهر چیزی که شما را افسرده می کند،می تواند دشمن شما در دوران تنهایی تان باشد.

5-با افراد جدید آشنا شوید
دیدار با دوستان جدید می تواند با خرید کردن یا قرار ملاقات گذاشتن شروع شود،البته این موضوع بدان معنا نیست که با هر کسی دوستی صمیمانه ای داشته باشید.

6-از مخدرها فاصله بگیرید
از هر گونه مخدری،مانند مواد مخدر،قهوه و حتی نوشابه های انرژی زا پر هیز کنید،البته نوشیدن قهوه برای بیداری بیشتر اشکالی ندارد،اما سعی کنید در مصرف آن زیاده روی نکنید،زیرا شما به حداقل هشت ساعت خواب شبانه نیاز دارید.زمانی که تنها هستید،از هر چیزی که بدی ها و ناراحتی ها را به یادتان می آورد،فاصله بگیرید.لازم نیست مدام تنهایی تان را به یاد بیاورید،فقط بدانیدکه "تنهایی"وجود دارد،اما شما قادرید به زندگی خود ادامه دهید.بکوشید تا همه چیز را فراموش کنید،چرا که هرچه ذهنتان پاک تر باشد،بهتر است.

7-به مکان های اجتماعی بروید
این مکان می تواند مدرسه یا مکانی ورزشی مثل باشگاه باشد که شما حداقل بتوانید در آنجا با کسی صحبت کنید.باید روزی 30 دقیقه صحبت کنید و این کار را سه بار در هفته انجام دهید.
منبع سایت بازگشت

هیچ نظری موجود نیست: