مبانی اولیه سایکدلیک تراپی دکتر یزدان نیاز (قسمت اول ) Manifesting Minds: Psychedelic Therapy and Medical psilocybin









 Manifesting Minds: Psychedelic Therapy and Medical psilocybin



درمان سایکدلیک چیست -مبانی درمانی سایکدلیک چیست -درمان روان با روانگردان ها
درمان سایکدلیک با داروهای سایکدلیک قدمتی به اندازه بشر دارد اما امروزه این درمان ناشناخته و کمی عجیب به نظر می اید .
چطور می توان با استفاده از یک ماده مخدر روانگردان بیماری روانی را در انسان معالجه کرد
برای اولین بار من به زبان بسیار ساده و قابل فهم برای دوستداران این درمان شرح می دهم
فکر چیست .و ما چگونه فکر می کنیم و اثر افکار انسان بر روی شخصیت او چگونه است ؟
 چه ارتباطی بین تفکر انسان و شخصیت او است ؟
فرق فکر کردن و تفکر چیست ؟
چه رابطه ای بین تفکر و شخصیت وجود دارد
فکر چیست
فکر یک فعالیت مغزی(ذهنی ) در انسان است که انسان  با استفاده از حافظه و درک محرکات محیطی  و شناخت محیط پیرامون خود  و تجربیات و قضاوت و استدالال  در باره انها  به یک  راه حل  و تحلیل  درباره مسائل می رسد .

تفکر چیست :
زمانی که افکار انسان به صورت هدفمند درباره مسله ای فکر می کند به ان تفکر می کنند
رابطه شناخت با تفکر انسان ؟
شناخت پایه اصلی ایجاد تفکر در انسان است کسی که شناخت درستی از پیرامون خود و مسائل ندارد دچار یک تفکر غلط می شود و تفکر غلط بر روی رفتار و شخصیت او اثر می گذارد
اساس تفکرات انسان بر پایه شناخت او است ؟ 
 اما شناخت چیست ؟ Cognition
شناخت پردازش  اطلاعات در مغز انسان  است
زمانی که  ما متولد می شویم مغز ما با استفاده از حواس پنجگانه  شروع به توجه به محیط  اطراف خود  می کند  و با  دریافت اطلاعات از محیط پیرامون و تجاربی که بدست می اورد  انها را در حافظه  ذخیره می کند.
   بعدها  انسان  با توجه به شناخت بدست امده   مشکلات و مسائل  زندگی را تجزیه و تحلیل و  استدلال کرده و  راه حل منطقی را پیدا می کند
هر چقدر انسان از کودکی به محیط اطراف خود با توجه بیشتری بر خورد کرده و اطلاعات  بیشتری را به همراه   تجارب بدست امده زیادتری  را  به صورت طبقه بندی شده   در حافظه ذخیره  کند .
 بعد ها  می تواند با استفاده از  به یاد اوری انها  و استدالال و قضاوت بر پایه ان اطلاعات  می تواند در حل مشکلات و مسائل زندگی  بهتر و درست تر   فکر و تفکر نموده  و این تفکرات درست و صحیع  می تواند بر روی شخصیت  و رفتار انسان نیز اثر گذاشته  و او دارای شخصیتی  سالمتر و کاملتر  و رفتاری درست تر است  
مغز انسان  کامپیوتر است و شناخت برنامه نرم افزای ویندوز
اگر مغز را یک کامپیوتر تصور کنیم شناخت برنامه ای است که انرا به راه می اندازد  حالا بیاید تصور کنیم شما از اخرین نسخه ویندوز استفاده کنیم و دیگری از قدیمترین نسخه ان چه اتفاقی می افتد .
شخصی که دارای بالاترین نسخه نرم افزای ویندوز  در مغز خود است بهتر و سریعتر تصمیم می گیرد و احتمال اشتباه او در حل مسائل  زندگی کمتر است زیرا دارای داده ها و اطلاعات بیشتری است و گنجایش حافظه او بیشتر و سرعت پردازش مغز او سریعتر است
اثرات شناخت بر روی شخصیت انسان
پایان قسمت اول  
اسکیما تراپی Schema Therapy به روش سایکدلیک با ...
OPIUM.SITE : افکار ترنس مککنا درباره سایکدلیک
گروه اینفکتد ماشروم - opium.site - Blogger
سایکدلیک راک یا راک روان‌گَردان Psychedelic rock - opium.site
"Sasha" Theodore Shulgin - opium.site - Blogger
OPIUM.SITE : کراک چیست
OPIUM.SITE : فرافکنی اثیری Astral projection و برون ...
OPIUM.SITE : علل شیوع اعتیاد به مواد مخدر در میان ایرانیان، از ...
OPIUM.SITE : داستان طنز مواد مخدر
OPIUM.SITE : شیشه ای ها هروئینی نمی شوند
OPIUM.SITE : نقش روانگردان ها درالهام واثرات ذرات بنیادی و ...
OPIUM.SITE : ساخت شربت و پد زیر زبانی کتامین برای ...
پاورقی


فکر چیست ؟

متاسفانه در فرهنگ لغات فارسی نظیر معین، دهخدا، عمید و ... تعاریف دوری از فکر و تفکر به ثبت رسیده است که خواننده با مراجعه به آنها تعریف دقیق و ملموسی از این واژه دستگیرش نمی شود. به عبارت دیگر این تعاریف فکر و تفکر را دانشی بدیهی تلقی می کنند و تنها عبارات مترادف آن را به خواننده می آموزند. پس به ناچار باید سراغ تعاریف علمی و تخصصی این واژه رفت و این مبحث را بطور تئوریک دنبال کرد.

در تعریف فکر می توان گفت : یکی از اعمال ذهنی است که بشر می تواند با بکارگیری آن شناخت و یا توان تحلیل مسائل را به صورت تجربی واستدلالی پیدا کند.
 آنچه مسلم است اینست که استفاده از هر ابزاری چه مادی چه مجازی دارای قواعد و اصول خاص خود است تا استفاده کننده را در صورت پیروی از آنها، به هدفی مطلوب و شایسته صرف هزینه برساند. فکر هم از این قاعده مستثنی نیست. بکار گیری صحیح و هدفمند فکر را تفکر می نامند.
البته آنچه در باور عموم می گذرد اینست که تفکر به فکر کردن به هر شاخه و زمینه ای و به هر طریقی اطلاق می گردد. اما معنای حقیقی تفکر " استفاده هدفمند و بجا از قوه فکر" است. چه بسا افرادی که بسیار فکر می کنند ولی به نتیجه مطلوب نمی رسند و  برعکس، عده اندکی هدفمند و بهینه فکر می کنند و به نتایج مفید و قابل توجهی دست می یابند.
نگاهی کوتاه به تعاریف متفکران بزرگ درباره چیستی تفکر :
ویناک در کتاب روانشناسی تفکر: تفکر عبارت است از سازمان دادن یا تجدید سازمان یادگیری گذشته برای استفاده در موقعیت فعلی .
به بیانی ساده تر، ویناک عقیده دارد که تفکر ، در شاخه ای که فکر برای لحظه ای روی آن متمرکز شده، به اندوخته های ذهن رجوع می کند و با انجام فرایندهای مختلف آن را سازمان یا تجدید سازمان می بخشد تا به هدف و نتیجه مطلوب دست پیدا کند
ایسون : تفکر فرایندی است رمزی و درونی که منجر به یک حوزه شناختی می گردد که نظام شناختی شخص متفکر را تغییر می دهد.
به عبارتی ایسون تفکر را ابزاری برای تشکیل یک حوزه شناختی معرفی می کند که فرد، توسط آن، قادر خواهد بود به ابعاد شناختی دیگری درباره آنچه به آن فکر می کند دست یابد که نهایتا" منجر به شناخت بهتر موضوع مربوط خواهد شد.
سولسو : تفکر فرایندی است که از طریق آن یک بازنمایی ذهنی جدید بوسیله تبدیل اطلاعات و تعامل بین خصوصیات ذهنی، قضاوت، انتزاع، استدلال و حل مسئله ایجاد می شود.
یکی دیگر از معلمین بزرگ تفکر نیز آنرا " کنترل هدفمند فکر"  بیان کرده است .
این تعریف به معنای آنست که فکر ما در اختیار ما باشد و در راستای نیازها و اهدافی که ترسیم کرده ایم به پیش رود. مانند یک کشتی که بسوی بندر مقصد حرکت می کند نه به هر جایی که باد آن را ببرد.
درواقع تفکر یعنی رام و اهلی کردن فکر. از آنجا که فکر ما خودسر است و از این شاخه به شاخه دیگر     می پرد، دشوار است که آن را روی یک موضوع متمرکز نمود و مسیر پیمایش آن هم قابل پیش بینی نیست، تفکر باعث می شود که عنان فکر در دست متفکر باشد و باین وسیله او را در رسیدن به سرمنزل مقصود کمک می کند. 




هیچ نظری موجود نیست: