مصرف کافئين سبب افزايش سطح استروژن در بدن زنان مي شود

مصرف قهوه سبب افزایش سطح استروژن در بدن زنان می شود. محققان موسسه ملی سلامت در آمریکا اعلام کردند میزان استروژن موجود در بدن زنان آسیایی - که روزانه دویست میلی گرم و یا بیشتر قهوه مصرف می کنند - بیش از دیگر زنان است.
 دو فنجان قهوه حاوی دویست میلی گرم کافئین است. این در حالی است که میزان استروژن در بدن زنان سفید پوست که به همین میزان قهوه در روز مصرف می کنند کمتر از زنان دیگر است. این بدان معناست که میزان استروژن در بدن زنان آمریکایی - آفریقایی که به اندازه زنان آسیایی و سفیدپوست قهوه مصرف می کنند ، بیشتر است . کافئین در چای سبز، چای سیاه و قهوه وجود دارد اما به گفته دانشمندان قهوه حاوی کافئین بیشتری است. انریکه شیسترمن از مرکز ملی سلامت اونیس کندی شریور می گوید: « نتایج تحقیقات ما نشان می دهد مصرف کافئین در میان زنان بر میزان استروژن در بدن آنها تأثیر می گذارد.

ما میدانیم که تغییر میزان استروژن در افراد مختلف با بروز بیماریهایی از قبیل پوکی استخوان ، سرطان سینه و تخمدان مرتبط است.» دانشمندان اطلاعات مربوط به بیش از دویست و پنجاه زن هجده تا چهل و چهار ساله را طی سال های دو هزار و پنج تا دو هزار و هفت بررسی کردند.

آنها به متوسط روزانه نود میلی گرم کافئین مصرف می کردند. به گفته محققان، هشتادو نه درصد زنان هجده تا سی و چهار ساله روزانه به طور متوسط یک و نیم فنجان قهوه مصرف می کنند. به گزارش پایگاه اینترنتی مدیکال نیوز تودی دات کام، شیسترمن اعلام کرد: « مصرف متوسط کافئین با کاهش سطح هورمون استرادیول - که یک هورمون جنسی است - در میان زنان سفید پوست مرتبط است.

این در حالی است که میزان استرادیول در میان مصرف کنندگان چای سبز بالاست.

هیچ نظری موجود نیست: